Metody práce pro děti s odkladem povinné školní docházky

Title Alternative:Methods of work for children with the postponed compulsory school attendance
Abstract
Práce se zabývá problematikou dětí s odkladem povinné školní docházky navštěvujících běžné mateřské školy. Cílem bylo zmapovat metody práce s dětmi s odkladem povinné školní docházky, zjistit využívání těchto metod učitelkami mateřských škol a stanovit formu jejich přístupu k dítěti s odkladem povinné školní docházky. Práce byla rozčleněna na dvě hlavní části. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí odborných zdrojů popisovala základní údaje o vývoji předškolního dítěte a informace o metodách práce vhodných pro děti s odkladem povinné školní docházky. Dále práce objasňovala základní pojmosloví z oblasti odkladu povinné školní docházky a její související legislativu. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku údaje o formách přístupu učitelek k dětem s odkladem povinné školní docházky, používaných metodách při vzdělávání dětí s odkladem a o vzdělávacích oblastech těchto dětí. Dotazník vyplňovalo 48 učitelek mateřských škol. Výsledky realizovaného průzkumu ukázaly, že dvě třetiny dětí s odkladem povinné školní docházky jsou vzdělávány na základě pedagogických zkušeností učitelek mateřských škol a jedna třetina jich je vzdělávána podle některého z programů, metod vytvořených odborníky. Nejčastěji užívanou metodou byla Metoda dobrého startu. Hlavním přínosem práce bylo získání přehledu o metodách a programech vhodných pro děti s odkladem školní docházky, o využívání těchto metod, programů učitelkami mateřských škol, o formách přístupu k dětem s odkladem a o oblastech, ve kterých vykazují oslabení.
Description
68 s., 6 s. příl. :tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
compulsory education, preschool children, povinná školní docházka, děti předškolního věku
Citation
ISSN
ISBN