Rok 2020
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2020 by Title
Now showing 1 - 20 of 27
Results Per Page
Sort Options
- ItemChlapec s ADHD(2019-4-3) Zhorná, Martina; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Práce se zabývá chováním a jednáním žáka základní školy. Tento jedinec má diagnostikován ADHD syndrom. Práce je rozdělena do dvou částí. Praktická část obsahuje základní informace o syndromu ADHD. Poté následuje analýza konkrétního případu. Ta je rozdělena do tří částí. Najdeme zde osobní, rodinnou a školní anamnézu popisovaného žáka. Součástí práce jsou metody diagnostik žáka, a to rozhovor, dotazník a kresba. Závěr práce shrnuje danou problematiku a navrhuje konkrétní opatření.
- ItemChlapec s vývojovou dysfázií v běžné mateřské škole(2020-3-17) Mlynková, Jana; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Závěrečná práce se zabývá dítětem s vývojovou dysfázii, které se vzdělává v běžné mateřské škole. K realizaci výzkumného šetření byl vybrán šestiletý chlapec. Teoretická část se věnuje klasifikaci vývojové dysfázie, zabývá se vzděláváním dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, jeho školní připraveností a pedagogickými přístupy pedagoga v procesu vzdělávání. Cílem praktické části je na základě přímého krátkodobého pozorování vymezit projevy v řečové a neřečové oblasti a zmapovat přínosy pedagogické práce.
- ItemChlapec se středně těžkou mentální retardací a poruchou autistického spektra(2020-3-17) Svobodová, Jana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Závěrečná práce v podobě kazuistiky se zaměřuje na chlapce s poruchou autistického spektra a se středně těžkou mentální retardací.V první části se zabývá vymezením pojmů porucha autistického spektra a mentální retardace. Dále pak přístupy k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami, triádou problémových oblastí a dětským autismem, neboť tato porucha se přímo týká vybraného chlapce. Praktická část práce obsahuje osobní, rodinnou a školní anamnézu. Jako podklad posloužila školní dokumentace dítěte a metoda přímého pozorování. Ta byla realizována při aktivitách zařazených do chlapcova individuálního vzdělávacího plánu, který v sobě zahrnuje vzdělávání v rámci školní třídy i mimo ni. Součástí práce je i pozorování chlapce při činnostech pořádaných školní družinou. Práce se rovněž zabývá kresbou jako neverbálním projevem dítěte.Závěrečná část práce obsahuje také navrhovaná doporučení pro rozvoj chlapce v rámci rodiny i školní docházky.
- ItemChlapec se získaným kombinovaným postižením(2019-4-3) Schuhová, Alena; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Cílem závěrečné práce je popis chlapce se získaným kombinovaným postižením, nastínění budoucnosti chlapce. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část popisuje nemoc, kterou chlapec onemocněl, kombinované postižení, komunikaci pomocí počítače a oční navigace, rehabilitaci Therasuit. Praktická část se věnuje kazuistice, anamnézám, pozorování a rozhovoru.
- ItemČtenářské dovednosti žákyně s těžkou sluchovou vadou(2019-4-3) Smolová, Pavla; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Závěrečná práce popisuje čtenářské dovednosti a vyjadřovací schopnosti žákyně s těžkou sluchovou vadou. Teoretická část práce objasňuje základní pojmy související se sluchem, sluchovými poruchami a vadami a zabývá se specifiky komunikace a čtenářství u osob se sluchovým postižením. Praktická část obsahuje anamnézy, interpretuje a vyhodnocuje data získaná prostřednictvím dotazníkového šetření, rozhovoru a dlouhodobého pozorování výsledků sluchově postižené žákyně druhého stupně základní školy. Vyhodnocení je shrnuto do navrhovaných opatření při vzdělávání sluchově postižené.
- ItemDětský den u Sívků - výchova k toleranci(2020-3-17) Sívková, Marie; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase, volnočasových aktivitách,významu hry v přírodě, ale také v tělocvičně. V teoretické části se dále popisuje vliv rodiny,výchovy nápodobou, dále pak výchova zážitkem nebo prožitkem. Praktická část se věnuje přímo popisu dětského dne, jednotlivým aktivitám. Zaměřuje se především na vzájemnou spolupráci dětí zdravých s dětmi s postižením.
- ItemDítě s poruchou chování v dětském domově(2019-4-3) Šedivá, Blanka; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Cílem závěrečné práce bylo zjistit vztah dětí z rodinné skupiny k dítěti s poruchou chování. Charakterizovat a zjistit, jaká porucha chování se u dítěte vyskytuje. V práci jsou popsány aklasifikovány nejčastější poruchy chování u dětí a mladistvých, formy ústavní výchovy i klíčová slova, a to s pomocí odborné literatury. Tyto informace nalezneme v teoretické části závěrečné práce. V praktické části závěrečné práce je popsán realizovaný výzkum, jeho shrnutí a výsledky.
- ItemDopravní výchova ve školní družině(2019-4-3) Vykoukalová, Lucie; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Závěrečná práce se zabývá dopravní výchovou ve školní družině a je zaměřena na výuku dopravní výchovy. Rozvojem lidské společnosti se doprava stala nedílnou součástí života, která se dotýká každého jedince již od raného dětství. Dopravní situace je stále komplikovanější a náročnější, jímž vzniká společenská potřeba klást větší důraz na ohleduplnost a bezpečnost v dopravním prostředí. Nástrojem k dosažení tohoto optimálního stavu slouží dopravní výchova, kterou lze zařadit do celoživotního vzdělávání.
- ItemJedinec se specifickými poruchami chování a výchovnými potížemi(2019-4-3) Štaifová Vašková, Eva; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce se zabývá kazuistikou klientky Střediska výchovné péče, která absolvovala dvouměsíční dobrovolný pobyt z důvodu výchovných potíží. Teoretickými východisky je charakteristika projevů poruch chování a Středisek výchovné péče. Použitými metodami sběru dat jsou rozhovor a nedokončené věty. Součástí závěrečné práce jsou navrhovaná doporučení.
- ItemKazuistika osoby s dyskalkulií a rysy dysgrafie při kombinované zdravotní zátěži(2020-3-17) Hakenová, Lucie; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Kazuistika se zabývá zkoumáním zdravotně postižené osoby se specifickými poruchamiučení. Seznamuje čtenáře s teoretickými východisky dyskalkulie a dysgrafie. Za cíl si tato práce klade porovnat různé životní etapy postižené ženy s ohledem na všechna její omezení. Opírá se o podrobné anamnézy. Cíle práce jsou dosahovány využitím diagnostických metod, jako je rozhovor, pozorování a koláč radostí a starostí.
- ItemKazuistika žáka se středně těžkou mentální retardací(2019-4-3) Vodrážková, Lenka; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Závěrečná práce se věnuje problematice dítěte se středně těžkou mentální retardací. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku jednotlivých kategorií mentální retardace, na možné příčiny vzniku a možnosti prevence. V praktické části se práce věnuje kazuistickému rozboru chlapce, se středně těžkou mentální retardací. Jeho zlepšení a rozvoj v estetické výchově během školního roku. Práce prokazuje chlapcův rozvoj použitím dvou diagnostických metod. Jednou z metod je pozorování a druhou metodou je kresba.
- ItemKniha můj kamarád(2019-4-3) Michelová, Jaroslava; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Práce se zabývá volnočasovými aktivitami dětí mladšího školního věku během hlavních letních prázdnin. Text je zaměřen na rozvoj čtenářství a upevnění získaných čtenářských návyků. Podporuje včlenění a socializaci dětí do kolektivu vrstevníků s podobnými zájmy a zálibami. Jsou zde popsány praktické návrhy na společné aktivity zaměřené nejen na samotné čtenářství, ale i na další doprovodné činnosti spojených s touto problematikou. Teoretická část se převážně věnuje problematice dětského čtenářství, dětským volnočasovým aktivitám, vymezení pojmu příměstský tábor.
- ItemLéčivé příběhy pro zlepšení klimatu ve třídě(2018-12-1) Košťálová, Monika; Nišponská Magda, PhDr. Ph.D. : 56317Předložená závěrečná práce se zabývá zlepšením klimatu ve třídě pomocí léčivých příběhů. Teoretická část pojednává o léčivých příbězích, klimatu ve třídě a práci s traumatem u dětí. Praktická část se zabývá vlastní praxí ve škole, která byla realizována ve druhé třídě základní školy. Cílem bylo vytvoření, realizace a vyhodnocení reedukačního programu zaměřeného na zlepšení třídního klimatu. Program byl rozdělen na dvě části. Část obecná se zaměřila na rozvíjení kompetencí napomáhajících k udržení dobrého třídního klimatu v obecné rovině. Druhá část byla zacílena na podporu dětí, které si prošly nějakou traumatickou zkušeností. Pro ně byly vytvořeny příběhy, ve kterých jsou skryta vhodná řešení k inspirování dítěte v reálném životě.
- ItemMladá žena s vícenásobným postižením(2019-4-3) Horáková, Alena; Korych Martin, Mgr. : 64104Závěrečná práce popisuje mladou ženu s vícenásobným postižením, která větší část svého života prožila v ústavní péči a touží žít svůj život v běžném přirozeném prostředí tak, jako běžná populace. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část objasňuje základní pojmy, které souvisí s tělesným a vícenásobným postižením mladé ženy, část kapitoly je věnována popisu výchovy v ústavním zařízení a osobní asistenci. Praktická část obsahuje anamnézy, popis dlouhodobého pozorování a vyhodnocení dotazníkového šetření.
- ItemMládež a senioři ruku v ruce(2019-4-3) Boudová, Daniela; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Závěrečná práce se zaměřuje na vytvoření společného programu pro seniory astudenty. Cílem práce je obě generace propojit, najít společná témata a pomocí jednoduchých aktivit rozvíjet mezigenerační komunikaci. Přínosem pro mladou generaci bude rozšíření společenských obzorů, zvýšení empatie a tolerance vůči starší generaci.
- ItemPodpora čtenářství u dětí mladšího školního věku ve školní družině(2019-4-3) Vítečková, Martina; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Závěrečná práce se zabývá rozvíjením čtenářství ve školní družině. Cílem je vypracovat pedagogický projekt na podporu rozvoje čtenářské gramotnosti a dalšího využití volného času u dětí mladšího školního věku. Probudit zájem dětí mladšího školního věku o četbu a nalézt možnosti podpory jejich zájmu v odpoledním čase, který školní družina nabízí.V první části práce jsou vymezeny pojmy, základní informace a poznatky z oblasti čtenářské gramotnosti, charakteristiky mladšího školního věku ve výuce i mimo ni.V rámci praktické části s využitím knihy Pohádky pro malé i velké liberečánky, je předložen program pro rozvoj čtenářství, sloužící k rozvoji čtenářské gramotnosti a práci s textem. Ten neotřelým způsobem podporuje dětský zájem o knihu a čtení. Při tvorbě byly respektovány věkové zvláštnosti žáků prvního stupně základní školy.
- ItemPokus v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ(2018-12-1) Prouzová, Karolína; Modrá Jana, Mgr. : 58536Závěrečná práce se zabývá pokusem v hodinách přírodovědy na 1. stupni ZŠ. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zaměřuje na spojitost přírodovědného pokusu a RVP ZV a přibližuje pokus jako výukovou metodu. Nejvýznamnější je praktická část. Ta představuje soubor pokusů, které vychází z učiva přírodovědy ve 4. a 5. ročníku ZŠ.
- ItemProjektové dny s přírodou a rozhlednami Jablonecka(2020-3-17) Radostová, Jaroslava; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Tato práce je zaměřena na školní družinu, seznámení se s okolím a přírodou našeho města a ochranu životního prostředí. Teoretická část se zabývá teoretickými východisky pro tvorbu projektu tematicky zaměřenými především na školní družinu, rozvoj sociálních dovedností a enviromentální výchovu ve školní družině. V praktické části je popsán projekt, který umožní žákům formou prožitku přiblížit tématiku popsanou v teoretické části práce.
- ItemSpolečné pohybové aktivity ve školní družině(2020-3-17) Jakubcová, Zuzana; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Závěrečná práce se zaměřuje na rozšíření nabídky aktivního trávení volného času, ovlivnění postojů k pohybovým aktivitám u žáků ve školní družině a jejich životního stylu. Teoretická část práce objasňuje význam pohybu v životě člověka. Popisuje, jak lze rozvíjet pohybové dovednosti, jakými jsou bruslení a míčové hry, a sociální dovednosti u dětí mladšího školního věku. V naplánovaném projektu jsou popsány konkrétní příklady cvičení a her realizovaných v bloku bruslení a bloku míčových her. Tyto hry jsou vhodné pro rozvoj základních pohybových dovedností žáků mladšího školního věku, pomáhají k nácviku seberegulace, zvládání stresu, úspěchu i neúspěchu. Projekt rozšiřuje nabídku volnočasových aktivit na základní škole, poskytuje pedagogům další prostor pro rozvoj sociálních dovedností žáků, možnost rozvoje mezitřídních vztahů a vazeb a v neposlední řadě též nabízí další možnosti pro podporu vnitřní motivace žáka. V závěru je zhodnocena realizace projektu, zásadně ovlivněná uzavřením škol na jaře 2020 v souvislosti s pandemií Covid-19.
- ItemTrénování paměti seniorů v sociálním zařízení(2019-4-3) Jarošová, Blanka; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Tato závěrečná práce pojednává o trénování paměti seniorů v sociálním zařízení. Část teoretická se zabývá především seniory bez výrazných poruch kognitivních funkcí. A to především krátkodobou pamětí, pamětí jako takovou, pozorností a koncentrací pozornosti. V druhé řadě jejich potřebami a aktivitami v sociálních zařízeních.Praktická část obsahuje především praktická cvičení pro orientované klienty sociálního zařízení, která jsou zaměřena především na trénink kognitivních funkcí se zaměřením na paměť krátkodobou.