Faktory vnímání školního neúspěchu u žáka ZŠ - vnitřní sonda na vybrané základní škole

Title Alternative:Perception factors Of schoool-based failure In elementary school pupil - A case study chosen elementary school
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The diploma thesis describes and compares perception of school failure by basic school pupils from chosen basic school. The focus is on the role of fear in process of shaping of school failure perception by basic school pupils. The theory deals with concept of school failure, its biological, psychological and social causes and teachers part in process of school failure perception. The research presents outcomes of questionnaire survey on pupils of chosen basic school
Diplomová práce popisuje a srovnává vnímání školní neúspěšnosti mezi žáky 1. a 2. stupně vybrané základní školy, s důrazem na roli strachu při formování vnímání školní neúspěšnosti. Teoretická část se věnuje školní neúspěšnosti, jejím biologickým, psychologickým a sociálním příčinám a úloze učitele ve vnímání školní neúspěšnosti. Výzkumná část uvádí výsledky dotazníkového šetření vztahující se k vnímání školní neúspěšnosti žáky 1. a 2. stupně vybrané základní školy.
Description
katedra: KPV; rozsah: 73 s. (15 113 znaků)
Subject(s)
school failure, fear, teacher, parent, pupil, basic school, školní neúspěšnost, strach, učitel, rodič, žák, základní škola
Citation
ISSN
ISBN