Žáci se specifickou poruchou učení a výuka angličtiny na druhém stupni základní školy

Title Alternative:Pupils with Specific Learning Difficulties and English Teaching at Secondary School
Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy u žáků se specifickou poruchou učení. V teoretické části jsou shromážděny poznatky o specifických poruchách učení, o jejich typech, projevech a zásadách pedagogické práce se žáky, u kterých se tyto poruchy vyskytují. Dále se teoretická část zabývá didaktikou cizích jazyků se zaměřením na osvojování nové slovní zásoby. V závěru teoretické části je popsána výuka anglického jazyka na druhém stupni a formulovány základní zásady pro práci se žáky se specifickou poruchou učení. Empirická část práce zkoumá účinnost dvou metod získávání slovní zásoby u žáků se specifickými poruchami učení. Jedná se o tradiční ''slovníkovou metodu'', která je porovnána s tzv. multisenzorickým přístupem reprezentovaným výukovým programem Jazyky bez bariér. Provedený výzkum prokázal, že multisenzorický přístup je pro většinu žáků se specifickými poruchami učení vhodný a může přinést zlepšení jejich výsledků v osvojování nové slovní zásoby. Zároveň byly u některých žáků zaznamenány výrazné individuální odlišnosti, které je vhodné při výuce zohlednit. Výsledky provedeného výzkumu jsou vyhodnoceny a shrnuty do praktických doporučení pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy.
Description
62 stran, 12 stran příloh :tabulky, grafy
Subject(s)
learning disabilities, language teaching and learning, English language, specifické poruchy učení, jazyková výuka, angličtina
Citation
ISSN
ISBN