Ekonomická fakulta

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 8025
  • Item
    Sponzoring jako nástroj budování značky
    Bošková, Jitka; Burešová Jitka, Ing. Ph.D. :63763; Čuhlová Renata, Ing. Ph.D. :64073
    Tato diplomová práce se zabývá analýzou značky a vybraných nástrojů marketingové komunikace podniku v bankovním sektoru. V první části jsou vysvětlena teoretická východiska značky a marketingové strategie v online prostředí včetně sponzoringu a dalších marketingových nástrojů z online prostředí. V praktické části je představen vybraný podnik z oblasti bankovního sektoru, včetně historie, spolupráce formou sponzorství pro jinou značku a soubor online marketingových nástrojů, kterými je tato spolupráce komunikována včetně její analýzy. Cílem této diplomové práce je pomocí analýzy současného stavu a primárního výzkumu zhodnotit stávající online marketingovou strategii v oblasti sponzoringu, zjistit postoj lidí ke sponzoringu, a následně na základě těchto výsledků optimalizovat stávající marketingovou strategii.
  • Item
    Komunikační strategie vybraného podniku
    Bělohlávek, David; Švandová Zuzana, Ing. Ph.D. :55313; Chlumová Simona, Ing. :69155
    Tato diplomová práce se zabývá analýzou a hodnocením komunikační strategie vybraného podniku v kontextu současných trendů v oblasti marketingu a e-commerce. Teoretická část práce se zaměřuje na detailní rozbor konceptů marketingu, e-commerce, marketingového mixu a komunikačního mixu, s důrazem na jejich vzájemné propojení a význam pro efektivní budování značky a vztahů se zákazníky. V praktické části práce je analyzována komunikační strategie společnosti Alza.cz. Tato analýza zahrnuje posouzení marketingového mixu a komunikačního mixu společnosti, stejně jako hodnocení současných komunikačních aktivit. Zároveň je představen návrh na zlepšení komunikační strategie, který je zaměřen na cílovou skupinu studentů. Tento návrh vychází z analýzy současných trendů a preferencí studentů a má za cíl vytvořit inovativní a komunikační kampaň.
  • Item
    Návrh marketingového strategického plánu paintballové arény
    Švihnos, Jindřich; Burešová Jitka, Ing. Ph.D. :63763; Mladenović Dušan, Ing. Ph.D. :69147
    Diplomová práce se zaměřuje na návrh strategického marketingového plánu pro Paintballovou arénu Česká Kamenice. Paintballová aréna funguje od srpna roku 2022 a vedou ji dva studenti TUL. Cílem práce je navrhnout pro arénu strategii, jíž by se provozovatelé měli držet v rámci marketingového řízení podniku. V první části práce čtenář nalezne vysvětlení podstatných termínů a další informace, které mají za úkol pomoci čtenáři se lépe orientovat v praktické části. V praktické části práce je zkoumán samotný podnik. Je zde detailně popsán jeho vznik, forma, provozní prostředí a aktuálně používané marketingové strategie. Autor tyto informace získal prostřednictvím několika analýz a konzultací s kolegou, který má na starosti marketingové aktivity podniku. Dále je v práci rozepsáno, jaké jsou cíle paintballové arény, jaký plán autor podniku navrhuje a jak kontrolovat, zda je navrhovaný plán úspěšný.
  • Item
    Vliv měnového kurzu na mezinárodní obchod firmy
    Strnadová, Veronika; Nedomlelová Iva, Ing. Ph.D. :54805; Pěničková Zuzana, doc. Ing. Ph.D. :59645
    Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku měnového kurzu, s kterým souvisí jeho vliv na mezinárodní obchod. Práce je rozdělená na dvě hlavní části. V teoretické části jsou pomocí odborné literatury popsány zákonitosti týkající se devizového trhu a peněžního trhu, kde jsou měnové kurzy utvářeny. Tato část je také věnována významným ekonomickým teoriím, které poukazují na různé ekonomické faktory mající vliv na utváření měnového kurzu a na mezinárodní obchod. Praktická část se zabývá vývojem mezinárodního obchodu vybrané firmy v závislosti na kurzových výkyvech české koruny vůči ostatním měnám.
  • Item
    Ukrajinská krize a její ekonomické dopady na české firmy
    Holajová, Lenka; Nedomlelová Iva, Ing. Ph.D. :54805; Kratochvílová Markéta, Ing. :69136
    Cílem této práce je identifikovat ekonomické dopady válečného konfliktu na Ukrajině na ekonomiku České republiky. V této práci je uveden historický kontext tohoto konfliktu, včetně událostí, které k aktuálnímu konfliktu vedly. Jsou identifikovány přímé a nepřímé vlivy na jednotlivé ekonomiky i to, jak se jednotlivé státy, včetně České republiky, která v organizaci zaujala vedoucí pozici, vložily do pomoci napadenému státu. Dále je v této práci uvedena historie migrace ukrajinských občanů do České republiky i specifika, která přímo souvisí s aktuálně probíhajícím konfliktem, jako dodatečné náklady související s pobytem uprchlíků. Jsou identifikovány hrozby budoucího fungování integrace. Dále jsou zjišťovány zkušenosti a názory obyvatel Ukrajiny přebývajících v Libereckém kraji. Nakonec jsou identifikovány dopady válečného konfliktu na české firmy a zkušenosti českých firem se zaměstnáváním uprchlíků. Tyto znalosti jsou následně aplikovány na ověření stavu mezi firmami v Libereckém kraji.