Zařazení úkolového vyučování do hodin anglického jazyka na 1. stupni základní školy

Title Alternative:Implementing Task-Based Language Teaching in English Lessons at Elementary School
Abstract
Diplomová práce je věnována možnosti zařazení úkolově-orientovaných aktivit do běžných hodin anglického jazyka na 1. stupni základní školy. Cílem mé práce je ověřit v praxi, zda jsou úkolově-orientované aktivity pro žáky motivující a přispívají ke smysluplnému a aktivnímu zapojení žáků do výuky. Teoretická část pojednává o metodách a přístupech při výuce anglického jazyka, dále se zaměřuje na charakteristiku úkolového vyučování, jednotlivé fáze v průběhu vyučovací hodiny a jeho význam pro osvojení jazyka.Praktická část popisuje zařazení tří úkolově-orientovaných vyučovacích hodin do výuky anglického jazyka v páté třídě základní školy. Při ověřování vhodnosti úkolové výuky bylo prokázáno, že tento přístup lze zařadit do běžných hodin anglického jazyka, jelikož přispívá ke smysluplnému a efektivnímu procvičení vybraných jazykových jevů.
The diploma thesis deals with the possibility of using Task-Based Language Learning in regular EFL classes at primary school. The main aim is to find out whether it is possible to use tasks as a motivational and meaningful tool in EFL classes and if it stimulates pupil's active participation. The theoretical part of the thesis is focused on the description of different methods used in EFL teaching. It also deals with the characteristics, phases and benefits of Task Based Language Learning for language acquisition.The practical part describes an implementation of three task-based lessons in EFL classes in the fifth class at primary school. It has been proved that this kind of approach can be used in regular EFL classes because it contributes to meaningful and effective practice of selected language phenomena.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN