Browsing by Author "Vlčková, Irena"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemBusiness german online(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011-01-01) Vlčková, IrenaPříspěvek se zabývá úlohou e-learningu ve výuce cizích jazyků. K využívání internetu pro online výuku je třeba, aby pedagogové měli určité mediální kompetence, které se v současné době stávají nedílnou a důležitou součástí kvalifikace pedagoga. K produkci elektronických výukových materiálů je učitel nucen využívat počítače jinak, než jen jako běžný uživatel. Další profesní vzdělávání k mediálním kompetencím bylo učitelům cizích jazyků nabídnuto v rámci dvou projektů financovaných z evropských zdrojů. V letech 2006-2008 byl realizován projekt „Elektronická média ve výuce“, který byl podpořen z prostředků ESF a státního rozpočtu České republiky. Učitelé se orientují ve využívání tzv. sociálních sítích pro svou výuku a orientují se v pojmech: fórum, blog, wiki, podcasty, webquesty a další.
- ItemDEUTSCH IN DER WIRTSCHAFT (WIDAF®) – STANDARDIZOVANÁ ZKOUŠKA Z ODBORNÉHO JAZYKA SE ZAMĚŘENÍM NA HOSPODÁŘSKOU NĚMČINU NA EKONOMICKÉ FAKULTĚ TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI (TUL)(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2021-01-01) Neumannová, Helena; Vlčková, IrenaČlánek představuje různé typy standardizovaných zkoušek a podává bližší informace ke zkoušce z odborné hospodářské němčiny Deutsch in der Wirtschaft (WiDaF®). Na základě dat získaných za období několika let realizace zkoušky WiDaF® na TUL se zabývá hodnocením celkových výsledků zkoušky, ale i jejích jednotlivých částí. Získaná data jsou cenným ukazatelem znalostí a deficitů studentů a byla zohledněna v aktualizaci učebních plánů.
- ItemHodnocení kurzů projektu VIP z pohledu praktického využití ve výuce na středních školách(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012-01-01) Vlčková, IrenaV rámci projektu Využití počítače a internetu ve výuce (VIP) podpořeného z prostředků ESF a státního rozpočtu České republiky (CZ.1.07/1.3.03/03.0003) se na Technické univerzitě v Liberci období mezi březnem 2011 – lednem 2012 uskutečnil stejnojmenný vzdělávací kurz VIP v rozsahu 50 vyučovacích hodin. Cílem kurzu bylo zprostředkovat cílové skupině – pedagogům středních škol Libereckého kraje – multimediální kompetence a znalosti k problematice E-learningu a Blended-learningu. Absolventi kurzu se prostřednictvím dotazníkového formuláře vyjadřovali k jednotlivým částem kurzu a hodnotili získané kompetence z pohledu praktického využití ve výuce. Tento příspěvek předkládá nejdůležitější poznatky z dotazníkového šetření.
- ItemInnovative Unterrichtsformen im DaF-Unterricht an der Technischen Universität Liberec: Teilergebnisse einer Umfrage unter Studierenden(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2013-01-01) Vlčková, IrenaV rámci projektu IMPACT, podpořeného z Evropských fondů, jsou na katedře cizích jazyků Technické univerzity v Liberci inovovány sylaby a standardizováno hodnocení jazykových dovedností studentů v oblasti odborného cizího jazyka podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek se zabývá postupy a hodnocením zavádění nových standardů do stávajících kurzů odborného německého jazyka na Technické univerzitě v Liberci.
- ItemInovace sylabů a nové standardy v závěrečných jazykových testech – Projekt IMPACT(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2015-01-01) Vlčková, Irena; Neumannová, HelenaEkonomická fakulta Technické univerzity v Liberci (TUL) byla partnerem institucí zapojených do projektu IMPACT, jehož hlavním partnerem byla Masarykova univerzita v Brně. Projekt IMPACT – tedy Innovation, methodology and quality of language education and professional education in foreign languages in the tertiary sphere in the Czech Republic se zaměřil na zvýšení kvality vybraných jazykových kurzů na TUL, na zavedení metod blended-learningu do výuky jazyků, a na zavedení nových standardů do závěrečných jazykových testů. Tento článek porovnává výsledky závěrečných testů anglického a německého jazyka v akademickém roce 2014/2015. Hodnotí úroveň jazykových testů v souvislosti s opravnými opatřeními v rámci 1. a 2. pilotní studie.
- ItemJazyková politika Evropské unie(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2009-01-01) Vlčková, IrenaObčané Evropské unie hovoří 23 úředními jazyky. Úroveň jazykových znalostí, motivace, způsob jak se mezi sebou Evropané navzájem domluví, kterými jazyky se v Evropě hovoří nejvíce, jaká je úroveň jazykových znalostí Evropanů, případně jakou mají motivaci nebo jakým způsobem se cizí jazyky učí, bylo předmětem průzkumu agentury Eurobarometr v letech 2001 a 2006. Příspěvek porovnává některé výsledky těchto studií a odkazuje na webové stránky, kde jsou oba dokumenty k dispozici. V roce 2007 byl schválen Rámec pro evropský průzkum jazykových znalostí, na základě kterého budou v roce 2010 testovány jazykové znalosti jednotlivých členských zemí EU.
- ItemMalý česko-německý a německo-český glosář k vybraným ekonomickým tématům česko-saské přeshraniční spolupráce(2020-01-01) Neumannová, Helena; Vlčková, Irena
- ItemProces modularizace studijních programů na vysokých školách v ČR a SRN(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2010-01-01) Vlčková, IrenaPříspěvek analyzuje situaci reformního procesu ve vysokém školství na příkladu modularizace nebo inovace studijních programů na vybraných vysokých školách v České republice a Spolkové republice Německo. K analýze situace reforem ve vysokém školství byla prostudována řada podkladových materiálů (výroční zprávy příslušných vysokých škol, projektové zprávy, studie ministerstev školství a dokumenty Evropské unie). Jako základní analytický nástroj byla vybrána významová kategorie – modularizace studijní nabídky. Dostupné údaje byly rozebrány pomocí otevřeného kódování a následné systematické kategorizace.
- ItemProfit im Beruf – Ein gemeinsames Projekt der Technischen Universität Liberec und der Westsächsischen Hochschule Zwickau für die Entwicklung interkultureller Kompetenzen im Deutschunterricht(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017-01-01) Vlčková, IrenaThe Faculty of Economics of the Technical University of Liberec and the University of West Saxony in Zwickau (Westsächsische Hochschule Zwickau in Germany) have set a common goal: to equip their graduates through a joint project not only with flexible expertise but also language competencies with an intercultural and communicative focus on practice in the Czech-Saxon border region. The aim of the three-year project “ProFit in Profession – Language and Professional Sensitization During Studies” supported by the European Regional Development Fund is to improve the chances of university graduates to successfully enter the regional and boarder job market. The paper deals with the analysis of the current state of teaching German for Specific Purposes and justifies the inclusion of new components in teaching. The paper also describes activities that will support the already existing cross-border cooperation between the two universities and encourage students to intensively study the language of the neighbouring country.
- ItemZkouška WiDaF® Basic a WiDaF® jako měřítko jazykových kompetencí při vstupu do praxe(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2016-01-01) Vlčková, Irena; Neumannová, HelenaEkonomická fakulta Technické univerzity v Liberci (EF TUL) je od roku 2016 Veřejným testovacím centrem pro mezinárodně uznávané zkoušky z němčiny Wirtschaft auf Deutsch – WiDaF Basic® a WiDaF®. Tyto zkoušky byly Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky zařazeny mezi standardizované zkoušky dokládající jazykovou znalost žáka/studenta podle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky (SERR). Příspěvek přináší informace o výsledcích zkoušek studentů EF TUL z pilotní testovací fáze v roce 2016.