Uplatňování personálního marketingu s ohledem na kulturní příslušnost zaměstnanců

Abstract
Jak již téma napovídá, diplomová práce se podrobněji zaobírá uplatňováním personálního marketingu ve vybrané společnosti, kdy ve středu zájmu jsou zaměstnanci s rozdílnou státní příslušností. Personální marketing se v dnešní společnosti objevuje stále častěji, avšak jeho problematika je stále předmětem mnoha bádání jak v České republice, tak i za hranicemi. Řada podniků oblast personálního marketingu podceňuje a zaměřuje se pouze na jednu jeho část - na externí personální marketing. Opomíjí tak druhou, velmi důležitou část - interní personální marketing, který se zcela soustředí na stávající zaměstnance podniku, především na faktory ovlivňující jejich spokojenost. Hlavním cílem práce je tedy zhodnotit, zda a jak je personální marketing ve vybraném podniku v případě zaměstnávání cizinců uplatňován a identifikovat tak, jaká spokojenost panuje uvnitř organizace. K tomuto zjištění zásadně přispěl provedený kvantitativní výzkum, jež byl realizován prostřednictvím dotazníkového šetření mezi kmenovými zaměstnanci-cizinci. Na základě zjištěných výsledků a jejich interpretace je sestaven modifikovaný marketingový mix v personálním marketingu, který pro podnik přináší cenné návrhy, jak pohlížet na své zaměstnance jako na důležité zákazníky. Podoba navrženého marketingového mixu si rovněž klade za cíl podporovat kvalitní uplatňování personálního marketingu ve vybrané společnosti.
As the topic suggests, this diploma thesis deals in more detail with the application of personnel marketing in a selected company, where the focus is on employees with different nationalities. Personnel marketing is appearing more and more often in today's society, but its issues are still the subject of many researches both in the Czech Republic and abroad. Many companies underestimate the area of personnel marketing and focus on only one part of it - external personnel marketing. Neglects to another, very important part - internal personnel marketing, which focuses entirely on existing employees of the company, mainly on factors influencing their satisfaction. The main goal of this diploma thesis is to evaluate whether and how personnel marketing is applied in the selected company in the case of employing foreigners and to identify the level of satisfaction within the organization. Quantitative research, which was carried out through a questionnaire survey among regular employees-foreigners, fundamentally contributed to this finding. Based on the results and their interpretation, a modified marketing mix in personnel marketing is compiled, which brings valuable suggestions for the company on how to look at its employees as important customers. The form of the proposed marketing mix also aims to support the quality application of personnel marketing in a selected company.
Description
Subject(s)
Personální marketing, interní personální marketing, externí personální marketing, trh práce, zaměstnávání cizinců, personální oddělení, kulturní příslušnost zaměstnanců, ŠKODA AUTO, Personnel marketing, internal personnel marketing, external personnel marketing, labour market, employment of foreigners, personnel department, cultural background of employees, SKODA AUTO
Citation
ISSN
ISBN