Browsing by Author "Ungerman, Otakar"
Now showing 1 - 20 of 24
Results Per Page
Sort Options
- ItemConsumer perception of the impact of innovative marketing resulting from implementation of Industry 4.0(MASARYKOVA UNIV, ZEROTINOVO NAM 617-9, BRNO 601 77, CZECH REPUBLIC, 2018) Ungerman, Otakar; Dědková, JaroslavaIn present-day marketing, thanks to the gradual implementation of Industry 4.0, there are many fundamental changes. The theoretical part of this contribution presents innovative marketing tied to Industry 4.0. However, the main benefit is in identification of the impacts of these innovative marketing tools on consumers. A primary research study was conducted, which consisted of qualitative collection of data, to which quantitative collection of data corresponded. The result of the first part of the research was identification of 13 impacts of innovative marketing. These impacts were the subject of quantitative research, where importance was determined using scale questions. The evaluation was carried out with the aid of descriptive statistics, from which it as apparent that nine impacts in all indicators were perceived as very important. The standard deviation and coefficient of variation confirmed that the respondents agreed in evaluation of twelve impacts. This was followed by evaluation with the aid of statistical induction, which was intended to uncover the differences in evaluation of respondents divided according to education, age, gender and home size. A statistically significant difference in responses among respondents of different education levels and age. While it is debatable whether the impacts of these consumers are only a consequence of marketing innovations, or a comprehensive implementation of industry 4.0, it is pushing research and the evaluation of the issue forward.
- ItemElektronické marketingové komunikace společnosti AGC Flat Glass Czech(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Pokorný, Vítězslav; Ungerman, OtakarVývoj internetu a jeho možností je zdrojem dříve nepředstavitelných způsobů komunikace, prezentace, nabídky, poptávky, zdroje informací i obchodních možností, které se společnosti snaží zahrnout do svého portfolia. Diplomová práce představuje pohled na elektronický marketing vybrané společnosti se zaměřením na její prezentaci a komunikaci prostřednictvím internetových stránek. Součástí diplomové práce je marketingový výzkum, dotazník, jehož cílem bylo zjištění spokojeností zákazníků, obchodních partnerů a odběratelů, s elektronickou marketingovou komunikací společnosti, který vedl k vytvoření návrhu na tvorbu zcela nových internetových stránek, které by se měly týkat druhu produktů společnosti, které doposud nebyly tímto způsobem prezentovány.
- ItemIdentifikace cílové skupiny klubu HC Lev Praha a návrh vhodné komunikační strategie(Technická Univerzita v Liberci, 2013) Fiala, Vít; Ungerman, OtakarDiplomová práce Identifikace cílové skupiny klubu HC LEV Praha a návrh vhodné komunikační strategie se zabývá specifickou oblastí marketingu, kterou je sportovní marketing. Práce je zaměřena především na marketingovou komunikaci hokejového klubu HC LEV Praha s cílovými skupinami klubu, veřejností a médii. Cílem práce je identifikovat cílovou skupinu klubu a na základě této identifikace navrhnout vhodnou komunikační strategii. Teoretická část popisuje základní nástroje marketingového a komunikačního mixu typické pro sportovní prostředí. V praktické části je nejprve představen klub HC LEV Praha a také nástroje komunikačního mixu, které klub již používá. Následně je prostřednictvím kvantitativního výzkumu identifikována cílová skupina klubu a na základě výsledků tohoto výzkumu je navržena strategie, jejímž cílem je zefektivnění komunikace klubu.
- ItemImplementace komunikačního mixu na Facebooku ve společnosti Festool(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Řezáčová, Denisa; Ungerman, OtakarPráce se zabývá implementací komunikačního mixu na Facebooku pro společnost Festool. Teoretická část práce se věnuje znalostem z oblasti marketingové komunikace, zejména nástrojům komunikačního mixu a oblasti firemní komunikace. Cílem práce je návrh cíle včetně komunikační strategie a její realizace na sociální síti Facebook pro zmíněný podnik. Zhodnocení potenciálu sociálních sítí pro komerční účely vyplývá z vlastního průzkumu možností jednotlivých platforem a jejich vývoji v oblasti komunikace firem a koncových zákazníků. Významnou část práce tvoří představení společnosti, analýza současných marketingových aktivit vybrané společnosti. Na základě získaných informací diplomová práce navrhuje detailní plán pro efektivní komunikaci mezi společností Festool a jejími příznivci, registrovanými na síti Facebook, se záměrem užšího kontaktu a tvorby pozitivní image podniku.
- ItemMarket analysis for language services in the Czech Republic(Technická Univerzita v Liberci, 2013-08) Honzáková, Iveta; Myslivcová, Světlana; Ungerman, Otakar; Ekonomická fakultaThe paper analyses specific parts of the questionnaire survey implemented under a project entitled "Market research for language services". The aim of the research was to obtain background data to implement the required market analyses for language services and formulate recommendations as to the applicant's future business strategy. The purpose of the submitted article is to analyse the attributes relevant to the selection of a company active in the field of language service provision. To this end, literary reviews and primary data collection were undertaken. The data collection was competed by means of a questionnaire survey with companies established in the Czech Republic. The selection method used for the respondents was "random quota selection". A combination of electronic and on-the-phone interviewing was used for the primary data collection. In formulating specific questions closed multiple choice questions were used with the respondents having to choose from a group of clearly defined answers. Relative scales were used for a certain proportion of the questions where the respondents expressed the degree of importance. The collected data were treated by a description process, at which the values of the underlying statistic quantities and frequency of certain replies were processed. It may be stated based on the investigation completed that the key factors regarded as the most important by companies in selecting a language service supplier are quality, price, compliance with deadlines and specialised terminology.
- ItemMarketing innovations in Industry 4.0 and their impacts on current enterprises(MDPI, 2019-10-01) Ungerman, Otakar; Dědková, JaroslavaThis paper discussed the marketing innovations associated with Industry 4.0 and the effects that these innovative approaches cause. The main aim of the research was to discover the relationship between marketing innovations and their effects. Knowledge of this relationship can be used for the strategic planning of industrial companies in practice. The research methodology consisted of pilot research followed by primary research in industrial enterprises. The data were evaluated by descriptive statistics, statistical hypothesis, and correlation analysis. Through the research, the authors identified the importance of 17 innovative marketing tools and the strength of the use of 11 effects resulting from the implementation of these tools. The authors identified the relationships between tools and their implications in Industry 4.0 where a correlation was demonstrated. A list of 11 strategic objectives was created and, subsequently, a specific marketing mix proposal for each objective consisting of innovative marketing tools was as well. The results of this work enable enterprises involved in Industry 4.0 to better plan.
- ItemMarketingová komunikace sportovní akce(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Kutal, Petr; Ungerman, OtakarCílem diplomové práce je navržení marketingové komunikace, která by mohla být aplikována pro pořádání sportovní akce. Teoretická část se zabývá vysvětlením pojmu marketingová komunikace a marketing ve sportu. Praktická část diplomové práce je věnována komparativní analýze dvou zimních světových akcí, pořádaných na území České republiky. Komparace probíhá v rámci aplikované marketingové komunikace. Na základě zjištěných údajů, odborných konzultací a analýzy podmínek a rizik, je navrhnuta marketingová komunikace a její kalkulace pro E.ON IBU World Cup Biathlon 2015, pořádaný v Novém Městě na Moravě
- ItemMarketingová komunikace vybraného e-shopu(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Šolcová, Adéla; Ungerman, OtakarBakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci e-shopu firmy ZOOT a.s. První kapitola teoretické části práce je zaměřena na definování pojmu marketingová komunikace a plánování komunikačních kampaní. Druhá kapitola se poté podrobněji zabývá problematikou komunikačního mixu. Po představení obchodu ZOOT jsou v praktické části práce rozebírány jednotlivé prvky jeho komunikačního mixu v offline i online prostředí. V navazující kapitole jsou dále představeni dva vybraní konkurenti tohoto e-shopu, jejichž aktivity v oblasti marketingové komunikace jsou zhodnoceny podle předem stanovených kritérií a následně porovnány s e-shopem ZOOT. V poslední části práce jsou na základě zjištěných rozdílů v marketingové komunikaci jednotlivých e-shopů shrnuty návrhy a doporučení autorky na zlepšení komunikace tohoto obchodu. Autorce přineslo zpracovávání tohoto tématu patřičný rozhled v teoretické oblasti marketingové komunikace a ponětí o tom, jakým způsobem tuto komunikaci realizují internetové obchody v praxi.
