Narušená komunikační schopnost a odklad školní docházky

Loading...
Thumbnail Image
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti v souvislosti s odkladem školní docházky a vychází ze současného stavu. Cílem bakalářské práce je popsat vliv narušení komunikační schopnosti na odklad školní docházky. Předpokladem k dosažení cíle bakalářské práce je teoretická a praktická znalost problematiky narušené komunikační schopnosti u dětí s odkladem školní docházky a u dětí bez odkladu školní docházky. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jde o část teoretickou, která objasňuje pomocí odborných zdrojů fyziologický vývoj řeči, oblast narušené komunikační schopnosti s důrazem na nejčastější na-rušení řeči dyslalii a oblast školní zralosti. Součástí teoretické části je problematika orientační-ho logopedického vyšetření. Praktická část zjišťovala pomocí depistáže a orientačních logopedických vyšetření 20 dětí předškolního věku úroveň narušené komunikační schopnosti a vliv komunikačních schopností na odklad školní docházky. Výsledky ukazují na ohrožení nástupu do školy z důvodů přítomnosti závažnějších forem narušené komunikační schopnosti dětí. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že včasná logopedická intervence má zásadní význam při prevenci narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku.
The Bachelor´s Thesis deals with the issue of connection disrupted communication ability and postponement of elementary school attendance. In is based on the current state. The objective of this Thesis is describes how disrupted communication ability influences the postponement of elementary school attendance. To achieve the objective is essential to understand the theo-retical and practical issue of disrupted communication ability in case of children with the postponement of elementary school attendance and the children without the postponement of elementary school attendance. The Thesis is comprised of two main components. The first one is theoretical part which explicates physiological development of speech and the issue of dis-rupted communication ability especially dyslalia impediment and readiness for elementary school attendance by using relevant and academic recourses. Theoretical part also discusses children's logopedic examination. The practical chapter analyses level of disrupted communi-cation ability of pre-school children and impact of communication abilities on postponement of elementary school attendance. In the Thesis was used method of screening and indicative logopedic examination. The results prove that disrupted communication ability can cause the postponement of elementary school attendance. The greatest contribution of this Thesis is fact that well-timed logopedic intervention has a significant impact on prevention of pre-school children's disrupted communication ability.
Description
Subject(s)
Komunikace, narušená komunikační schopnost, dyslalie, etiologie dyslalie, orientační logopedické vyšetření, školní zralost, školní připravenost, logopedická intervence, odklad školní docházky, Communication, disrupted communication ability, dyslalia, dyslalia etiology, indicative logo-pedic examination, school maturity, school readiness, logopedic intervention, postponement of elementary school attendance
Citation
ISSN
ISBN