Školská integrace žáků se specifickými poruchami učení

Title Alternative:School Integration of Pupils with Specific Learning Difficulties
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Tato bakalářská práce se zabývala školskou integrací žáků se specifickými poruchami učení. Cílem bakalářská práce bylo zmapovat přístupy k žákům se specifickými poruchami učení na prvním a druhém stupni základních škol. Práce byla rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Teoretická část byla zaměřena na základní vymezení pojmu specifických poruch učení, etiologií, projevy, diagnostikou a reedukací specifických poruch učení. Dále se teoretická část zabývala integrací, podmínkami vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a v neposlední řadě také poradenskými službami pro tyto jedince. Empirická část byla zpracována na základě vyhodnocení dotazníků. Z vyhodnocených dotazníků bylo zjištěno, že kvalita integrace žáků se specifickými poruchami učení se zvyšuje a přístupy k žákům se specifickými poruchami učení na prvním stupni základní školy jsou shodné s přístupy na druhém stupni základní školy. Ze zpracovaných podkladů bylo dále zjištěno: jaká je spolupráce mezi učitelem a rodičem dětí se specifickými poruchami učení. Přínosem bakalářské práce může být inspirace pro zlepšení dosavadních podmínek a přístupů z hlediska integrace žáků se specifickými poruchami učení.
Description
53 s., 4 s. příl. :tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
learning disabilities, specifické poruchy učení
Citation
ISSN
ISBN