Digitální sochařství ve veřejném prostoru

Abstract
Digitální média hrají stále větší roli na poli umělecké sféry a veřejný prostor se stává důležitým plátnem pro umělce, jakožto prostor k invazivnímu otevírání dialogu s publikem.Svou diplomovou prací bych chtěl probádat možnosti aplikace digitálního sochařství ve veřejném prostoru a využití moderních technologií a navrhovacích metod k vytvoření prezentovatelného díla.Díky důkladné rešerši současné i historické scény digitálního umění, se snažím vyhledat kompromis, kterým budu schopen vyjádřit svůj názor pro co nejširší spektrum diváků. Interakce s publikem je důležitým prvkem mé instalace, které bych chtěl dosáhnout využitím moderních technologií jako je Machine Learning a umělá inteligence.Kladu si za cíl umístit objekt, který bude výstupem zkoumaného digitálního sochařství, do předem specifikované lokace, se kterou budu pracovat, a která se bude reflektovat v celkové koncepci mého projektu.
Digital media play an increasingly important role in the field of art, and public space is becoming an important canvas for artists as a space for invasive opening of dialogue with the audience.With my master thesis I would like to explore the possibilities of digital sculpting in public space and the use of modern technologies and design methods to create a presentationable work.With the use of thorough research of the contemporary and historical scene of digital art, I'm trying to find a compromise that will be able to express my opinion for the widest spectrum of viewers. Interaction with the audience is an important element of my installation, which I would like to achieve by using modern technologies like Machine Learning and A.I.I intend to place the object, which will be the output of the digital sculpting under study, into a specific location which will be reflected in the concept of my project.
Description
Subject(s)
digitální média, veřejný prostor, nové technologie, inovace, site-specific, 3D tisk, strojové učení, umělá inteligence, interaktivita, digital media, public space, new technologies, innovation, site-specific, 3D print, machine learning, artificial intelligence, interactivity
Citation
ISSN
ISBN