Proces modularizace studijních programů na vysokých školách v ČR a SRN

Title Alternative:Proces modularyzacji uczelni wyższych w Czechach i Niemczech
Loading...
Thumbnail Image
Date
2010
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Příspěvek analyzuje situaci reformního procesu ve vysokém školství na příkladu modularizace nebo inovace studijních programů na vybraných vysokých školách v České republice a Spolkové republice Německo. K analýze situace reforem ve vysokém školství byla prostudována řada podkladových materiálů (výroční zprávy příslušných vysokých škol, projektové zprávy, studie ministerstev školství a dokumenty Evropské unie). Jako základní analytický nástroj byla vybrána významová kategorie – modularizace studijní nabídky. Dostupné údaje byly rozebrány pomocí otevřeného kódování a následné systematické kategorizace.
Artykuł przedstawia analizę reform przeprowadzanych w szkolnictwie wyższym na przykładzie modularyzacji lub innowacji programów nauczania na wybranych uczelniach w Czechach i Niemczech. W celu dokonania analizy przeprowadzonych reform szkolnictwa wyższego zapoznano się z wieloma dokumentami (raporty roczne uczelni, sprawozdania z projektów, opracowania ministerstw edukacji narodowej oraz dokumenty unijne). Podstawowym instrumentem analitycznym była wybrana kategoria znaczeniowa – modularyzacja oferty nauczania. Pozyskane informacje analizowano przy pomocy otwartego kodowania i późniejszej systematycznej kategoryzacji.
The contribution analyses the situation of reforms in University education systems, using an example of modularisation or innovation of study programmes of selected Universities in the Czech Republic and Germany. For collecting a representative set of information on the situation of reforms in University education, a number of annual reports and project reports of the relevant schools was studied alongside with reports of Ministries of Education and of the European Union. Modularisation of the study offer was selected as a basic tool for the analysis. The available data sets were studied through open coding and the following systematic categorisation.
Der Bericht beschäftigt sich der Situation der Reformbewegung an Hochschulen anhand der Modularisierung bzw. Innovation der Studienprogramme an ausgewählten Hochschulen in der Tschechischen Republik und in der Bundesrepublik Deutschland. Zur Analyse der Reformsituation im Hochschulwesen wurde eine Reihe von Materialien (Jahresberichte der einzelnen Hochschulen, Projektberichte, Studien der Unterrichtsministerien sowie Dokumente der Europäischen Union) bearbeitet. Als analytisches Grundinstrument wurde die Kategorie Modularisierung des Studienangebotes ausgewählt. Die verfügbaren Daten wurden mittels einer offenen Kodierung und einer darauffolgenden systematischen Kategorisierung bewertet.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN