Společenská odpovědnost firem a její význam v marketingu

Title Alternative:Corporate social responsibility and its importance in marketing
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The topic of this thesis is a Corporate social responsibility and its relation to marketing. The main aim is to inform about the CSR concept as a strategic approach in business with impact on its marketing and communication of CSR as an instrument of competitive advantage and to propose an implementation of CSR into a middle-sized company. The theoretical part at first reminds the principles of which the CSR concept originate and how it evolved in the past, followed by a relation between CSR and marketing and defining new aproaches in marketing caused by a CSR with a strong impact on importance of CSR communication. Practical part shows a method of implementation of CSR into a middle-sized company and proposes next steps to develop CSR in strategic way and improve a CSR communication.
Tato diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem (CSR) a jeho vztahem k marketingu. Cílem diplomové práce je informovat o konceptu CSR jako strategii podnikání a navrhnout její implementaci ve středně velkém podniku s důrazem na marketing a komunikaci CSR, jakožto prostředku získání dalších výhod ze zavedení plynoucích. V teoretické části je připomenuto z jakých principů koncept CSR vychází a jak se vyvíjel. Následně je zkoumáno spojení s marketingem a jak jej CSR ovlivnilo a zapříčinilo vznik nových forem a směrů marketingu. Důraz je kladen na význam komunikace CSR. V praktické části je navržen způsob implementování CSR do středně velké firmy a s tím související kroky v oblasti rozvoje CSR a jeho komunikace.
Description
katedra: KMG; rozsah: 95 s.
Subject(s)
csr, stakeholders, corporate social responsibility, marketing, communication of csr, competitive advantage, implementation of csr, corporate image, corporate promotion, corporate strategy, ethical marketing, green marketing, cause related marketing, tripple bottom line, csr, stakeholders, společenská odpovědnost firem, marketing, komunikace csr, konkurenční výhoda, implementace csr, image firmy, firemní reklama, strategie firmy, etický marketing, green marketing, cause related marketing, tripple bottom line
Citation
ISSN
ISBN