Cena děkana za vynikající diplomovou práci
Permanent URI for this collection
Cena děkana za výjimečné magisterské práce.
Browse
Browsing Cena děkana za vynikající diplomovou práci by Author "Bubeníčková Zuzana, MgA."
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- ItemMožnosti využití didaktických her na rozvoj vyjadřování a komunikaceEfenberková, Renata; Bubeníčková Zuzana, MgA.; Skolitel : 55405 Nová Iva, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 61522 Sobotka Jiří, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 63964 Brožek Dan, Ing.Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace žáků na prvním stupni základní školy a možnostmi využití didaktických her při jejím rozvíjení. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na vymezení základních pojmů, jako je rétorika, komunikace a postavení primární školy. Dále je pozornost blíže věnována didaktickým hrám, jejich významu, přínosu a možnostem využití ve vyučovacím procesu. Praktickou část diplomové práce tvoří soubor didaktických her a cvičení vhodných k rozvoji komunikačních dovedností u žáků prvního stupně ZŠ, které byly ověřeny v praxi. Je doplněna analýzou, interpretací a porovnáním dat získaných dotazníkovým šetřením, kterého se účastnili učitelé prvního stupně ZŠ a žáci čtvrtých a pátých tříd ZŠ, zaměřeného na využívání didaktických her a komunikaci.
- ItemVerbální projev a vady řeči v mladším školním věkuMastníková, Monika; Bubeníčková Zuzana, MgA.; Skolitel : 55679 Fraňa Karel, prof. Ing. Ph.D.; Konzultant : 55398 Běhálek Luboš, Ing. Ph.D.; Konzultant2 : 62232 Vojtěchovský Michal, Ing.Diplomová práce se zabývá problematikou verbální komunikace žáků na prvním stupni základní školy. V teoretické části diplomové práce je vycházeno z poznatků oblasti rétoriky, komunikace, řeči, hlasu a sluchu. Dále je věnována pozornost funkci dechového, hlasového a artikulačního ústrojí, které se na procesu mluvení podílejí. Jsou zde vyhraněny faktory ovlivňující verbální projev a vymezeny pojmy související s vadami řeči. Praktickou část diplomové práce tvoří projekt s cílem zjištění úrovně verbálního projevu u žáků v první části základního vzdělávání prostřednictvím videonahrávek, jejich následná analýza, interpretace a zhodnocení. Další celek praktické části je věnovaný vytvoření didaktických materiálů zaměřených na podporu rozvoje mluveného projevu žáků mladšího školního věku a komunikace ve vyučovacím procesu a zamyšlení se nad celkovým pojetím výuky komunikační výchovy na 1. stupni ZŠ.
- ItemZobcová flétna a možnosti jejího uplatnění u dětí mladšího školního věku-výuka hry na sopránovou zobcovou flétnuRosenbergová, Michaela; Konvalinková Jana, MgA. Ph.D.; Moučková Eva, Ing. Ph.D. Skolitel : 55077; Kracík Jan, Ing. Konzultant : 64357; Stránská Eliška, Ing. Konzultant2 : 66362Práce by měla být jednoduchou příručkou pro pedagogy, kteří se věnují výuce hry na zobcovou flétnu na základních školách. Teoretická práce nastiňuje důležitost hudební výchovy pro rozvoj nehudebních schopností, seznamuje s velmi rozsáhlou historií zobcové flétny a představuje důležité osobnosti i literaturu vztahující se k tomuto oboru.V závěru je jednoduše popsaná základní technika hry na zobcovou flétnu. Praktická část je zaměřena na samotnou výuku hry na zobcovou flétnu. Obsahuje třicet lekcí, které rozsahově odpovídají přibližně jednomu školnímu roku. Každá lekce obsahuje metodický sešit, který popisuje samotný průběh hodiny a pracovní list. Pracovní list nabízí notové záznamy, nebo poskytuje prostor pro seznámení se s pojmy z hudební nauky.