Rok 2021
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Rok 2021 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 43
Results Per Page
Sort Options
- ItemSeznámení s tradicemiLuxíková, Kateřina; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o historii tradic, lidové kultury a zvyků, o jejich významu pro národní uvědomění. Z důvodu obsáhlosti celého projektu se zaměřuje na tradice spojované s adventem a vánocemi. Věnuje se také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy aktivity a pozornosti). Praktická část obsahuje návrh projektu pro kroužek realizovaný v mateřské škole s cílem rozšíření zájmu o tradice, který by měl podpořit rozvoj manuálních dovedností, sociálních vztahů a dovedností, potřebných pro úspěšné vzdělávání.
- ItemŽák s ADHD v edukačním procesuMalaníková, Lucie; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Závěrečná práce se věnuje popisu práce s dítětem s ADHD v edukačním procesu střediska výchovné péče. Popisuje vývoj chlapcova chování a jeho postojů ve středisku výchovné péče v souvislosti s nastavováním pravidel. Sběr dat byl proveden metodou rozhovoru, pozorování, dotazníku a diagnostických testů. Součástí práce jsou čtyři testy, které jsou vyhodnoceny a jejich výsledky jsou konfrontovány s chováním a postoji jedince. Závěrem práce obsahuje návrh opatření pro další rozvoj jedince. Důležitými body v edukačním procesu bylo zavedení režimu a pravidel, která měl jedinec dodržovat a respektování doporučení plynoucích z individuálního vzdělávacího plánu. Doporučením pro školu v rámci zkvalitnění edukačního procesu tohoto žáka je pokračovat ve využívání těchto nástrojů, omezit chlapcovu práci s textem a umožnit mu práci s asistentem.
- ItemDítě s narušenou komunikační schopností v prostředí mateřské školyMenc Mitbauerová, Naděžda; Thelenová Kateřina, PhDr. Ph.D. : 57638Tato závěrečná práce se zabývá narušenou komunikační schopností u jedince v prostředí mateřské školy. Na prvních stranách jsem se pokusila teoreticky zpracovat problematiku dítěte s narušenou komunikační schopností. Hlouběji jsem se zaměřila na vývojovou dysfázií. V anamnestické části se zaměřuji na zdravotní, rodinnou a školní anamnézu chlapce s narušenou komunikační schopností, konkrétně se suspektní vývojovou dysfázií. Na základě pozorování a rozhovoru s asistentkou pedagoga jsem vytvořila sérii obrázkových karet, která měla chlapci pomoci při komunikaci se spolužáky. S odstupem osmi týdnů jsem pozorování a rozhovor zopakovala. Pozitivní změny v chování chlapce jsem znázornila v několika grafech. V závěru práce jsem navrhla opatření, která by mohla chlapci pomoci v jeho dalším rozvoji.
- ItemZlepšení spolupráce a komunikace rodičů s vychovateli formou pravidelných aktivních schůzekProcházková, Zuzana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Pedagogický projekt se zaměřuje na zlepšení komunikace mezi vychovatelem a rodiči dětí, které začnou navštěvovat školní družinu. Děti budou žáci 1. ročníku ZŠ. V teoretické části je popsáno, z odborného hlediska, jakým způsobem je možné pracovat na kvalitní komunikaci, spolupráci a důvěře mezi vychovatelem, rodičem a dětmi. Také jakým způsobem začlenit kooperaci rodičů do volnočasových aktivit. Dalším z cílů je podpoření vzájemné spolupráce v rámci výchovy ve školní družině. V praktické části projektu jsou popisovány samotné schůzky a setkání s rodiči a dětmi. Je zde snaha o aplikaci získaných oborných znalostí z teoretické části.
- ItemVýuková metoda Filosofie pro dětiMožnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠJarošová, Kristýna; Trčka Michal, Mgr. Ph.D. : 64060Tato závěrečná práce se zabývá výukovou metodou filozofie pro děti a možnostmi jejího využití ve výuce žáků 4. a 5. tříd základní školy. Cílem práce je navrhnout tři aktivity s prvky metody filozofie pro děti, které lze zařadit do výuky žáků na I. stupni ZŠ. První část práce je teoretická. Pojednává o historickém vývoji metody filozofie pro děti, o jejím specifickém zaměření na bádající společenství a roli učitele ve výuce, a také o jejím možném zařazení do výuky žáků na I. stupni ZŠ s ohledem na vývojová specifika tohoto věku a kurikulární dokument RVP. S ohledem na získané informace jsou v druhé části práce navrženy tři aktivity, které lze využít ve výuce žáků 4. a 5. tříd ZŠ v rámci jednotlivých předmětů. Aktivity jsou zaměřené na budování bádajícího společenství a jsou zpracovány formou metodických listů.
- ItemProjevy a zohlednění ADHD ve výuceMüllerová, Nikola; Josífková Jitka, PhDr. Ph.D. : 54763Tématem závěrečné práce jsou projevy ADHD (poruchy pozornosti s hyperaktivitou) a jejich zohlednění ve výuce. Práce se zabývá definicí termínu ADHD, možnými příčinami této poruchy a diagnostickými kritérii ADHD. Dále zahrnuje projevy dítěte s ADHD, přístup pedagoga a faktory ovlivňující práci s dětmi s touto poruchou. Obsahem je rovněž přehled cvičení, aktivit a technik, které vedou ke zklidnění dítěte, relaxaci a nácviku dovedností potřebných pro život.
- ItemRodina - Finanční gramotnostKapčiarová, Iva; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Závěrečná práce s názvem Rodina - finanční gramotnost je návrhem pedagogického projektu celotáborové hry pro romské děti. Romská komunita má své specifické problémy, závislost na sociálním systému, nízkou vzdělanost, vysokou míru zadlužení, zejména ve vyloučených lokalitách. Tento bludný kruh může přerušit jen investice do edukace mládeže.Cílem této práce je zvýšit finanční gramotnost u romských dětí.V teoretické části je vysvětlena finanční gramotnost a historie Romů.Dále je zde představen projekt letního tábora se vzdělávacím programem zaměřeným na oblast financí a domácího hospodaření. V závěru jsou uvedeny důvody, proč je užitečné podobné aktivity provádět v romské komunitě a rovněž zmíněny možné komplikace realizace projektu.
- ItemPráce s písní v 1. a 2. třídě základní školyBenešová, Hana; Bubeníčková Zuzana, MgA. : 54846V popředí mé závěrečné práce jsou písně pro děti. Teoretická část je zaměřená na problematiku dětského hlasu, dechu, artikulace a čistého intonování v dětském zpěvu. V praktické části jsou vybrané písně z vlastní tvorby, jejichž hudby i textu jsem autorkou. Jsou určené pro žáky 1. a 2. třídy základní školy. Písně jsou v práci uvedeny v notovém zápisu a doplněny postupem nácviku po stránce pěvecké, textové, instrumentální a pohybové. U některých písní je také zpětná vazba, kdy byly v průběhu mé pedagogické praxe písně s žáky nacvičovány a posléze zpívány.
- ItemŽáci se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školySvobodová, Hana; Meier Miroslav, Mgr. Ph.D. : 58920Závěrečná práce se zabývá problematikou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Cílem práce bylo analyzovat vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy a zjistit názory učitelek a učitelů na vzdělávání těchto žáků. Závěrečnou práci tvoří dvě stěžejní části. Jedná se o část teoretickou, která s využitím odborných zdrojů přibližuje problematiku žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a to v oblastech legislativního zakotvení, vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, podpůrných opatření, předmětu speciálně pedagogické péče a individuálního vzdělávacího plánu. Neschází ani oblast poradenských služeb, která se věnuje školnímu poradenskému pracovišti, školnímu speciálnímu pedagogovi a školským poradenským zařízením. Empirická část předkládá analýzu informací o žácích 1. stupně základní školy se speciálními vzdělávacími potřebami, kteří mají doporučení ze školského poradenského zařízení a škola jim poskytuje podpůrná opatření. Analýza informací je zpracována za poslední čtyři školní roky na základě ročních přehledů aktuálně poskytovaných podpůrných opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které byly získány z evidence školy. S využitím nestandardizovaného dotazníku bylo provedeno průzkumné šetření, jenž zjišťovalo názory učitelek a učitelů na problematiku vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni základní školy. Výsledky jsou následně zobrazeny prostřednictvím tabulek a grafů. Navazují navrhovaná opatření a shrnutí celé závěrečné práce je v závěru. Součástí závěrečné práce je i seznam použitých zdrojů a příloha s dotazníkem.
- ItemMáme rádi ČeskoKlímová, Gabriela; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Tato práce se zabývá rozvojem komunikace, kooperace a kreativity u mladších školních dětí. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou popsány pojmy mladší školní věk, emoční vývoj a socializace dítěte, motivace a její druhy a dětská hra. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat ve školním klubu v rámci vytvořeného projektu Máme rádi Česko. Činnosti budou výtvarné, dramatické i poznávací.
- ItemPoznáváme lidské tělo s AlbertemDrahošová, Olga; Nádvorníková Lenka, Mgr. Ph.D. : 56810Závěrečná práce Poznáváme lidské tělo s Albertem představuje pedagogický projekt určený dětem mladšího školního věku navštěvující školní družinu. Tento projekt má za úkol seznámit děti s lidským tělem a jeho fungováním. Má naučit děti osvojit si zásady zdravého životního stylu, výchovy ke zdraví a základů poskytnutí první pomoci, a to vše hravou formou, při které se posílí zvídavost a zájem dětí i jejich pohybové schopnosti.
- ItemPříroda kolem násDoubková, Jana; Čavojská Gabriela, Mgr. Ing. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o volném čase a volnočasových aktivitách ve školnídružině. Věnuje se také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami (poruchy aktivity a pozornostia narušená komunikační schopnost). Praktická část obsahuje návrh projektu pro činnost ve volnémčase dětí ve školní družině se zaměřením na rozvoj zájmu o přírodu, vzájemnou spolupráci a znakový jazyk.
- ItemVánoční večírek na domově mládežeSurmová, Monika; Čavojská Gabriela, Mgr. : 65455Závěrečná práce pojednává v teoretické části o období adolescence, o komunikaci a spolupráci v tomto věku, o volném čase a volnočasových aktivitách. Popisuje se zde role vy-chovatele a vztah vychovatele s dospívající mládeží. Praktická část se věnuje přímo popisu příprav na vánoční večírek a jednotlivým aktivitám.
- ItemZdravé stravováníMottlová, Romana; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520Cílem je zpracování pedagogického projektu podporujícího zdravý životní styl formou seznámení s vhodnými stravovacími návyky pro děti i celé rodiny, aby podpořili správné fungování těla a minimalizovali dopady nevhodného složení jídelníčku.V teoretické části se zabýváme výchovou ke zdravé výživě, potravinovou pyramidou, základními živinami a poruchami zdraví. V praktické části se uskuteční přednáška odborníka o zdravém stravování. Na základě informací a poznatků z této přednášky budou účastníci sestavovat potravinovou pyramidu, zdravý jídelníček a připraví jednoduché pokrmy.
- ItemNávrat dětí do přírody a k příroděKošťáková, Emilie; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Děti jsou naším obrazem a na nich záleží, jak život na planetě se bude ubírat dál. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. V teoretické části jsou popsány pojmy, jako je například dětská komunikace, dětské hry, socializace a dětské zrání, příroda, ekologie. Ve druhé části práce jsou popsány aktivity, které budou probíhat v lese a v přírodě. Jejich činnosti budou poznávací, výtvarné i pohybové.
