Browsing by Author "Nováková, Gabriela"
Now showing 1 - 6 of 6
Results Per Page
Sort Options
- ItemKoncept domov ve výuce geografie - teorie a praxeNováková, Gabriela
- ItemKoncept domov ve výuce geografie - teorie a praxe(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Nováková, Gabriela; Vávra, JaroslavThe diploma thesis deals with the concept of home in geographical education. In the theoretical part the main concern is to focus on the definition of the term along with the analysis of it from different points of view. It looks for the inspiration in the British educational conception and finds the support for the work with the term in the history of the Czech geographical education. In addition, it tries to find the possibilities of application of the term into the current Czech geographical education on the basis of valid curricular documents. In the practical part it comes with the plan and subsequently with the practical use of activities connected with the theme of home. The worksheets are the part of the diploma thesis and can be found in the attachments. The diploma thesis can be used as a manual for the teaching of the theme of home in geography classes.
- ItemMetody práce pro děti s odkladem povinné školní docházky(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Nováková, Gabriela; Kratochvílová, AlžbětaPráce se zabývá problematikou dětí s odkladem povinné školní docházky navštěvujících běžné mateřské školy. Cílem bylo zmapovat metody práce s dětmi s odkladem povinné školní docházky, zjistit využívání těchto metod učitelkami mateřských škol a stanovit formu jejich přístupu k dítěti s odkladem povinné školní docházky. Práce byla rozčleněna na dvě hlavní části. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí odborných zdrojů popisovala základní údaje o vývoji předškolního dítěte a informace o metodách práce vhodných pro děti s odkladem povinné školní docházky. Dále práce objasňovala základní pojmosloví z oblasti odkladu povinné školní docházky a její související legislativu. Praktická část zjišťovala pomocí dotazníku údaje o formách přístupu učitelek k dětem s odkladem povinné školní docházky, používaných metodách při vzdělávání dětí s odkladem a o vzdělávacích oblastech těchto dětí. Dotazník vyplňovalo 48 učitelek mateřských škol. Výsledky realizovaného průzkumu ukázaly, že dvě třetiny dětí s odkladem povinné školní docházky jsou vzdělávány na základě pedagogických zkušeností učitelek mateřských škol a jedna třetina jich je vzdělávána podle některého z programů, metod vytvořených odborníky. Nejčastěji užívanou metodou byla Metoda dobrého startu. Hlavním přínosem práce bylo získání přehledu o metodách a programech vhodných pro děti s odkladem školní docházky, o využívání těchto metod, programů učitelkami mateřských škol, o formách přístupu k dětem s odkladem a o oblastech, ve kterých vykazují oslabení.
- ItemMetody práce pro děti s odkladem povinné školní docházkyNováková, Gabriela
- ItemZhodnocení kvality života na malém městě na příkladu města Nové Strašecí(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Nováková, Gabriela; Hynek, AloisThe bachelor work tries to evaluate the living conditions of a small town. The evaluation is made through the economical, social, environmental and other indicators. Firstly there is a description of the town and here the accessible regional sources are used. Next part is focused on the terrain research itself and on the interviews which are done with the help of selected local people. The research includes the questionnaire as well. At the end of the work, the possibilities of future development are examined concerning their influences on the quality of life in this town.
- ItemZhodnocení kvality života na malém městě na příkladu města Nové StrašecíNováková, Gabriela