Browsing by Author "Hojsáková, Eliška"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemPorovnání výsledků v disciplínách Odznaku všestrannosti olympijských vítězů u aktivně sportujících a nesportujících dívek 8. tříd základní školyHojsáková, Eliška; Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D. : 55242Tato práce je zaměřena na testování výkonnosti dívek 8. ročníku ZŠ na základě motorických testů OVOV (odznak všestrannosti olympijských vítězů). Obsahuje charakteristiku celkového projektu jak z hlediska cílů, tak z hlediska obsahu a pravidel jednotlivých disciplín, ambasadory projektu (úspěšní čeští sportovci a olympionici) a psychologickou charakteristiku dívek příslušné věkové skupiny, se kterou pracujeme. Další kapitola obsahuje popis pohybových dovedností, které by měly být v souladu s očekávanými výstupy RVP/ŠVP, a na základě kterých by měla být navrhnuta možná úprava pravidel jednotlivých disciplín OVOV. V druhé části práce jsou zaznamenány výsledky testování výkonnosti u aktivně i neaktivně sportujících dívek a následné porovnání obou skupin. Poslední kapitola je věnovaná doporučení, proč rozvíjet a zdokonalovat pohybové dovednosti na základě tohoto projektu. Z teoretických i praktických předpokladů jednotlivých kapitol jsou vyvozeny závěry, které by měly motivovat mladou budoucí populaci sportujících dětí, ale také trenéry či učitele v jejich práci s dětmi.
- ItemSestavení tréninkového plánu pro 2. stupeň ZŠ v rámci projektu OVOVHojsáková, Eliška; Jeřábek Petr, Mgr. Ph.D. : 55242; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Vrbík Daniel, Mgr. Ph.D. Konzultant : 63768; Loosová Jana, Ing. Ph.D. Konzultant2 : 66340Tato práce je zaměřena na projekt OVOV (odznak všestrannosti olympijských vítězů) a žáky 2. stupně ZŠ Rožďalovice. Obsahuje charakteristiku celkového projektu se zaměřením na jednotlivé závodní disciplíny, charakteristiku věkové skupiny dětí, s nimiž pracujeme, základní teorii a metodiku tréninku přípravy mládeže, a s nimi spojenou oblast anatomie a fyziologie, složky sportovní přípravy, všestrannost, rozvoj pohybových schopností na základě motorického učení a motorických testů. Poslední kapitola je nejpodstatnější částí této práce a je věnována sestavení tréninkového plánu v období 8 měsíců. Jsou zde zanalyzování výsledky žáků z předchozího roku v podobě SWOT analýzy. V následujících podkapitolách jsou zaznamenané průběžné výsledky žáků z jednotlivých disciplín a popsány tréninkové plány za jednotlivá období na základě rozčlenění školního (tréninkového) roku. Z teoretických předpokladů jednotlivých kapitol, podkapitol a následné analýze v praxi jsou vyvozeny závěry, které by měly pomoci jak žákům v růstu sportovní výkonnosti a ve zdokonalení pohybových dovedností, tak učitelům/trenérům jako příklad a motivace.