Browsing by Author "Benešová, Jiřina"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- ItemLogopedická prevence v mateřské školeBenešová, JiřinaDiplomová práce se zabývá logopedickou prevencí v mateřské škole a využitím interaktivní tabule v nacvičování grafomotorických dovedností. Cílem diplomové práce bylo vytvoření digitálního materiálu k procvičování grafomotoriky na interaktivní tabuli, ověření jeho funkčnosti v praxi a možnosti využití v logopedické prevenci. V teoretické části práce je popsán vývoj dítěte předškolního věku. Nejprve z obecného pohledu a podrobněji z pohledu řečového vývoje. Další část práce se zabývá logopedickou prevencí, v třetí části jsou popsány moderní technologie v předškolním vzdělávání se za-měřením především na interaktivní tabule a jejich využití ve vzdělávání.V praktické části je popsána tvorba digitálního materiálu, který je určený k procvičování grafomotorických dovedností dětí předškolního věku v rámci logopedické prevence. V další části je zkoumáno formou dotazníkového šetření využití digitálního materiálu v mateřských školách, ve kterých se cíleně věnují logopedické prevenci.
- ItemNarušená komunikační schopnost a odklad školní docházky(2014-04-23) Benešová, Jiřina; Vacková Helena, Mgr.; Skolitel : 55255 Ševčík Ladislav, prof. Ing. CSc.; Konzultant : 54889 Fárek Jiří, prof. Ing. CSc.; Konzultant2 : 63094 Hrazdíra TomášBakalářská práce se zabývá problematikou narušené komunikační schopnosti v souvislosti s odkladem školní docházky a vychází ze současného stavu. Cílem bakalářské práce je popsat vliv narušení komunikační schopnosti na odklad školní docházky. Předpokladem k dosažení cíle bakalářské práce je teoretická a praktická znalost problematiky narušené komunikační schopnosti u dětí s odkladem školní docházky a u dětí bez odkladu školní docházky. Práci tvoří dvě stěžejní oblasti. Jde o část teoretickou, která objasňuje pomocí odborných zdrojů fyziologický vývoj řeči, oblast narušené komunikační schopnosti s důrazem na nejčastější na-rušení řeči dyslalii a oblast školní zralosti. Součástí teoretické části je problematika orientační-ho logopedického vyšetření. Praktická část zjišťovala pomocí depistáže a orientačních logopedických vyšetření 20 dětí předškolního věku úroveň narušené komunikační schopnosti a vliv komunikačních schopností na odklad školní docházky. Výsledky ukazují na ohrožení nástupu do školy z důvodů přítomnosti závažnějších forem narušené komunikační schopnosti dětí. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat zjištění, že včasná logopedická intervence má zásadní význam při prevenci narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku.