Asistent pedagoga u dětí s poruchou autistického spektra

Abstract
Diplomová práce se zabývala problematikou poruch autistického spektra. Zaměřili jsme se na vysvětlení tohoto pojmu, historii a současné pojetí této problematiky, vznik a příčiny vzniku těchto poruch. Neopomněli jsme ani popis triády příznaků a diagnostiky. Dále jsme se věnovali klasifikaci poruch a podrobně popisovali jednotlivé poruchy. Též jsme se zaměřili na vzdělávání žáků s poruchou autistického spektra a v neposlední řadě jsme neopomněli ani na asistenta pedagoga. Cílem této práce bylo objasnit základní pojmy spojené s touto problematikou. Práci tvořily dvě hlavní části. Část teoretická, která je rozdělena na dvě kapitoly a to na kapitolu, která nesla název poruchy autistického spektra a druhá kapitola se věnovala asistentovi pedagoga, jeho náplni práce a legislativnímu rámci. V druhé části, části empirické, jsme popsali charakteristiku vybraného zařízení a vlastní zkušenost na pozici asistenta pedagoga v této instituci. Empirická část též vycházela z 64 vyplněných dotazníků. Respondenty těchto dotazníků byli asistenti pedagoga ve speciálních či běžných mateřských školách, základních školách a školách praktických.Největším přínosem při zpracování této diplomové práce bylo hlubší poznání problematiky a získání nových informací o poruchách autistického spektra.
Dissertation dealt with autistic spectrum disorders. We focused on the explanation of the concept, history and contemporary conception of this issue, and the emergence of what are the causes of these disorders. We have also a description of the triad of symptoms and diagnosis. Furthermore, we have devoted themselves to classification of failures and described in detail the various disorders. We have also focused on the education of pupils with autistic spectrum disorder, and last but not least, we have not forgotten the role of teacher's assistant. The aim of this study was to clarify the basic concepts associated with this issue. A thesis consisted of two main parts. The theoretical part, which is divided into two chapters and chapter, which bore the name of autism spectrum disorders and the second chapter is devoted to a teacher assistant's job description and legislative framework. In the second part, the empirical part, we have described the characteristics of the selected device's own experience as a teacher's assistant in this institution. The empirical part also based on 64 completed questionnaires. Respondents of the questionnaires were teaching assistants in special or ordinary kindergartens, elementary or practical schools.The biggest contribution in this thesis was to a deeper understanding of the issues and gain new information about autism spectrum disorders.
Description
Subject(s)
Poruchy autistického spektra, edukace dětí s poruchou autistického spektra, klasifikace poruch, asistent pedagoga, Autism spectrum disorders, education of children with autism spectrum disorder, fault classification, Teaching Assistant
Citation
ISSN
ISBN