Optimalizace nabídky služeb poskytovaných informačním centrem v Jablonci nad Nisou
Loading...
Date
2016-10-31
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Bakalářská práce s názvem Optimalizace nabídky služeb poskytovaných informačním centrem v Jablonci nad Nisou je zaměřena především na zhodnocení spokojenosti zákazníků s tímto TIC. První část popisuje problematiku cestovního ruchu, informačních center a dalších pojmů souvisejících s tématem. V další části práce je představena vybraná společnost pro bakalářskou práci. Ve zvoleném TIC byl uskutečněn dotazníkový průzkum, který byl zaměřený právě na spokojenost návštěvníků tohoto TIC. Kromě dotazníkového šetření v TIC byl ještě uskutečněn obecný dotazníkový průzkum na internetu pro návštěvníky jiných TIC, který sloužil k porovnání s prvním dotazníkem. Za pomoci těchto výsledků mohlo dojít k závěrečnému zhodnocení a návrhu řešení, díky kterému by mohlo TIC v Jablonci nad Nisou optimalizovat nabízené služby.
The bachelor thesis called Optimization offer of services provided by information centre in Jablonec nad Nisou is aimed primarily at assessing the satisfaction of customers with this TIC. The first part describes the issues of tourism, information centers and other concepts related to the topic. In the next part of the thesis, a selected company is presented for bachelor work. In the selected TIC was done questionnaire survey, which was focused on the satisfaction of the visitors of this TIC. Besides the questionnaire in the TIC was also done a questionnaire on the Internet for other visitors of different TICs, which served for a comparism with the first questionnaire. With the help of these results, a final evaluation and a suggestion of solution could be done, thanks to which TIC in Jablonec nad Nisou could optimize offered services.
The bachelor thesis called Optimization offer of services provided by information centre in Jablonec nad Nisou is aimed primarily at assessing the satisfaction of customers with this TIC. The first part describes the issues of tourism, information centers and other concepts related to the topic. In the next part of the thesis, a selected company is presented for bachelor work. In the selected TIC was done questionnaire survey, which was focused on the satisfaction of the visitors of this TIC. Besides the questionnaire in the TIC was also done a questionnaire on the Internet for other visitors of different TICs, which served for a comparism with the first questionnaire. With the help of these results, a final evaluation and a suggestion of solution could be done, thanks to which TIC in Jablonec nad Nisou could optimize offered services.
Description
Subject(s)
Cestovní ruch, dotazníkové šetření, optimalizace služeb, spokojenost návštěvníků, turistické informační centrum, Optimization of services, questionnaire survey, tourism, tourist information centre, visitors' satisfaction