Internetový marketing

Title Alternative:Internet marketing
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The aim of the thesis Internet Marketing is to inform the reader about the use of the Internet media for marketing activities. The theoretical part deals mainly with the tools of marketing communicational mix on the Internet, which include viral marketing, e-mail marketing or advertising surface in the form of banners. There are also described the environment for performing marketing activities in the form of web pages or profiles on social networks. Then there are mentioned the marketing research and the internet marketing strategy. The practical part is devoted to the company Miton CZ, s. r. o, which provides Internet marketing services and mainly is the major operator of important portals on the Czech Internet. The greatest attention is devoted to its latest project called Hele.cz, which is based on the evaluation of services in the regions and its complete marketing campaign, including the strategy, the analysis, internet marketing tools, but also the off-line support.
Cílem diplomové práce Internetový marketing je seznámit čtenáře s využitím internetového média k marketingovým aktivitám. Teoretická část se zabývá především nástroji marketingového komunikačního mixu na Internetu, mezi něž patří například virální marketing, e-mailový marketing nebo plošná reklama ve formě bannerů. Dále jsou popsána prostředí pro vykonávání marketingových aktivit v podobě webových stránek nebo profilů na sociálních sítích. Nebyl přitom opomenut ani marketingový výzkum nebo internetová marketingová strategie. Praktická část je potom zasvěcena společnosti Miton CZ, s. r. o, která je kromě poskytování internetových marketingových služeb především provozovatelem významných portálů českého Internetu. Největší pozornost je přitom věnována jejímu nejnovějšímu projektu Hele.cz, založeném na hodnocení služeb v regionech a jeho kompletní marketingové kampani, včetně strategie, analýzy, internetových marketingových nástrojů, ale i off-line podpory.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD ROM; rozsah: 93 s. (144 969 znaků) XIII s.
Subject(s)
internet, marketing, internet marketing, websites, optimization of websites, marketing mix, on-line public relations, direct on-line marketing, blog, social networks, e-mail, internet, marketing, internetový marketing, webové stránky, optimalizace webových stránek, marketingový mix, on-line public relations, direct on-line marketing, blog, sociální sítě, e-mail
Citation
ISSN
ISBN