Browsing by Author "Simová, Jozefína"
Now showing 1 - 20 of 77
Results Per Page
Sort Options
- ItemAnalýza a tvorba marketingové strategie pro firmu WEBING s. r. o. působící v oblasti ICT(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Bláhová, Kateřina; Simová, JozefínaDiplomová práce popisuje problematiku marketingové strategie nově vzniklé společnosti. Práce vychází z vybraných teoretických kapitol. Nejprve se věnuje problematice vizí, poslání a cílů firmy, která je výchozí pro úspěšné stanovení marketingové strategie. Teoretická metodika je dále v práci uplatňována na konkrétním příkladu ve společnosti WEBING s. r. o. Firemní marketingová strategie je analyzována dle SBU, kde největší pozornost je věnována tvorbě www stránek. Právě pro tuto strategickou podnikatelskou jednotku byl realizován marketingový výzkum, jehož výsledky přispívají celkové koncepci marketingové strategie firmy.
- ItemAnalýza tržních podmínek za účelem otevření prodejní jednotky v Liberci(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Zlámalová, Petra; Simová, JozefínaCílem této práce bylo na základě analýzy poptávky a konkurence zjistit, zda by byl vhodný krok pro značku Jozef Sloboda otevřít novou prodejní jednotku v Liberci. V úvodu práce byl popsán vznik a vývoj firmy až do současné podoby. Dále byla snaha pomocí dotazování zanalyzovat poptávku libereckého trhu s pánskými oděvy, případně zjistit jejich nedostatky. V další části byla analýza konkurence, kdy bylo cílem zjistit potenciální konkurenty značky Jozef Sloboda v Liberci a určit jejich silné a slabé stránky, na které by bylo potřeba se při otevření prodejní jednotky zaměřit. V závěru bylo provedeno vyhodnocení různých variant řešení otevření nové prodejní jednotky, které se značce Jozef Sloboda nabízejí.
- ItemAspekty online nakupování v podmínkách specializovaného podniku internetového obchodu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Linhartová, Jovanka; Simová, JozefínaDiplomová práce s názvem Aspekty online nakupování v podmínkách specializovaného podniku internetového obchodu se zabývá hodnocením vlivu aspektů online nakupování na rozhodování zákazníka a následnou analýzou spokojenosti zákazníků vybraného internetového obchodu ManMat. Cílem práce je provést analýzu, realizaci a vyhodnocení online výzkumu, který se zaměřuje na aspekty online nakupování. V práci jsou rozebrány současné IT podporující trendy online nakupování a e-commerce jako jsou např. elektronické online platby, elektronická výměna dat, optimalizace doručování zboží k zákazníkovi. Jako praktická intence je analyzována možnost zlepšení a zefektivnění služeb daného e-shopu na základě vyhodnocení informací z dotazníkového šetření. V této práci byla použita metoda elektronického dotazování.
- ItemAttributes contributing to perceived customer value in the Czech clothing on-line shopping(Technická Univerzita v Liberci, ) Simová, Jozefína; Cinkánová, Ľubica; Ekonomická fakultaThis paper, based on the literature study, presents findings of the research focused on the concept of customer value in on-line shopping for clothes. It examines and identifies attributes of perceived customer value in terms of benefits and sacrifices by applying a multi-attribute model. Customer value concept used in the research was defined and measured in terms of functional and affective dimensions. The perception of selected customer value attributes was measured as customer satisfaction, i.e. as a result of a congruence between the perceived and evaluated reality (benefits and sacrifices offered by on-line shopping), and customer expectations. The attributes evaluated the best were those that contributed to customer satisfaction the most and thus represented important attributes of customer value dimensions. In total, 25 attributes considered to be important for on-line shopping were selected for the questionnaire and explored further in the primary research. A principal components analysis and orthogonal Varimax rotation were used in the analysis to obtain factors that respondents considered to be attributes of the perceived customer value for shopping clothes on-line. The factor analysis identified six dimensions of perceived customer value toward shopping clothes on-line: three factors (web site appearance, shipping and product presentation) are functional and can be attributed to the benefits that customers expect to get when shopping clothes on-line, the other three extracted factors (annoyance, assurance and trust) are affective and risk related ones, and can be labelled as attributes of sacrifice. The number of identified customer value attributes perceived differently by on-line shoppers according to their gender, age, education and shopping behaviour was very low. This means that clothing online market is rather homogenous. The future research will show whether the identified differences will form the base for customer segmentation of the Czech clothing on-line market.
- ItemCustomers’ attitudes towards online shopping(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012) Simová, JozefínaOnline nakupování v důsledku zvyšující se míry užívání internetu získává stále větší význam. Základna uživatelů internetu a podíl populace nakupující na internetu roste. Tento článek prezentuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na online nakupování v České republice, jenž byl proveden katedrou marketingu v roce 2012. Článek zkoumá vztah mezi zákazníky (uživateli internetu) a online nakupováním s přihlédnutím na vliv demografických faktorů (konkrétně věku a příjmu) na jejich vnímání a postoje k online nakupování. Pro potřeby měření postojů byl zvolen multiatribuční model, který se využívá v oblasti zkoumání image značek.
- ItemCustomers’ online shopping attitudes in relation to their online shopping experience(Technická Univerzita v Liberci, 2013-08) Simová, Jozefína; Ekonomická fakultaOnline shopping and the share of online buying population are growing. Customers’ perceptions and attitudes of online shopping are seen as an important indicator of online customer satisfaction and their repurchase intentions. This paper presents partial findings of the research focused on online shopping in the Czech Republic conducted by the Department of Marketing, Technical University of Liberec in 2012. It examines the relationship between customers (Internet users) and online shopping as well as the impact of customer online shopping experience (shopping frequency and the amount of money spent by online shopping) on their perceptions and attitudes towards online shopping by applying a multi-attribute model. It was found that despite some identified differences in online shopping attribute evaluation and online shopping attribute importance analyzed by shopper experience, their attitudes towards online shopping can be perceived as very similar and very positive. This represents a great potential for the growth of online shopping in the Czech market in terms of the number of population and the amount of money spent by online shopping.
- ItemDer ethische Kodex als eines Instrumentes für die Schaffung des Respekts für moralische Werte(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2015) Simová, JozefínaČlánek se zabývá procesem tvorby etického kodexu na Ekonomické fakultě Technické univerzity v Liberci. Prezentuje etický kodex, který byl vytvořen studenty jako nástroj pro respektování jejich morálních hodnot. Cílem článku je ukázat proces tvorby etického kodexu, který neklade důraz pouze na obsah kodexu, ale také demonstruje zapojení studentů do jeho tvorby tak, aby kodex reflektoval jejich vlastní morální hodnoty a pravidla. Článek poukazuje na to, že zatímco tvorba etického kodexu byla iniciativou studenti, jeho zavedení do praxe a průběžná revize je primární záležitostí vedení fakulty. Je úlohou vedení fakulty a akademických pracovníků, aby podněcovali studenty k užívání etického kodexu jako nástroje pro vytvoření respektu vůči morálním hodnotám a vytvoření pozitivnější etické atmosféry na fakultě.
- ItemEtika v českém podnikatelském prostředí(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Rigová, Lenka; Simová, Jozefína
- ItemFaktory určující spokojenost zákazníků(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Juřicová, Zuzana; Simová, JozefínaThe theme of my diploma thesis is "Determinants of customer satisfaction." The aim of this work is the implementation and subsequent evaluation of marketing research on customer satisfaction. The results should give us a comprehensive look at the current market situation and assistance to its successful development. The first part of this work deals with the characteristics Replica Company, Ltd. The second part is devoted to theoretical description of the problem of customer satisfaction and how to measure customer satisfaction. This section also describes the customer's purchasing behaviors and factors that affect it. In the final part of the diploma thesis is implemented marketing research for the company Replica, Ltd. The final section is an analysis and evaluation of collected information and recommendations that could be beneficial to society.
