Porovnání výsledků v disciplínách Odznaku všestrannosti olympijských vítězů u aktivně sportujících a nesportujících dívek 8. tříd základní školy

Abstract
Tato práce je zaměřena na testování výkonnosti dívek 8. ročníku ZŠ na základě motorických testů OVOV (odznak všestrannosti olympijských vítězů). Obsahuje charakteristiku celkového projektu jak z hlediska cílů, tak z hlediska obsahu a pravidel jednotlivých disciplín, ambasadory projektu (úspěšní čeští sportovci a olympionici) a psychologickou charakteristiku dívek příslušné věkové skupiny, se kterou pracujeme. Další kapitola obsahuje popis pohybových dovedností, které by měly být v souladu s očekávanými výstupy RVP/ŠVP, a na základě kterých by měla být navrhnuta možná úprava pravidel jednotlivých disciplín OVOV. V druhé části práce jsou zaznamenány výsledky testování výkonnosti u aktivně i neaktivně sportujících dívek a následné porovnání obou skupin. Poslední kapitola je věnovaná doporučení, proč rozvíjet a zdokonalovat pohybové dovednosti na základě tohoto projektu. Z teoretických i praktických předpokladů jednotlivých kapitol jsou vyvozeny závěry, které by měly motivovat mladou budoucí populaci sportujících dětí, ale také trenéry či učitele v jejich práci s dětmi.
This work is focused on testing the performance of 8th grade girls on the basis of motor tests OVOV (badge of the Olympic winners). It contains the characteristics of the overall project both in terms of objectives and content and rules of individual disciplines, project ambassadors (successful Czech athletes and Olympians) and the psychological characteristics of the girls of the respective age group we work with. The next chapter contains a description of motor skills, which should be in line with the expected outputs of the FEP/SEP, and on the basis of which a possible modification of the rules of individual disciplines of the OVOV should be proposed. In the second part, the results of performance testing of both active and inactive sports girls and the subsequent comparison of both groups are recorded. The last chapter is devoted to the recommendations on why to develop and improve motor skills based on this project. The theoretical and practical assumptions of individual chapters draw conclusions that should motivate the young future population of children, but also coaches or teachers in their work with children.
Description
Subject(s)
Projekt OVOV, pohybové dovednosti, pubescence, motorické testy, aktivně sportující a neaktivně sportující skupina dívek, RVP/ŠVP, všestrannost, Project OVOV, motor skills, pubescence, motor tests, active and inactive sports girl, FEP/SEP, versatility
Citation
ISSN
ISBN