Kognitivní mapování, jeho vývoj a prostorové poznávání u žáků konkrétní základní školy

Title Alternative:Cognitive mapping, development and spatial cognition of pupils at a specific primary and secondary school
Abstract
Diplomová práce se zabývá koncepcí kognitivního prostorového myšlení, kognitivního mapování jeho vývoje a prostorového poznávání u žáků Základní školy J. Vohradského, Šluknov. Diplomová práce se soustřeďuje na ověření teorie F. Stückratha a jeho rozdělení prostorového myšlení u dětí dle věkových kategorií od 6 do 15 let. Na základě sběru dat a realizovaného vyučování je snaha vyhodnotit a verifikovat či falsifikovat zmíněnou teorii, což je také výstupem diplomové práce.
The diploma thesis deals with the concept of cognitive spatial thinking, cognitive mapping, its development and spatial cognition of pupil at primary school J. Vohradského, Šluknov. This diploma thesis is focusing on the verification of the theory F. Stückratha and distribution of spatial thinking of children ages from 6 to 15 years. Verification or falsification of this theory is based on data collection and realized lessons, which is also the output of the diploma thesis.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
ISBN