Tvorba expertního systému pro podporu řešení helpdeskových požadavků

Abstract
Diplomová práce Tvorba expertního systému pro podporu řešení helpdeskových požadavků popisuje tvorbu konkrétního expertního systému HDES pracujícího s helpdeskovými požadavky, napomáhajícího ke kategorizaci těchto požadavků a detekci požadavků duplicitních.Teoretická část práce obsahuje teoretický základ pro expertní systémy. Jsou popsány různé způsoby reprezentace znalostí v bázi znalostí, jak funguje inferenční mechanismus a jaké jsou další moduly používané v expertních systémech. Tato část se dále zabývá současnými trendy v zákaznické podpoře se zaměřením na aktuální technologie. V praktické části je popsána analýza, návrh a implementace pravidlového expertního systému HDES. Popisován je proces, jak systém zpracovává data a jakým způsobem jsou technologicky řešeny jeho jednotlivé části.
This master's thesis Creation of Expert System for the Support of Fulfillment of Helpdesk Service Requests describes the creation of expert system HDES which works with helpdesk requests, helps with their categorization and detection of duplicates. Theoretical part of this thesis covers theoretical background of expert systems. It describes ways of knowledge representation in the knowledge base, how the inference engine works and which other modules are often used in expert systems. Theoretical part also covers trends in customer support with the focus on present technologies. Practical part describes the analysis, design and implementation of the rule-based expert system HDES. It covers how data are processed by the system and how individual parts of the system are implemented.
Description
Subject(s)
Expertní systém, reprezentace znalostí, báze znalostí, inferenční mechanismus, CLIPS, help desk, zákaznická podpora, Expert System, Knowledge Representation, Knowledge Base, Inference Engine, CLIPS, Help Desk, Customer Support
Citation
ISSN
ISBN