Analýza komunikace ve firmě

Title Alternative:The company communication analysis
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The author of the thesis has concentrated on the topic of communication in the company. The goal of the thesis is to analyse the current level of communication in the company OCÉ ČR, s.r.o., to evaluate particular communication tools, to find possible weak points and to suggest an improvement of marketing communication in the company. An introductory part includes basic theoretical possibilities, the definition of terms marketing and marketing communication including specification of its functions. In the following part of the thesis the company OCÉ ČR, s.r.o. is described including its economic results. Further chapters deal with analysis and evaluation of internal and external marketing communication devices. It focuses on communication with clients in a special way. Particular conclusions and tangible measures for improvement including their economic assessment can be an impulse for increasing in efficiency of marketing communication of the company OCÉ ČR.
Autor diplomové práce se zaměřil na téma komunikace ve firmě. Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou úroveň komunikace společnosti OCÉ ČR, s.r.o., zhodnotit jednotlivé komunikační nástroje, nalézt případná slabá místa a navrhnout zlepšení marketingové komunikace společnosti. Úvodní část obsahuje základní teoretická východiska, definici pojmů marketing a marketingová komunikace včetně specifikace jejich funkcí. V druhé části je charakterizována společnost OCÉ ČR, s.r.o. včetně jejích hospodářských výsledků. Další kapitoly se věnují analýze a zhodnocení interních a externích marketingových komunikačních nástrojů. Zvláštní pozornost je věnována komunikaci se zákazníky. Jednotlivé závěry a konkrétní opatření pro zlepšení včetně jejich ekonomického vyhodnocení mohou být jedním z impulzů pro zefektivnění marketingové komunikace společnosti OCÉ ČR.
Description
katedra: KMG; rozsah: 87
Subject(s)
communication, marketing, sponsoring, trade fair, internet pages, suppliers, competition, promotion article, social network, corporate newspaper, komunikace, marketing, sponzoring, veletrhy, internetové stránky, dodavatelé, konkurence, propagační předměty, sociální síť, firemní noviny
Citation
ISSN
ISBN