Rok 2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2021 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 43
Results Per Page
Sort Options
- ItemPříroda kolem nás(2020-02-04) Doubková, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase a volnočasových aktivitách ve školnídružině. Věnuje se také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy aktivity a pozornostia narušená komunikační schopnost). Praktická část obsahuje návrh projektu pro činnost ve volnémčase dětí ve školní družině se zaměřením na rozvoj zájmu o přírodu, vzájemnou spolupráci a znakový jazyk.
- ItemDívka s dětskou mozkovou obrnou(2020-3-17) Doubková, Jana; Ryšlavá Hana, Mgr. Ph.D. : 64101Závěrečná práce v podobě kazuistiky se zaměřuje na charakteristiku vývoje dívky s dětskou mozkovou obrnou a oční vadou s důrazem na oblast školního vzdělávání.V teoretické části se zabývá vymezením pojmu dětská mozková obrna, zrakové postižení a dítě s kombinací tělesného a zrakového postižení.Praktická část obsahuje osobní, rodinnou a školní anamnézu. Z diagnostických metod byly použity: rozhovor, dotazník přání, test tří přání, nedokončené věty, koláč radostí a pozorování.Závěrečná část obsahuje navrhovaná doporučení pro další vývoj a vzdělávání dívky.
- ItemCharakteristika dívky s atypickým autismem(2020-3-17) Kučera, Richard; Braumová Zdeňka, Mgr. : 66568Závěrečná práce se zabývá tématem charakteristika dívky s atypickým autismem. Teoretická část předkládá výklad a popis jednotlivých termínů souvisejících s tématem práce.Cílem praktické části je popis a projevy atypického autismu u sledované dívky a doporučení pro speciálně-pedagogickou praxi s touto žákyní.
- ItemVyužití didaktických her v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ(2020-7-9) Enklerová, Michaela; Zahradníková Hana, Mgr. : 67263Závěrečná práce se zabývá využitím didaktických her v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce je vytvořit zásobník didaktických her a aktivit a ověřit jej v praxi. Práce je složena ze dvou částí, z části teoretické a praktické. V úvodu teoretické části se zabývám samotným předmětem matematika, rámcovým vzdělávacím programem a také popisuji vzdělávací obsah a učivo. Další kapitola je zaměřena na didaktickou hru a její klasifikaci. Třetí kapitola se zabývá hrou, kde popisuji, jaké máme druhy a typy her a jaký význam má hra pro dítě. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na didaktickou hru. Praktická část obsahuje zásobník didaktických her, které jsem rozdělila na část geometrickou a aritmetickou. Celkem jsem do zásobníku vložila 36 didaktických her a aktivit, které jsou zaměřeny na procvičování různých matematických témat a rozvíjení různých matematických kompetencí.
- ItemRozvoj fonematického sluchu při hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠ(2021-01-27) Pražáková, Aneta; Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D. : 54858Závěrečná práce se věnuje problematice rozvoje fonematického sluchu na 1. stupni ZŠ, jehož porucha je jedním z mnoha symptomů vývojové dysfázie. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje termín fonematický sluch, jeho poruchy a seznamuje s diagnostikou fonematického sluchu. Podrobně popisuje poruchu vývoje jazykových schopností, tedy vývojovou dysfázii, přibližuje její klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku, terapii a prognózu. V neposlední řadě se teoretická část práce věnuje zvukové stránce jazyka, vybrané kapitoly představují hláskosloví a psaní hlásek podléhajících spodobě znělosti. Cílem teoretické části závěrečné práce je seznámit čtenáře s problematikou fonematického sluchu a jeho poruch ve vztahu s předmětem český jazyk, jenž je vyučovaný na 1. stupni ZŠ.Hlavním cílem praktické části závěrečné práce je vytvoření takových pracovních listů, které mohou podpořit rozvoj fonematického uvědomování, a to jak u žáků, kterým byla stanovena diagnóza vývojové dysfázie, tak popřípadě u žáků s normálním vývojem řeči, kterým oblast fonematické diferenciace činí problémy. V praktické části je také uveden popis intervence klinického logopeda u dívky s vývojovou dysfázií v průběhu jednoho roku.
- ItemKazuistika jedince s etopedickými problémy(2021-03-05) Mahelová, Lenka; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Práce seznamuje s problémy chování daného jedince, které jej zavedly až do výkonu trestu odnětí svobody. Cílem práce je charakterizovat etopedické problémy popisovaného jedince a zjistit jejich možnou příčinu. Úvodní část práce je věnována formulaci teoretických východisek poruch chování. V jednotlivých kapitolách jsou popsány možné příčiny vzniku poruch chování, jejich klasifikace a nejčastější projevy specifických poruch chování. Praktická část, kazuistika, postihuje problematiku potenciálně rizikových faktorů, které negativně ovlivnily chování daného jedince. V závěru jsou pak formulovány návrhy a opatření, která by mohla vést k jeho stabilizaci.
- ItemVzdělávání dívky s lehkou mentální retardací(2021-03-05) Frydrychová, Kateřina; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Téma této závěrečné práce je vzdělávání dívky s lehkou mentální retardací. Práce je rozdělena do dvou kapitol, které tvoří část teoretickou a část praktickou. Část teoretická popisuje základní informace o problematice lehké mentální retardace, klasifikaci, etiologii a specifika dětí, které mají tento typ postižení. V praktické části je vytvořena kazuistika dívky s lehkou mentální retardací. Cílem práce je analýza speciálně pedagogického přístupu k dívce, na základě kterého jsou navržena doporučení pro vzdělávání dívky a její podporu. Metodami pro sběr dat byl polostrukturovaný rozhovor s třídní učitelkou, analýza školní dokumentace, rozbor výsledků činnosti dívky a dotazník pro učitele.
- ItemZa poznáním vánočních zvyků a tradic v Evropě(2021-03-19) Lapková, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce Za poznáním vánočních zvyků a tradic v Evropě představuje pedagogický projekt přípravy a realizace vánoční akce, při které děti formou zážitku putování zimním večerním lesem poznávají rozmanitost vánočních tradic v různých evropských zemích. Teoretická východiska práce poskytují stručné shrnutí porovnání zážitkové pedagogiky s frontálním způsobem výuky, psychický vývoj dětí mladšího školního věku a stručné informace o vánočních tradicích v několika evropských zemích, které jsou využity v pedagogickém projektu závěrečné práce.
- ItemDobrodružná plavba - aktivní zážitkový pochod nejen pro rodiče s dětmi(2021-03-19) Svobodová, Kateřina; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Hlavním cílem závěrečné práce je zpracování pedagogického projektu na podporu aktivního trávení volného času rodin s dětmi v přírodě. Tento projekt se bude soustředit především na děti z prvního stupně základní školy a jedná se o jednodenní akci. V teoretické části se zabýváme významem volného času dětí. V praktické části se zaměříme na samotný plán projektu zážitkového pochodu pro děti a jejich rodiče s názvem Dobrodružná plavba. Pochod přírodou obsahuje 13 stanovišť, kde děti plní úkoly, které jsou zaměřeny na povolání a aktivity jim budou tematicky odpovídat.
- ItemVánoční večírek na domově mládeže(2021-03-19) Surmová, Monika; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o období adolescence, o komunikaci a spolupráci v tomto věku, o volném čase a volnočasových aktivitách. Popisuje se zde role vy-chovatele a vztah vychovatele s dospívající mládeží. Praktická část se věnuje přímo popisu příprav na vánoční večírek a jednotlivým aktivitám.
- ItemProjektová výuka dopravní výchovy ve 3. ročníku ZŠ Mozartova, Jablonec nad Nisou(2021-06-16) Šimková, Barbora; Zahradníková Hana, Mgr. : 67263Předložená práce se zabývá výukou dopravní výchovy na ZŠ Mozartova - Jablonec nad Nisou. Věnuje pozornost zakotvení zvoleného tématu v kurikulárních dokumentech. Svůj cíl práce zaměřuje na vytvoření výukového plánu dopravní výchovy využitelného na prvním stupni základní školy. Praktická část práce popisuje vytvořený výukový program a jeho začlenění do třetího ročníku. Představuje metodickou příručku pro učitele prvního stupně a poskytuje výsledky průzkumu v oblasti vědomostní úrovně žáků, u kterých byl výukový program realizován. Výzkum cílí na vyhodnocení efektivity a užitelnosti vytvořeného výukového programu.
- ItemPráce s písní v 1. a 2. třídě základní školy(2021-06-16) Benešová, Hana; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.
- ItemMožnosti využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ(2021-06-16) Gally Jadrná, Růžena; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846Závěrečná práce s názvem Možnosti využití prvků muzikoterapie v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ se věnuje problematice vlivu hudby, hudebních prostředků a muzikoterapie na vzdělávání a vývoj žáků prvního stupně ZŠ. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou definovány pojmy hudba a muzikoterapie. Tato část práce popisuje vliv hudby na lidský mozek a vysvětluje působení hudby na kognitivní funkce jedince. Věnuje se vymezení pojmu muzikoterapie, shrnuje historii oboru muzikoterapie, přibližuje pojetí a přístupy k muzikoterapii v České republice. Dále se věnuje otázce rozdílu mezi hudbou, hudební výchovou a muzikoterapií. Přináší pohled na klasifikaci a metody muzikoterapie a na její možné využití v hodinách hudební výchovy na ZŠ. Pro záměr této práce je zde také charakterizován žák mladšího školního věku včetně specifik ve vnímání a funkci hudby v tomto vývojovém období. Cílem teoretické části je seznámit se základní fenomenologií oborů hudby a muzikoterapie a jejich vlivu na život člověka, zejména ve vztahu ke specifikům vývojového období mladšího školního věku. Praktická část této práce se věnuje konkrétnímu popisu jednotlivých muzikoterapeutických cvičení, inspirovaných během studií muzikoterapie a dalších uměleckých terapií i z vlastní tvorby autorky práce. Cílem praktické části práce je vytvoření souboru cvičení, jejich realizace a ověření v praxi a doporučení pro možné využití v hodinách hudební výchovy na 1. stupni ZŠ.
- ItemZdravé stravování(2021-06-16) Mottlová, Romana; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Cílem je zpracování pedagogického projektu podporujícího zdravý životní styl formou seznámení s vhodnými stravovacími návyky pro děti i celé rodiny, aby podpořili správné fungování těla a minimalizovali dopady nevhodného složení jídelníčku.V teoretické části se zabýváme výchovou ke zdravé výživě, potravinovou pyramidou, základními živinami a poruchami zdraví. V praktické části se uskuteční přednáška odborníka o zdravém stravování. Na základě informací a poznatků z této přednášky budou účastníci sestavovat potravinovou pyramidu, zdravý jídelníček a připraví jednoduché pokrmy.
- ItemVýuková metoda Filosofie pro dětiMožnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ(2021-06-16) Jarošová, Kristýna; Trčka Michal, Mgr. Ph.D. : 64060Tato závěrečná práce se zabývá výukovou metodou filozofie pro děti a možnostmi jejího využití ve výuce žáků 4. a 5. tříd základní školy. Cílem práce je navrhnout tři aktivity s prvky metody filozofie pro děti, které lze zařadit do výuky žáků na I. stupni ZŠ. První část práce je teoretická. Pojednává o historickém vývoji metody filozofie pro děti, o jejím specifickém zaměření na bádající společenství a roli učitele ve výuce, a také o jejím možném zařazení do výuky žáků na I. stupni ZŠ s ohledem na vývojová specifika tohoto věku a kurikulární dokument RVP. S ohledem na získané informace jsou v druhé části práce navrženy tři aktivity, které lze využít ve výuce žáků 4. a 5. tříd ZŠ v rámci jednotlivých předmětů. Aktivity jsou zaměřené na budování bádajícího společenství a jsou zpracovány formou metodických listů.
- ItemVýuka reálií v učebnicích angličtiny pro 1. stupeň(2021-06-16) Krupková, Zuzana; Nováková Jiřina, Mgr. : 67540Závěrečná práce se zabývá výukou reálií v učebnicích anglického jazyka a rozvojem interkulturních kompetencí u žáků prvního stupně. V teoretické části jsou stručně zmíněny základní vzdělávací dokumenty, z nichž vychází požadavky na výuku anglického jazyka na základních školách. Dále jsou zde vysvětleny pojmy reálie a lingvoreálie a důvody potřeby výuky multikulturní výchovy. Praktická část se zaměřuje na analýzu a porovnání sedmi učebnic z hlediska množství a kvality zpracování reálií, které se používají pro výuku anglického jazyka na prvním stupni. Dále se v praktické části nachází ukázka aplikace multikulturní výchovy v hodině anglického jazyka za pomoci jedné z analyzovaných učebnic.
- ItemProjevy a zohlednění ADHD ve výuce(2021-06-16) Müllerová, Nikola; Josífková Jitka, PhDr. Ph.D. : 54763Tématem závěrečné práce jsou projevy ADHD (poruchy pozornosti s hyperaktivitou) a jejich zohlednění ve výuce. Práce se zabývá definicí termínu ADHD, možnými příčinami této poruchy a diagnostickými kritérii ADHD. Dále zahrnuje projevy dítěte s ADHD, přístup pedagoga a faktory ovlivňující práci s dětmi s touto poruchou. Obsahem je rovněž přehled cvičení, aktivit a technik, které vedou ke zklidnění dítěte, relaxaci a nácviku dovedností potřebných pro život.
- ItemSpecifika výuky v málotřídní škole(2021-06-16) Rychterová, Kamila; Jursová Jitka, PaedDr. Ph.D. : 54792Závěrečná práce se zaměřuje na specifika výuky v málotřídních školách. V teoretické části je na základě studia odborné literatury nejprve vymezen pojem málotřídní škola. Dále je stručně popsán její historický vývoj v českém prostředí a jsou představeny i její specifické znaky s ohledem na řízení školy, vedení vyučovacího procesu a roli učitele a samotné školy v obci. Představeny jsou obecné výukové metody a organizační formy výuky a jejich případné využití v prostředí málotřídní školy. V praktické části je v duchu struktury teoretické části představena současná podoba a fungování konkrétní malotřídní školy. Na reálných příkladech jsou popsána specifika v řízení, vyučovacím procesu, role učitele a celkové postavení základní školy Ostřešany v rámci obce.
- ItemMetodika korfbalu pro 1. stupeň základní školy(2021-06-16) Šafránek, Jan; Kupr Jaroslav, PhDr. Ph.D. : 58407Hlavním cílem závěrečné práce je modifikace pravidel korfbalu a vytvoření metodického materiálu této netradiční sportovní hry pro využití na 1. stupni základní školy. K naplnění cíle byl zpracován metodický materiál zaměřený na modifikace a varianty průpravných her a cvičení, které vhodně doplňují postupné kroky nácviku techniky korfbalu. Materiál je koncipován pro jednotlivé ročníky 1. stupně. Cvičení byla ověřena v praxi a u žáků se setkala s velkým ohlasem. Práce dále zahrnuje názor žáků na zařazení této netradiční sportovní hry do výuky tělesné výchovy, pohled učitele tělesné výchovy a ředitele školy.
- ItemJedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitou(2021-4-20) Hyková, Silvie; Korych Martin, Mgr. : 64104Vzdělávací činnost s jedinci s poruchou pozornosti spojenou s Hyperaktivitou.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »