Browsing by Author "Schröterová, Michaela"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemNarušená komunikační schopnost u žáků na prvním stupni běžné základní školySchröterová, Michaela; Kunhartová Monika, Mgr. Ph.D. : 65457Autorka v diplomové práci nastíní nové pojetí logopedické péče na základních školách.V rámci kurikulárních změn se objevují možnosti, jak zajistit logopedickou péčipro žáky s narušenou komunikační schopností. Posílením poradenského pracoviště školyo pozici speciálního pedagoga logopeda. V diplomové práci je uveden příklad dobrépraxe nejmenované školy v Libereckém kraji. V teoretické části Vás autorka provedevybranými druhy narušené komunikační schopnosti ovlivňující učení, dále logopedickouintervencí ve škole nebo motivací žáků a rodičů. V empirické části se seznámítes provedenou depistáží nesprávné výslovnosti. V rozhovoru se speciální pedagožkoulogopedkou bude nastíněna konkrétní podoba logopedické péče na uvedené škole,např. náplň práce speciálního pedagoga, spolupráce se žáky, rodiči, učiteli a jejich motivace.V případových studiích (kazuistikách) se dozvíte, jak narušená komunikačníschopnost může zasahovat do školní úspěšnosti žáka. Také jak se pracuje na nápravědeficitů vyplývajících z narušené komunikační schopnosti a jaká je míra zapojení rodičedo reedukace.
- ItemPodpora čtenářských a předčtenářských dovedností u předškolních dětíSchröterová, Michaela
- ItemPodpora čtenářských a předčtenářských dovedností u předškolních dětí(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Schröterová, Michaela; Lüftnerová, IvaBakalářské práce se zabývá podporou předčtenářských a čtenářských dovedností u předškolních dětí. Cílem je zjistit, zda má rozvoj předčtenářských a čtenářských dovedností u předškolních dětí pozitivní vliv na školní úspěšnost a výrazně usnadňuje dětem přechod z mateřské školy do 1. třídy základní školy. Teoretická část definuje předškolní období dítěte, předčtenářství, čtenářství, rodinu i mateřskou školu. Praktická část byla realizována metodou dotazování, která byla rozdělena do tří fází dle cílové skupiny respondentů. Jako technika průzkumu bylo zvoleno dotazníkové šetření. První dvě fáze průzkumu byly realizovány současně na konci školního roku 2014/2015, osloveny byly rodiče dětí dvou třetích tříd na Základní škole Liberec, Broumovská a jejich třídní učitelky. Na základě jejich odpovědí byl sestaven ve školním roce 2015/2016 dotazník také pro učitelky mateřské školy ''Motýlek'', Liberec, kam docházelo 74% zkoumaných dětí, s cílem zmapovat rozvoj předčtenářství v konkrétním zařízení. Z průzkumu je patrné, že rozvoj oblasti předčtenářství je v rukou rodiny a mateřské školy, ale hlavní zodpovědnost za rozvoj předčtenářských a čtenářských dovedností nesou rodiče.