- ItemGlobální expanze společnosti Home Credit do zahraničí a sjednocení značky na zahraničních trzích(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Nevyhoštěný, Zbyněk; Simová, JozefínaThe most of the inhabitants of our planet realize that the process of globalization of single parts of the planet Earth is easier due to extended infrastructure and international media. Growing cohesion of many countries leads many companies to expansion to foreign markets and addressing new customers. The focus of my diploma work is to make the conception of marketing communication, international marketing, corporate identity, financial services and last but not least segmentation, positioning and targeting transparent. My diploma work is divided into two main parts. Theoretical part deals with corporate marketing communication, informs about possibilities of entering and presence of a company on foreign markets. Practical part deals with an exapmle of a marketing campaign that is led in many countries simultaneously where Home Credit company is trying to set up corporate mark. A part of the proposal is a possibility of creating new products and unification of their marketing communication on all markets
- ItemHodnota zákazníka v podnikatelských subjektech cestovního ruchu(Technická Univerzita v Liberci,, 2012) Půlpánová, Lenka; Simová, JozefínaCestovní ruch se bezpochyby řadí k důležitým odvětvím ekonomiky. Předmětem této práce jsou cestovní kanceláře (CK) a agentury (CA), které zprostředkovávají cestovatelům nabídku nejrůznějších subjektů cestovního ruchu ve formě zájezdu. Konkurence mezi zprostředkovateli nabídky ovšem roste. Na trh vstupují i zahraniční společnosti a navíc je v dnešní době rozvoje informačních technologií stále více zákazníků schopno zorganizovat svoji dovolenou samostatně. Otázkou tedy zůstává, na co by se měly CK a CA při své činnosti zaměřit, aby uspokojily individuální přání a potřeby zákazníků a udržely se na trhu. Řešením může být právě hodnota zákazníka, kterou lze chápat jako hodnotu poskytovanou zákazníkům i jako hodnotu zákazníků pro podnik, přičemž tyto dva významy spolu úzce souvisí a nelze je oddělit. Disertační práce si proto klade za cíl navrhnout model hodnoty pro zákazníka reflektující specifika CK a CA a zejména identifikovat dimenze, které hodnotu pro zákazníka tvoří. Práce shrnuje dosavadní poznatky o hodnotě pro zákazníka, kvalitě služeb a spokojenosti zákazníka a rovněž tyto tři koncepty navzájem kriticky porovnává. Za účelem dosažení cíle práce bylo provedeno empirické šetření mezi zákazníky CK a CA. Data byla vyhodnocena prostřednictvím jednorozměrné i vícerozměrné statistické analýzy. V závěru práce je navržen model hodnoty pro zákazníka, v rámci kterého je samotná hodnota tvořena čtyřmi dimenzemi zjištěnými faktorovou analýzou, mezi které patří personál a služby, komunikace, proces prodeje, flexibilita a individuální přístup. Hodnota pro zákazníka představuje v modelu nezbytný předpoklad spokojenosti, resp. i loajality zákazníka. Kromě toho analýza dat identifikovala atributy, které představují slabé stránky CK/CA a na jejichž zlepšení by se v současné době měly podniky primárně zaměřit, neboť jenom tak si mohou zachovat přízeň zákazníků a zlepšovat svoji pozici na trhu.
- ItemIdentita podniku Caja Hipodromo(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Knoblochová, Kamila; Simová, JozefínaThe master thesis deals with corporate identity of mexican company Caja Hipodromo. Theoretical part is concerned with particular parts of corporate identity mix like corporate design, corporate communication and corporate culture. The identification of the key elements of corporate identity is based on theoretical part. Particular elements are qualitatively analysed by concerned observing, controlled interview and by analyzing company documents. Based on analysis results, the critical elements are identified. The new elements of corporate identity and improvements of critical elements are recommended.
- ItemInternet jako marketingový nástroj(Technická Univerzita v Liberci, 2007) Aust, Michal; Simová, JozefínaTato práce by měla společnosti RENGL, s.r.o. nabídnout návrh komplexního řešení na využití Internetu jako nástroje k dosažení jejích podnikatelských cílů. Doporučení a řešení budou založena na výsledcích analýzy SWOT pro oblast Internetu a analýz současné situace internetového trhu v ČR a současného stavu využití Internetu ve společnosti RENGL, s.r.o.
- ItemInternetový marketing(Technická Univerzita v Liberci, 2011) Řeháková, Martina; Simová, JozefínaGraduation theses Internet Marketing consider problematic of using marketing tactics in the internet space. The theoretical part describes the areas that marketers can use for promotion on the internet. These include websites, tools of marketing mix, marketing research, viral marketing, guerilla marketing and e-mail marketing. This thesis deals with social media, social networks, and particularly mentions several new technologies. The practical part describes the current state of the company UVM interactive and project GruPix. Another section contains a marketing campaign proposal for an e-shop GruPix in the Czech conditions, and the work evaluates the benefits for the use of internet for marketing activities.
- ItemKomerční portály(Technická Univerzita v Liberci, 2006) Čelišová, Martina; Simová, JozefínaThe diploma thesis presents a complex of theoretical and practical knowledge, drafts and solutions needed for successful operation of commercial portal. In the introduction there is a definition of portal, its origin and characteristics. Next parts of the work are specialized in commercial portals. At first, an origin, evolution and characteristics of commercial portals are described. A method of benchmarking is pointed out. The diploma thesis is worked out for company ATLANTIS MARSHAL, a.s., an operator of commercial portal Abetinfo. The company and its services are characterized. In the practical part of the thesis, an analysis of commercial portals market is carried out. An important part of the work is implementation of benchmarkig. The portal Abetinfo is compared to the 13 most important rivals. The conception, language availability, services, design and especially catalog of companies is judged. The catalog of companies is the main service of portal Abetinfo. Strengths and weaknesses of portal Abetinfo are pointed out. In conclusion, a recommendation of changes is based upon researched data. These changes would conduce to better position of the portal at competitors fight.
- ItemKomparace postojů zákazníků nakupujících oblečení v kamenných prodejnách a na internetu(Technická Univerzita v Liberci, 2015) Mizerová, Alexandra; Simová, JozefínaDiplomová práce se zabývá porovnáním postojů zákazníků nakupujících oblečení v kamenných prodejnách a na internetu. Teoretická část diplomové práce se zaměřuje na charakteristiku maloobchodu a internetového prodeje a současně podává přehled základních teoretických východisek v oblasti vnímání, hodnoty, postojů, chování, spokojenosti a věrnosti zákazníků. Další část diplomové práce poskytuje informace o metodologii provedeného výzkumu a přináší podrobnou analýzu výsledků realizovaného výzkumu, jenž zjišťoval vnímání, přístupy, preference, pocity, zvyklosti, názory a zkušenosti respondentů k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Primárním cílem výzkumu bylo identifikovat významné a méně významné aspekty a atributy určující postoje zákazníků k nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce detailně pojednává o zjištěných postojích zákazníků a následně tyto postoje vzájemně porovnává v rámci nákupu oblečení v kamenných prodejnách a prostřednictvím internetu. Diplomová práce přináší nové informace jednak ohledně současných trendů ve spotřebitelových postojích, jednak ohledně nákupního chování spotřebitelů na českém trhu s oblečením. Zjištěné závěry poukazují na možnosti vytvoření pozitivnějších postojů zákazníků a zvyšování spokojenosti a věrnosti zákazníků.
- ItemKomplexní přístup ke sponzoringu ZOO Liberec(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Vydrová, Kateřina; Simová, JozefínaThe thesis focuses on the sponsorship of the Liberec Zoo. The work specifies the marketing communication and sponsorship in general, the sponsorship of the zoos and the sponsorship of the animals. The pivotal part of the thesis is made up by two marketing researches. The data for the marketing researches are obtained in questionnaires and in mantioned sources. The first research deals with the current sponsors of the Liberec Zoo and their motivation for the sponsorship. The aim of the second research is to evaluate a situation of the sponsorship of animals in the zoos in Czech Republic and Slovakia, compare it with the situation in the Liberec Zoo and find out the optimal method how to appropriate the marketing value of the animals. The results of the task are the specific recommendations how to improve the marketing activities of the Liberec Zoo.
- ItemKomunikační mix firmy(Technická Univerzita v Liberci, 2009) Kosinová, Veronika; Simová, JozefínaThis Diploma Thesis deals with marketing communication mix and its creation in firm. The aim of the diploma thesis was to analyse current communication mix in a company Evropská databanka Corp. and to propose its improvement. Thesis complies information obtained from the company and from technical literature. Proposal of improvement of communication mix is a result of implementation of teoretical knowladge in practice. Introductory part of thesis describes characteristics of the company and aspects that affect its communication mix. The following chapter interprets teoretical data and instruments of communication mix. The final part deals with analysis of existing mix in the firm and seeks suitable improvements. The solution part contains concrete applicable proposals, that could be used by this firm and that could be very benefical for the company.
- ItemKomunikační strategie produktů herního trhu v České republice(Technická Univerzita v Liberci, 2012) Zeman, Tomáš; Simová, JozefínaDiploma thesis concerns the communication strategy of products on the video game market. Its goal is to investigate in detail the behaviour and habits of players in the Czech Republic according to the platform on which they play. The main objective is to define customer market segments and to propose a communication strategy for the Video Game Industry Association of the Czech and Slovak Republic. The theoretical part of the thesis explains the basic concepts of marketing and marketing communication, but focuses mainly on characteristics of the video game market and its products. The practical part consists of the questionnaire survey which formed the basis of the analysis of the Czech market. It further contains definitions of customer market segments and a proposed communication strategy for effectively addressing and informing the broad public. The survey respondents are video game players from throughout the Czech Republic regardless of their game preferences.
- ItemKonkurenční pozice značky Aminostar na českém trhu(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Servinská, Kateřina; Simová, JozefínaThe diploma work deals with the analysis of the competitive environment company Aminostar in the Czech market. The aim of this diploma work is to analyze competition in production of nutritional supplement and to propose a competitive strategy for the company Aminostar. The diploma work has two main parts: the theoretical and the practical. In the theoretical part are defined fundamentals of sports nutrition, its meaning for athletes, main rules of nutrition and definition of basic group of nutritional supplements. Further there are defined competition and its analysis. The practical part contains analysis of rival firms in production of nutritional supplement, examination of competitive position of brand Aminostar and propose of its competitive strategy.