Faktory určující spokojenost zákazníků

Title Alternative:Determinants of Customer Satisfaction
Loading...
Thumbnail Image
Date
2011
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
The theme of my diploma thesis is "Determinants of customer satisfaction." The aim of this work is the implementation and subsequent evaluation of marketing research on customer satisfaction. The results should give us a comprehensive look at the current market situation and assistance to its successful development. The first part of this work deals with the characteristics Replica Company, Ltd. The second part is devoted to theoretical description of the problem of customer satisfaction and how to measure customer satisfaction. This section also describes the customer's purchasing behaviors and factors that affect it. In the final part of the diploma thesis is implemented marketing research for the company Replica, Ltd. The final section is an analysis and evaluation of collected information and recommendations that could be beneficial to society.
Téma mé diplomové práce zní ?Faktory určující spokojenost zákazníků.? Cílem této práce je provedení a následné vyhodnocení marketingového výzkumu týkajícího se spokojenosti zákazníka. Výsledky by měly firmě poskytnout komplexní pohled na její současnou situaci na trhu a pomoci k jejímu úspěšnému rozvoji. První část této práce se zabývá charakteristikou firmy REPLICA s. r. o. Druhá část je věnována teoretickému popisu problematiky spokojenosti zákazníka a způsobu měření zákaznické spokojenosti. V této části je také popsáno nákupní chování zákazníka a faktory, které ho ovlivňují. V závěrečné části je proveden marketingový výzkum pro firmu Replica, s.r.o. Součástí závěrečné části je také analýza a vyhodnocení zjištěných informací a doporučení, které by mohly být pro společnost přínosem.
Description
katedra: KMG; přílohy: 1 CD; rozsah: 78 s. (99 648 znaků)
Subject(s)
customer satisfaction, marketing research, questionary, informant, company, shop, service, behavior, spokojenost zákazníka, marketingový výzkum, dotazník, respondent, firma, prodejna, služba, chování
Citation
ISSN
ISBN