Cena děkana za vynikající diplomovou práci
Permanent URI for this collection
Cena děkana za výjimečné magisterské práce.
Browse
Browsing Cena děkana za vynikající diplomovou práci by Author "Anděl Petr, doc. RNDr. CSc. : 54842"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemProjektová výuka v hodinách přírodovědy - Projekt lidské těloFuchsová, Eva; Modrá Jana, Mgr. : 58536; Kolář Milan, doc. Ing. CSc. Skolitel : 54736; Paleček Karel, Ing. Ph.D. Konzultant : 61120; Touš Jan, RNDr. Ph.D. Konzultant2 : 66359Diplomová práce Projektová výuka v hodinách přírodovědy - Projekt lidské tělo se zabývá návrhem projektu do hodin přírodovědy pátého ročníku základní školy a porovnáním účinnosti klasických výukových metod a výuky projektové. Projekt zpracovávající obsah učiva lidského těla, probíraného v páté třídě, je navržen v praktické části této diplomové práce. Motivací projektu je detektivní příběh, kdy se žáci stávají detektivy a snaží se pomocí postupně získávaných indicií dopadnout pachatele, který je přenašečem nemoci. Součástí praktické části je částečná realizace a následné porovnání účinnosti projektové metody a klasických výukových metod v rámci dvou paralelních pátých tříd základní školy. Účinnost projektové metody a klasických výukových metod je hodnocena pomocí přímého pozorování žáků, reflexí žáků a učitele a písemným testováním žáků. Písemné testování probíhá ve třech fázích před učivem, ihned po odučení látky projektovou a klasickou výukovou metodou a následně s dvanáctitýdenním odstupem. V návaznosti na výsledky jsou třídy porovnávány vzájemně a zároveň posun tříd jednotlivě.
- ItemVýuková videa ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1.-3. ročníku ZŠHellerová, Tereza; Johnová Jana, PhDr. Ph.D. : 57659Magisterská diplomová práce nesoucí název Výuková videa ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět v 1.-3. ročníku ZŠ se zabývá vzdělávací oblastí Člověk a jeho svět, tematickými okruhy Lidé kolem nás a Člověk a jeho zdraví a jejich multimediálním zprostředkováním žákům 1.-3. ročníku základních škol.Teoretická část je věnována charakteristice a významu vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět, specifikaci žáka mladšího školního věku a využití moderních didaktických pomůcek ve vyučování.Praktická část je zaměřena na tvorbu a ověření souboru výukových videí a metodických listů využitelných v hodinách prvouky nebo v předmětu člověk a jeho svět. Na ověřování se podílelo sedm vyučujících ze tří základních škol. Výzkumné šetření probíhalo za využití strukturovaných rozhovorů s pedagogy a dotazníků pro žáky.