Browsing by Author "Šťastný, Vítězslav"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemNeortodoxní způsoby pleten튝astný, Vítězslav
- ItemRole mateřského jazyka při výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učen튝astný, Vítězslav; Palounková Zuzana, Ing. Ph.D. : 55520; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Joklíková Hana, Mgr. Ph.D. Konzultant : 64101; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Diplomová práce je zaměřena na roli mateřského jazyka ve výuce angličtiny u žáků se specifickými poruchami učení na druhém stupni základní školy. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda je pro tuto skupinu žáků vhodné úplné vyloučení mateřského jazyka z výuky angličtiny, nebo je naopak účelné mateřštinu při výuce využít. V teoretické části byly shromážděny poznatky z oboru jazykovědy, didaktiky cizích jazyků a specifických poruch učení. Empirickou část práce pak tvoří kvantitativní výzkum, který byl realizován formou pedagogického experimentu u dvou skupin žáků se specifickými poruchami učení. Experiment zkoumal zlepšení znalostí a dovedností žáků při výuce s vyloučením mateřského jazyka v porovnání s výukou využívající mateřský jazyk. Hlavní výzkum byl doplněn kvantitativním šetřením, ve kterém žáci se specifickými poruchami učení sami hodnotili výuku s vyloučením mateřského jazyka. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že účelné využití mateřského jazyka v hodinách angličtiny je z hlediska učebních výsledků pro žáky se specifickými poruchami vhodnější, než striktně cizojazyčná výuka s úplným vyloučením mateřštiny.
- ItemŽáci se specifickou poruchou učení a výuka angličtiny na druhém stupni základní školy(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Šťastný, Vítězslav; Palounková, ZuzanaBakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky anglického jazyka na druhém stupni základní školy u žáků se specifickou poruchou učení. V teoretické části jsou shromážděny poznatky o specifických poruchách učení, o jejich typech, projevech a zásadách pedagogické práce se žáky, u kterých se tyto poruchy vyskytují. Dále se teoretická část zabývá didaktikou cizích jazyků se zaměřením na osvojování nové slovní zásoby. V závěru teoretické části je popsána výuka anglického jazyka na druhém stupni a formulovány základní zásady pro práci se žáky se specifickou poruchou učení. Empirická část práce zkoumá účinnost dvou metod získávání slovní zásoby u žáků se specifickými poruchami učení. Jedná se o tradiční ''slovníkovou metodu'', která je porovnána s tzv. multisenzorickým přístupem reprezentovaným výukovým programem Jazyky bez bariér. Provedený výzkum prokázal, že multisenzorický přístup je pro většinu žáků se specifickými poruchami učení vhodný a může přinést zlepšení jejich výsledků v osvojování nové slovní zásoby. Zároveň byly u některých žáků zaznamenány výrazné individuální odlišnosti, které je vhodné při výuce zohlednit. Výsledky provedeného výzkumu jsou vyhodnoceny a shrnuty do praktických doporučení pro výuku anglického jazyka na druhém stupni základní školy.