- ItemBez práce nejsou koláčeČurhová, Jolana; Brzáková Beksová Kateřina, ThDr. Th.D. : 64103Projekt závěrečné práce je zaměřen na finanční gramotnost žáků 9. tříd ZŠ v rámci kroužku volnočasové aktivity. Cílem je poukázat na možnosti hospodaření s penězi a uvědomění si pracovního úsilí s výdělkem peněz. Závěrečnou práci tvoří teorie a samotný projekt. Teoreticky vychází z poznatků o finanční gramotnosti, které jsou následně uplatněny v praktickém pedagogickém projektu realizované v oblasti pracovních činností.
- ItemRozvoj fonematického sluchu při hodinách českého jazyka na 1. stupni ZŠPražáková, Aneta; Vykoukalová Věra, PhDr. Ph.D. : 54858Závěrečná práce se věnuje problematice rozvoje fonematického sluchu na 1. stupni ZŠ, jehož porucha je jedním z mnoha symptomů vývojové dysfázie. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část práce definuje termín fonematický sluch, jeho poruchy a seznamuje s diagnostikou fonematického sluchu. Podrobně popisuje poruchu vývoje jazykových schopností, tedy vývojovou dysfázii, přibližuje její klasifikaci, etiologii, symptomatologii, diagnostiku, terapii a prognózu. V neposlední řadě se teoretická část práce věnuje zvukové stránce jazyka, vybrané kapitoly představují hláskosloví a psaní hlásek podléhajících spodobě znělosti. Cílem teoretické části závěrečné práce je seznámit čtenáře s problematikou fonematického sluchu a jeho poruch ve vztahu s předmětem český jazyk, jenž je vyučovaný na 1. stupni ZŠ.Hlavním cílem praktické části závěrečné práce je vytvoření takových pracovních listů, které mohou podpořit rozvoj fonematického uvědomování, a to jak u žáků, kterým byla stanovena diagnóza vývojové dysfázie, tak popřípadě u žáků s normálním vývojem řeči, kterým oblast fonematické diferenciace činí problémy. V praktické části je také uveden popis intervence klinického logopeda u dívky s vývojovou dysfázií v průběhu jednoho roku.
- ItemJak přežít v divočiněMázlová, Soňa; Braumová Zdeňka, Mgr. Ph.D. : 66568Tato práce se zabývá rozvojem vzájemné spolupráce, komunikace, pohybových aktivit a osvojení si znalostí o přírodě, u žáků prvního stupně. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsány pojmy dětská hra, škola v přírodě a její historie, dětská přátelství i příroda. V praktické části jsou popsány jednotlivé aktivity a hry, které budou probíhat ve škole v přírodě. Aktivity budou poznávací, pohybové, postřehové.
- ItemJedinec s poruchou pozornosti spojenou s hyperaktivitouHyková, Silvie; Korych Martin, Mgr. : 64104Vzdělávací činnost s jedinci s poruchou pozornosti spojenou s Hyperaktivitou.
- ItemVyužití didaktických her v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠEnklerová, Michaela; Zahradníková Hana, Mgr. : 67263Závěrečná práce se zabývá využitím didaktických her v hodinách matematiky na 1. stupni ZŠ. Hlavním cílem práce je vytvořit zásobník didaktických her a aktivit a ověřit jej v praxi. Práce je složena ze dvou částí, z části teoretické a praktické. V úvodu teoretické části se zabývám samotným předmětem matematika, rámcovým vzdělávacím programem a také popisuji vzdělávací obsah a učivo. Další kapitola je zaměřena na didaktickou hru a její klasifikaci. Třetí kapitola se zabývá hrou, kde popisuji, jaké máme druhy a typy her a jaký význam má hra pro dítě. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na didaktickou hru. Praktická část obsahuje zásobník didaktických her, které jsem rozdělila na část geometrickou a aritmetickou. Celkem jsem do zásobníku vložila 36 didaktických her a aktivit, které jsou zaměřeny na procvičování různých matematických témat a rozvíjení různých matematických kompetencí.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »