Závěrečné práce
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Závěrečné práce by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 105
Results Per Page
Sort Options
- ItemStudy of end-use properties of Polylactic acid fiber - Závěrečná práce projektu ERASMUS+(Technická univerzita v Liberci, 2021) Boumiza, Meriem
- ItemStudy of the mechanical and comfort properties of a ballistic Kevlar/epoxy composite manufactured with different methods - Závěrečná práce projektu ERASMUS+(Technická univerzita v Liberci, 2021) Drira, DalelImpact resistance and weight are important features for ballistic materials. Kevlar fibers are the most widely reinforcement for military and civil systems due to its excellent impact resistance and high strength-to-weight ratio. Kevlar fibers or spectra fiber composites are used for designing personal body armor to avoid human injury from aggressive action by knife, sharp, spike, broken glass, and needle. So, wearer’s comfort also becomes a prerequisite of armor design to produce light-weight and comfortable armor. In this study, the comfort properties of Kevlar/epoxy matrix are investigated. Two innovative methods were used for the preparation of a Kevlar/epoxy composite by using Kevlar fabric as reinforcement and epoxy resin as matrix in order to maintain the ballistic impact performance of Kevlar-epoxy composite and to increase the comfort properties at lower weight.
- ItemThermophysiological comfort of different knitted fabrics - Závěrečná práce projektu ERASMUS+(Technical University of Liberec, 2021) Balkis, Jaidi
- ItemSeznámení s tradicemiLuxíková, Kateřina; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o historii tradic, lidové kultury a zvyků, o jejich významu pro národní uvědomění. Z důvodu obsáhlosti celého projektu se zaměřuje na tradice spojované s adventem a vánocemi. Věnuje se také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy aktivity a pozornosti). Praktická část obsahuje návrh projektu pro kroužek realizovaný v mateřské škole s cílem rozšíření zájmu o tradice, který by měl podpořit rozvoj manuálních dovedností, sociálních vztahů a dovedností, potřebných pro úspěšné vzdělávání.
- ItemŽák s ADHD v edukačním procesuMalaníková, Lucie; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Závěrečná práce se věnuje popisu práce s dítětem s ADHD v edukačním procesu střediska výchovné péče. Popisuje vývoj chlapcova chování a jeho postojů ve středisku výchovné péče v souvislosti s nastavováním pravidel. Sběr dat byl proveden metodou rozhovoru, pozorování, dotazníku a diagnostických testů. Součástí práce jsou čtyři testy, které jsou vyhodnoceny a jejich výsledky jsou konfrontovány s chováním a postoji jedince. Závěrem práce obsahuje návrh opatření pro další rozvoj jedince. Důležitými body v edukačním procesu bylo zavedení režimu a pravidel, která měl jedinec dodržovat a respektování doporučení plynoucích z individuálního vzdělávacího plánu. Doporučením pro školu v rámci zkvalitnění edukačního procesu tohoto žáka je pokračovat ve využívání těchto nástrojů, omezit chlapcovu práci s textem a umožnit mu práci s asistentem.
- ItemDítě s narušenou komunikační schopností v prostředí mateřské školyMenc Mitbauerová, Naděžda; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Tato závěrečná práce se zabývá narušenou komunikační schopností u jedince v prostředí mateřské školy. Na prvních stranách jsem se pokusila teoreticky zpracovat problematiku dítěte s narušenou komunikační schopností. Hlouběji jsem se zaměřila na vývojovou dysfázií. V anamnestické části se zaměřuji na zdravotní, rodinnou a školní anamnézu chlapce s narušenou komunikační schopností, konkrétně se suspektní vývojovou dysfázií. Na základě pozorování a rozhovoru s asistentkou pedagoga jsem vytvořila sérii obrázkových karet, která měla chlapci pomoci při komunikaci se spolužáky. S odstupem osmi týdnů jsem pozorování a rozhovor zopakovala. Pozitivní změny v chování chlapce jsem znázornila v několika grafech. V závěru práce jsem navrhla opatření, která by mohla chlapci pomoci v jeho dalším rozvoji.
- ItemMladá žena s vícenásobným postiženímHoráková, Alena; Korych Martin, Mgr. : 64104Závěrečná práce popisuje mladou ženu s vícenásobným postižením, která větší část svého života prožila v ústavní péči a touží žít svůj život v běžném přirozeném prostředí tak, jako běžná populace. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které souvisí s tělesným a vícenásobným postižením mladé ženy, část kapitoly je věnována popisu výchovy v ústavním zařízení a osobní asistenci. Praktická část obsahuje anamnézy, popis dlouhodobého pozorování a vyhodnocení dotazníkového šetření.
- ItemLéčivé příběhy pro zlepšení klimatu ve tříděKošťálová, Monika; Nišponská Magda, PhDr. Ph.D. : 56317Předložená závěrečná práce se zabývá zlepšením klimatu ve třídě pomocí léčivých příběhů. Teoretická část pojednává o léčivých příbězích, klimatu ve třídě a práci s traumatem u dětí. Praktická část se zabývá vlastní praxí ve škole, která byla realizována ve druhé třídě základní školy. Cílem bylo vytvoření, realizace a vyhodnocení reedukačního programu zaměřeného na zlepšení třídního klimatu. Program byl rozdělen na dvě části. Část obecná se zaměřila na rozvíjení kompetencí napomáhajících k udržení dobrého třídního klimatu v obecné rovině. Druhá část byla zacílena na podporu dětí, které si prošly nějakou traumatickou zkušeností. Pro ně byly vytvořeny příběhy, ve kterých jsou skryta vhodná řešení k inspirování dítěte v reálném životě.
- ItemZlepšení spolupráce a komunikace rodičů s vychovateli formou pravidelných aktivních schůzekProcházková, Zuzana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Pedagogický projekt se zaměřuje na zlepšení komunikace mezi vychovatelem a rodiči dětí, které začnou navštěvovat školní družinu. Děti budou žáci 1. ročníku ZŠ. V teoretické části je popsáno, z odborného hlediska, jakým způsobem je možné pracovat na kvalitní komunikaci, spolupráci a důvěře mezi vychovatelem, rodičem a dětmi. Také jakým způsobem začlenit kooperaci rodičů do volnočasových aktivit. Dalším z cílů je podpoření vzájemné spolupráce v rámci výchovy ve školní družině. V praktické části projektu jsou popisovány samotné schůzky a setkání s rodiči a dětmi. Je zde snaha o aplikaci získaných oborných znalostí z teoretické části.
- ItemVýuková metoda Filosofie pro dětiMožnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠJarošová, Kristýna; Trčka Michal, Mgr. Ph.D. : 64060Tato závěrečná práce se zabývá výukovou metodou filozofie pro děti a možnostmi jejího využití ve výuce žáků 4. a 5. tříd základní školy. Cílem práce je navrhnout tři aktivity s prvky metody filozofie pro děti, které lze zařadit do výuky žáků na I. stupni ZŠ. První část práce je teoretická. Pojednává o historickém vývoji metody filozofie pro děti, o jejím specifickém zaměření na bádající společenství a roli učitele ve výuce, a také o jejím možném zařazení do výuky žáků na I. stupni ZŠ s ohledem na vývojová specifika tohoto věku a kurikulární dokument RVP. S ohledem na získané informace jsou v druhé části práce navrženy tři aktivity, které lze využít ve výuce žáků 4. a 5. tříd ZŠ v rámci jednotlivých předmětů. Aktivity jsou zaměřené na budování bádajícího společenství a jsou zpracovány formou metodických listů.
- ItemProjevy a zohlednění ADHD ve výuceMüllerová, Nikola; Josífková Jitka, PhDr. Ph.D. : 54763Tématem závěrečné práce jsou projevy ADHD (poruchy pozornosti s hyperaktivitou) a jejich zohlednění ve výuce. Práce se zabývá definicí termínu ADHD, možnými příčinami této poruchy a diagnostickými kritérii ADHD. Dále zahrnuje projevy dítěte s ADHD, přístup pedagoga a faktory ovlivňující práci s dětmi s touto poruchou. Obsahem je rovněž přehled cvičení, aktivit a technik, které vedou ke zklidnění dítěte, relaxaci a nácviku dovedností potřebných pro život.
- ItemČeština jako cizí jazyk na 1. stupni německé ZŠ v oblasti Euroregionu NisaTeplíková, Jana; Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D. : 54858Závěrečná práce je věnována tématu výuky češtiny jako cizího jazyka na 1. stupni německéZŠ v oblasti Euroregionu Nisa. Teoretická a praktická část se prolínají a vzájemně doplňují.Nejprve je pozornost věnována situaci výuky češtiny na základních školách v Sasku, jejímuzakotvení v dokumentech a organizačním formám výuky. Další část práce je věnovánametodám výuky cizího jazyka a jsou zde nastíněna specifika metodiky výuky u žáků mladšíhoškolního věku. Centrem závěrečné práce je náhled na formy hodnocení při výuce a výsledkyšetření motivace saských žáků učit se češtinu. Poslední část přináší příklady hodin výukyčeštiny na základní škole a nastiňuje, jakým způsobem jsou děti učitelem motivovány prodalší výuku a prohlubování zájmu o češtinu.
- ItemČeské vánoční tradice ve školní družiněSvobodová, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce v podobě pedagogického projektu s názvem České vánoční tradice ve školní družině je zaměřena na přiblížení historických zvyklostí v době adventu v Čechách.V první části se zabývá funkcemi výchovy ve volném čase a specifiky práce ve školní družině. Zároveň seznamuje s některými poruchami autistického spektra a vybranými strategiemi při práci s dětmi s PAS.Samotný projekt pak má sloužit k zpestření běžného denního režimu školní družiny tvořivou výtvarnou aktivitou, rozvíjet fantazii, jemnou motoriku, schopnost spolupráce a vzájemné pomoci v rámci kolektivních činností, podporovat zdravé sebevědomí a radost dětí z vlastní šikovnosti.Dalším cílem toho projektu je navázat užší spolupráci mezi rodinami dětí a školní družinou. Celý projekt je rozdělen do čtyř částí. Jednotlivé části pak odpovídají čtyřem adventním týdnům. Náročnost akcí je vybrána s ohledem na cílovou skupinu dětí, kdy se jedná o děti s poruchou autistického spektra a s různým stupněm mentální retardace.
- ItemBatůžkový projekt do škol jako nástroj rozvoje prosociálního chováníOlekšáková, Martina; Rubáš Dominik, RNDr. : 66963Závěrečná práce se zabývá formováním prosociálního chování žáků prostřednictvímcharitativního projektu ?Batůžkový projekt do škol?. Hlavním cílem práce je zjistitpomocí jednoduchého výzkumu, zda a jaký vliv má tento charitativní projekt na rozvojprosociálního chování žáků primárního stupně vzdělávání.Teoretická část je zaměřena na zmapování problematiky emoční inteligence,prosociálního chování a jejich vzájemných vztahů na základě studia dostupné odbornéliteratury a na zařazení této problematiky do rámce kurikulárních dokumentů. Dalšíkapitoly jsou věnovány otázce významu dobročinných projektů ve školách a seznámenís realizovaným projektem charitativní organizace Mary ´s Meals.V praktické části je prezentován pedagogický výzkum provedený formou dotazníku apolostrukturovaného rozhovoru. Výzkum proběhl v rámci realizace Batůžkovéhoprojektu do škol na jedné malotřídní základní škole s prvním stupněm vzdělávání.
- ItemRodina - Finanční gramotnostKapčiarová, Iva; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce s názvem Rodina - finanční gramotnost je návrhem pedagogického projektu celotáborové hry pro romské děti. Romská komunita má své specifické problémy, závislost na sociálním systému, nízkou vzdělanost, vysokou míru zadlužení, zejména ve vyloučených lokalitách. Tento bludný kruh může přerušit jen investice do edukace mládeže.Cílem této práce je zvýšit finanční gramotnost u romských dětí.V teoretické části je vysvětlena finanční gramotnost a historie Romů.Dále je zde představen projekt letního tábora se vzdělávacím programem zaměřeným na oblast financí a domácího hospodaření. V závěru jsou uvedeny důvody, proč je užitečné podobné aktivity provádět v romské komunitě a rovněž zmíněny možné komplikace realizace projektu.
- ItemPráce s písní v 1. a 2. třídě základní školyBenešová, Hana; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.
- ItemZralost dílčích funkcí předškolního dítěteJanoušková, Michaela; Lüftnerová Iva, Mgr. : 64102Práce se zabývá moţností vyuţití metod EDU-kineziologie při rozvoji dílčích funkcípředškolního dítěte a jako prevence specifických poruch učení. Je zde definován pojem školnízralost, zpracovaná problematika deficitů dílčích funkcí a objasněny principy EDUkineziologie.Praktická část je věnována kazuistice předškolního dítěte, jsou zde shrnuty výsledkytestování a navrţena moţná řešení.
- ItemŽáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školySvobodová, Hana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Závěrečná práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Cílem práce bylo analyzovat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy a zjistit názory učitelek a učitelů na vzdělávání těchto žáků. Závěrečnou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů přibližuje problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a to v oblastech legislativního zakotvení, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrných opatření, předmětu speciálně pedagogické péče a individuálního vzdělávacího plánu. Neschází ani oblast poradenských služeb, která se věnuje školnímu poradenskému pracovišti, školnímu speciálnímu pedagogovi a školským poradenským zařízením. Empirická část předkládá analýzu informací o žácích 1. stupně základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají doporučení ze školského poradenského zařízení a škola jim poskytuje podpůrná opatření. Analýza informací je zpracována za poslední čtyři školní roky na základě ročních přehledů aktuálně poskytovaných podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které byly získány z evidence školy. S využitím nestandardizovaného dotazníku bylo provedeno průzkumné šetření, jenž zjišťovalo názory učitelek a učitelů na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Výsledky jsou následně zobrazeny prostřednictvím tabulek a grafů. Navazují navrhovaná opatření a shrnutí celé závěrečné práce je v závěru. Součástí závěrečné práce je i seznam použitých zdrojů a příloha s dotazníkem.
- ItemMikroregion Polabí ve výuce vlastivědyPinka, Jiří; Rubáš Dominik, RNDr. : 66963Mikroregion Polabí ve výuce vlastivědy má být praktickou ukázkou využití regionálnívlastivědy v učivu primární školy. Práce zdůrazňuje potřebnost poznání místníhoregionu u žáků na základních školách. V teoretické rovině je cílem upozornit nadidaktický potenciál vlastivědné exkurze. Po stručném vymezení předmětu vlastivěda ajeho významu následuje bližší seznámení s vybraným regionem, městy a obcemi. Jádropráce tvoří návrhy vycházek a exkurzí v oblasti Milovic a Lysé nad Labem a jejichpříprava. Cílem závěrečné práce je tedy charakterizovat podstatu regionální vlastivědy aprakticky aplikovat využití vlastivědných vycházek a exkurzí při výuce. Dětem takumožníme co nejvíce vycházet ze zkušeností a zážitků. Akce mohou mít dnes až tolikpopulární badatelské prvky. Úkolem je naučit děti tvořivě myslet, propojovat poznatkya co nejvíce dávat učivo do souvislostí. Práce má praktický metodický charakter.
- ItemMáme rádi ČeskoKlímová, Gabriela; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Tato práce se zabývá rozvojem komunikace, kooperace a kreativity u mladších školních dětí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou popsány pojmy mladší školní věk, emoční vývoj a socializace dítěte, motivace a její druhy a dětská hra. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat ve školním klubu v rámci vytvořeného projektu Máme rádi Česko. Činnosti budou výtvarné, dramatické i poznávací.