Podpora čtenářských a předčtenářských dovedností u předškolních dětí

Title Alternative:Support for Reading and Pre-reading Skills in Preschool Children
Loading...
Thumbnail Image
Date
2016
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Bakalářské práce se zabývá podporou předčtenářských a čtenářských dovedností u předškolních dětí. Cílem je zjistit, zda má rozvoj předčtenářských a čtenářských dovedností u předškolních dětí pozitivní vliv na školní úspěšnost a výrazně usnadňuje dětem přechod z mateřské školy do 1. třídy základní školy. Teoretická část definuje předškolní období dítěte, předčtenářství, čtenářství, rodinu i mateřskou školu. Praktická část byla realizována metodou dotazování, která byla rozdělena do tří fází dle cílové skupiny respondentů. Jako technika průzkumu bylo zvoleno dotazníkové šetření. První dvě fáze průzkumu byly realizovány současně na konci školního roku 2014/2015, osloveny byly rodiče dětí dvou třetích tříd na Základní škole Liberec, Broumovská a jejich třídní učitelky. Na základě jejich odpovědí byl sestaven ve školním roce 2015/2016 dotazník také pro učitelky mateřské školy ''Motýlek'', Liberec, kam docházelo 74% zkoumaných dětí, s cílem zmapovat rozvoj předčtenářství v konkrétním zařízení. Z průzkumu je patrné, že rozvoj oblasti předčtenářství je v rukou rodiny a mateřské školy, ale hlavní zodpovědnost za rozvoj předčtenářských a čtenářských dovedností nesou rodiče.
Description
72 stran, 9 stran příloh :grafy
Subject(s)
child reading, readers' education, preschool children, dětské čtenářství, výchova ke čtenářství, děti předškolního věku
Citation
ISSN
ISBN