- ItemMarketingová studie firmy Bike sportUngerman, Otakar
- ItemMarketingová studie firmy Bike-sport(Technická Univerzita v Liberci, 2008) Ungerman, Otakar; Dědková, Jaroslava
- ItemModel of communication usable for small and medium-sized companies for the consumer communication in social media(Technická Univerzita v Liberci, ) Ungerman, Otakar; Myslivcová, Světlana; Ekonomická fakultaThe subject of this report rests in small and medium companies that use social media for communication with their consumers, which is without a doubt one of the important methods of the current modern marketing communication. Competition keeps growing on the current market, and small or medium companies have increasingly more difficult position in establishing themselves against the international chains. If such companies wish to succeed in this struggle, they must utilize all means leading to creation of long-term relationships with their customers. Social media represent one way of building such relationship, since it is activity, creativity, idea, or thought, and not financial means, what matters. However, there is still a question regarding how should companies utilize social media so that they satisfy individual wishes and needs of customers and stay on the market. Proposal of a certain communication method standard that would provide small and middle companies with a general instructions how to build a relationship with a customer can be the solution. Therefore, this study's objective rests in a proposal of a marketing communication model that respect specifics of small or medium companies and social media. The communication model was built especially on identification of dimensions that are the most important in a user's perception of the social medium. At first, this study summarizes existing knowledge on utilization of the social media, communication modeling, and the current relationship of a sender and a recipient toward social communication. These concepts were subjected to the comparative analysis and summarized in the final synthesis. For the purpose of achieving the study's objective, empirical evaluation of social media users had been carried out. Data was evaluated using one-dimension and multiple-dimension statistic analysis. A communication model that can be utilized by small or medium companies for communication with consumers using social media is proposed in the study's conclusion.
- ItemModel of the circular economy and its application in business practice(Springer Netherlands, 2019) Ungerman, Otakar; Dědková, JaroslavaThe circular economy is a philosophy that is clearly beneficial to the environment. The question is what economic result is offered by this philosophy and how to quantify that result. The aim of this paper is to put together a model of the circular economy to determine the economic result of enterprises’ involvement in the circular economy. The model has been created and subsequently applied in business practice. The model was applied on the basis of primary research aimed at determining the level of enterprises’ involvement in renovation, reuse and recycling, and hard data were acquired from the Czech Statistical Office. The model enabled the quantification of the impact of enterprises’ involvement in the circular economy. The results exactly proved that enterprises profit through their involvement in the circular economy. A loss was demonstrated in just one sector and one phase of processing discarded waste. The results demonstrate a positive economic impact in the long term. The main obstacle in the short term is the initial investment in technology and processes for processing discarded material. The main scientific benefit of the paper is the creation of a functional model of the circular economy, which was applied in practice. The results of this work clearly prove the claim that the circular economy has a positive impact on the environment, and also on enterprises’ economic prosperity and thus the aggregate economy of the state.
- ItemNávrh marketingového plánu pro společnost EFG CZ spol. s r.o.(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Zolák, Jan; Ungerman, OtakarCílem diplomové práce je použití teoretických poznatků z oblasti marketingu pro návrh marketingového plánu pro společnost EFG CZ spol. s r.o., představující přední českou firmu zabývající se vývojem, výrobou a instalací elektronických systémů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje nutná teoretická východiska k pochopení problematiky marketingového plánování. Druhá kapitola popisuje charakteristiku společnosti, portfolio produktů a služeb, vize a poslání firmy a hodnotí současné aktivity. Třetí kapitola analyzuje tržní prostředí firmy a poslední kapitola se věnuje již samotnému marketingovému plánu. V závěru jsou navržena doporučení na zlepšení marketingové komunikace.
- ItemNávrh zlepšení marketingového komunikačního mixu vybraného podniku(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Zahrádka, Jan; Ungerman, OtakarDiplomová práce se zabývá marketingovým komunikačním mixem společnosti Cromwell Tools Ltd. ve spojení s vybraným výrobkem, pneumatickou nýtovačkou, a jeho závislostí na životní cyklus výrobku. Konkrétně analyzuje její současný stav na základě historických dat o objemech prodejů, prodejní a pořizovací ceny a výsledky analýzy využívá při tvorbě návrhu optimalizovaného marketingového mixu. Kromě toho se zabývá teoretickými poznatky a definuje důležité pojmy pro porozumění problematiky marketingové komunikace. Jsou zde stanoveny obecné zásady při volbě marketingové strategie, z níž se odvozují komunikační strategie podniku. Na základě analytického šetření byl sestaven návrh vhodného komunikačního mixu, jeho změny reflektovány na rozpočet marketingové komunikace a posléze aplikovány do původní časové řady pro zachování nekontrolovatelných vlivů ovlivňujících objem prodejů v průběhu životního cyklu výrobku. Závěry z tohoto šetření jsou zpracovány do přehledné tabulky a slovně komentovány.
- ItemPersonnel marketing in the czech economy: past and present(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2016) Ungerman, Otakar; Myslivcová, SvětlanaPersonální marketing je v současnosti samostatný obor, který se vyčlenil s HR managementu a přebral marketingový pohled na zaměstnance jako na zákazníka. Příspěvek prezentuje rozsáhlý projekt, který identifikuje vznik personálního marketingu ve světě a postupnou implementaci do transformující se České ekonomiky. Po komplexní rešerši byl proveden primární výzkum, složený z kvantitativního a kvalitativního sběru dat, který analyzoval současné využívání personálního marketingu v ČR. Výzkum byl zaměřen na nejvýznamnější české podniky a výsledkem je přehled nástrojů, které tyto podniky v oblasti personálního marketingu užívají. Výsledky byly podrobeny statistickému vyhodnocení, které přiřadila identifikovaným nástrojům personálního marketingu důležitost, a pomohlo odkrýt latentní faktory.
- ItemPodniková rizika plynoucí ze zapojení do mezinárodního obchodu(Technická Univerzita v Liberci, 2016) Mizera, Ondřej; Ungerman, OtakarDiplomová práce je zaměřena na analýzu rizik při vstupu podniku na mezinárodní trhy. Identifikace rizik bude vztažena na myšlenku realizace nového závodu v Gruzii. Hlavním přínosem práce je navržení vhodných doporučení, která pomohou k eliminaci identifikovaných rizik a tím k zvýšení konkurenceschopnosti projektů. První část se zabývá teoretickou oblastí mezinárodního obchodu, analýzou rizik při zapojení podniku do mezinárodního obchodu a metod jejich řízení. Druhá část pak představením konkrétního podniku, analýzou rizik spojených s projektem a návrhem dílčích opatření k jejich eliminaci. Přičemž je využito situační analýzy, jejíchž součástí je PEST analýza a Porterova analýza vnějšího okolí podniku. Na základě poznatků zmíněných analýz bude dále zpracována SWOT analýza. Závěr práce je zaměřen na zdůraznění podstatných doporučení, která vyplývají z realizovaného projektu.
- ItemPosouzení možnosti vstupu firmy WMA-Glass, s.r.o. na nový trh s ohledem na vymezení cílového segmentu(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Brozová, Zuzana; Ungerman, OtakarHlavním cílem diplomové práce je posouzení možnosti vstupu firmy WMA-Glass na nový trh s vymezením cílového segmentu a navržení vhodné strategie. Práce obsahuje jak informace o společnosti samotné, tak o průmyslovém odvětví, ve kterém podniká. Nedílnou součástí práce je situační analýza skládající se z vnějšího a vnitřního prostředí, marketingového mixu a analýzy zákazníků. Vnější okolí firmy je dále rozlišeno na makro a mikro prostředí, která jsou rozebrána pomocí analýzy PEST a Porterova modelu pěti sil. Na základě situační analýzy je sestavena souhrnná SWOT, která je základem pro navržení jak celkové, tak dílčích strategií marketingového mixu pro firmu.
- ItemSestavení marketingového plánu pro společnost Swiss Life Select Česká republika, s. r. o.(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Žežulková, Michaela; Ungerman, OtakarDiplomová práce je zaměřená na sestavení marketingového plánu pro rok 2015 ve společnosti Swiss Life Select Česká republika, s. r. o.. Jejím předmětem je analýza současné marketingové situace s návrhem vlastního marketingové plánu ve společnosti. Účelem je navržení takového marketingového plánu, který povede ke zvyšování povědomí o značce a následně k naplněním marketingových cílů. Teoretická část je tvořena literární rešerší, která se věnuje strategickému marketingu, problematice sestavení marketingového plánu a specifikům marketingu ve finančních službách. Praktická část obsahuje charakteristiku společnosti, analýzu současného marketingového prostředí a vlastní návrh marketingového plánu. Navržená řešení povedou k vyššímu povědomí o značce a tím pádem k růstu společnosti.
- ItemUvedení nového výrobku firmy HOLS, a. s. na nový trh(Technická Univerzita v Liberci, 2014) Marková, Zuzana; Ungerman, OtakarCílem diplomové práce je zhodnocení aktuálního stavu v marketingové oblasti firmy HOLS, a. s. z hlediska nového výrobku a návrh vhodných marketingových nástrojů pro úspěšné proniknutí na trh s novým výrobkem ? pivem Chytrón. Pivovar již dříve uvedl na trh pivo s ovocnou příchutí, ale u zákazníků nebylo oblíbené, proto pivovar nepokračoval v jeho produkci. Nyní je však konzumace piv s příchutí velice populární a pivovar chce pokrýt i tento trh. První část diplomové práce je teoretická část, která se věnuje oblasti marketingu, marketingového mixu a dalším činnostem spojených s marketingem. V druhé části práce je představena firma HOLS, a. s., dále byl proveden rozbor marketingových nástrojů vztahujících se k novému produktu. Tato diplomová práce se také zabývá otázkou, zda je vhodné uvést výrobek na zahraniční trh. Závěrem je provedeno dotazníkové šetření mezi konzumenty piva a proveden návrh na jednotlivá opatření pro vhodný vstup produktu na trh.
- ItemVyužití sociálních médií malými a středními podniky v komunikaci se spotřebitelem(2014) Ungerman, Otakar