Customers’ attitudes towards online shopping

Title Alternative:Stosunek klientów do zakupów on-line
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Online nakupování v důsledku zvyšující se míry užívání internetu získává stále větší význam. Základna uživatelů internetu a podíl populace nakupující na internetu roste. Tento článek prezentuje dílčí výsledky výzkumu zaměřeného na online nakupování v České republice, jenž byl proveden katedrou marketingu v roce 2012. Článek zkoumá vztah mezi zákazníky (uživateli internetu) a online nakupováním s přihlédnutím na vliv demografických faktorů (konkrétně věku a příjmu) na jejich vnímání a postoje k online nakupování. Pro potřeby měření postojů byl zvolen multiatribuční model, který se využívá v oblasti zkoumání image značek.
Zakupy on-line zyskują dzięki rosnącemu stopniowi korzystania z internetu coraz większe znaczenie. Liczba internautów i udział osób dokonujących zakupów w internecie rośnie. W niniejszym artykule przedstawiono cząstkowe wyniki badań poświęconych zakupom on-line w Czechach, które przeprowadzono w katedrze marketingu w 2012 roku. W opracowaniu przedstawiono stosunek klientów (internautów) do zakupów on-line przy uwzględnieniu wpływu czynników demograficznych (wieku i dochodów) na ich nastawienie i stosunek do zakupów on-line. W celu pomiaru stosunku klientów opracowano model wieloatrybutowy, wykorzystywany w badaniach wizerunku marek.
Online shopping due to increasing Internet usage is gaining high importance. The Internet user base and the share of online buying population are growing. The paper presents partial findings of the research focused on online shopping in the Czech Republic conducted by the Department of Marketing in 2012. It examines the relationship between customers (Internet users) and online shopping as well as the impact of their demographics (age and income in particular) on their perceptions and attitudes towards online shopping by applying a multi-attribute model that has also been used in brand image studies.
Online-Einkauf gewinnt in Folge der immer weiter steigenden Verwendung des Internets immer größere Bedeutung. Der Bodensatz der Internetnutzer und der Anteil der im Internet einkaufenden Bevölkerung wachsen. Dieser Artikel präsentiert Teilergebnisse der auf den Online-Einkauf in der Tschechischen Republik ausgerichteten Untersuchung, die im Jahre 2012 vom Lehrstuhl für Marketing durchgeführt wurde. Der Artikel untersucht die Beziehung zwischen den Kunden, d. h. Internetnutzern und dem Online-Einkauf im Hinblick auf den Einfluss demografischer Faktoren (konkret Alter und Einkommen) auf deren Wahrnehmung und Haltung zum Online-Einkauf. Zur Messung der Haltungen wurde ein multiattributives Modell gewählt, das auch auf dem Gebiet der Untersuchung des Images von Marken Anwendung findet.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN