Závěrečné práce
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Závěrečné práce by Author "Bjorke Alena, Mgr. : 61041"
Now showing 1 - 7 of 7
Results Per Page
Sort Options
- ItemChlapec s ADHDZhorná, Martina; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Práce se zabývá chováním a jednáním žáka základní školy. Tento jedinec má diagnostikován ADHD syndrom. Práce je rozdělena do dvou částí. Praktická část obsahuje základní informace o syndromu ADHD. Poté následuje analýza konkrétního případu. Ta je rozdělena do tří částí. Najdeme zde osobní, rodinnou a školní anamnézu popisovaného žáka. Součástí práce jsou metody diagnostik žáka, a to rozhovor, dotazník a kresba. Závěr práce shrnuje danou problematiku a navrhuje konkrétní opatření.
- ItemDítě s poruchou chováníKordík, Kateřina; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce se zabývá žákem s poruchou chování, který je nyní umístěn v Dětském domově se školou. V teoretické části definuji poruchu jako takovou, její diagnostiku, příčiny a terapii. Popisuji syndrom hyperaktivity, dětský domov a ústavní péči celkově. V kazuistické části práce popisuji chlapcův dosavadní život, dětství a životní zkušenosti, které přispěli k umístění do výše zmíněného zařízení. Práce mapuje jeho život v DDŠ. Jeho začlenění do kolektivu, adaptaci na prostředí na požadavky, které jsou na něj kladeny. Na jeho vztahy s vrstevníky v DDŠ, i na personál, který s ním denně přichází do styku.
- ItemDítě s poruchou chování v dětském domověŠedivá, Blanka; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Cílem závěrečné práce bylo zjistit vztah dětí z rodinné skupiny k dítěti s poruchou chování. Charakterizovat a zjistit, jaká porucha chování se u dítěte vyskytuje. V práci jsou popsány aklasifikovány nejčastější poruchy chování u dětí a mladistvých, formy ústavní výchovy i klíčová slova, a to s pomocí odborné literatury. Tyto informace nalezneme v teoretické části závěrečné práce. V praktické části závěrečné práce je popsán realizovaný výzkum, jeho shrnutí a výsledky.
- ItemJedinec s poruchami chováníBednář, Zdeněk; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce popisuje jedince s poruchami chování ve středisku výchovné péče. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy agrese, delikvence, krádež, manipulace a rizikové chování. V praktické části je popsán případ chlapce. Cílem závěrečné práce je zjistit možné příčiny chlapcova chování, pozorovat jeho sociální dovednosti a zjistit, jakou formou manipuluje s okolím. Informace autor získával hlavně metodami pozorování a nedokončené věty, které doplnil o diagnostické testy Baum test a Medvídci na stromě. V závěru jsou vyhodnoceny získané výsledky a uvedena navrhovaná opatření pro školu a rodinu.
- ItemJedinec se specifickými poruchami chování a výchovnými potížemiŠtaifová Vašková, Eva; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce se zabývá kazuistikou klientky Střediska výchovné péče, která absolvovala dvouměsíční dobrovolný pobyt z důvodu výchovných potíží. Teoretickými východisky je charakteristika projevů poruch chování a Středisek výchovné péče. Použitými metodami sběru dat jsou rozhovor a nedokončené věty. Součástí závěrečné práce jsou navrhovaná doporučení.
- ItemKazuistika jedince s etopedickými problémyMahelová, Lenka; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Práce seznamuje s problémy chování daného jedince, které jej zavedly až do výkonu trestu odnětí svobody. Cílem práce je charakterizovat etopedické problémy popisovaného jedince a zjistit jejich možnou příčinu. Úvodní část práce je věnována formulaci teoretických východisek poruch chování. V jednotlivých kapitolách jsou popsány možné příčiny vzniku poruch chování, jejich klasifikace a nejčastější projevy specifických poruch chování. Praktická část, kazuistika, postihuje problematiku potenciálně rizikových faktorů, které negativně ovlivnily chování daného jedince. V závěru jsou pak formulovány návrhy a opatření, která by mohla vést k jeho stabilizaci.
- ItemŽák s poruchou chováníKocmanová, Marta; Bjorke Alena, Mgr. : 61041Závěrečná práce se věnuje problematice žáka s poruchou chování. Teoretická část je zaměřena na klasifikace poruch chování, faktory které ovlivňují vznik poruch, konkrétní projevy poruch chování. Poukazuje na prevenci a nápravu těchto poruch.V praktické části je zpracována kazuistika žáka - osobní, rodinná, sociální a školní anamnéza. Z diagnostických metod je použita kresba žáka - moje rodina, začarovaná rodina, dotazník matky a žáka a rozhovor s matkou.Práce poukazuje na možné příčiny poruch chování u konkrétního žáka a snaží se doporučit vhodné postupy práce s tímto žákem.