Overeducation and earnings – labor market mismatch

Title Alternative:Przeedukowanie – rozbieżności na rynku pracy
Loading...
Thumbnail Image
Date
2012
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Rostoucí počet absolventů vysokých škol a přetrvávající poptávka po dalším vzdělávání v populaci vede k obavám z nesouladu mezi požadavky na uchazeče o pracovní místa a kvalifikací pracovních sil, a to jak ve smyslu převzdělanosti a někdy i nedostatku vzdělání. Tento příspěvek se zabývá převzdělaností absolventů, protože podíl absolventů vysokých škol v posledních 20 – 30 letech vzrostl téměř ve všech vyspělých zemích (včetně České republiky). Zdá se, že existuje konflikt ve veřejné politice, že zatímco počet zapsaných studentů na veřejných vysokých školách, a tedy počty absolventů roste, v budoucnu by mohl nastat nedostatek odpovídajících pracovních míst. První části příspěvku se zabývají různými metodami, které se používají k měření požadované úrovně vzdělání, a teoriemi (vyhledávání a přiřazování, teorie lidského kapitálu, teorie přiřazování atd.), které mohou být použity pro interpretaci převzdělanosti Poslední kapitola se zabývá empirickými výsledky vlivu převzdělanosti na výdělek. Výsledky tohoto výzkumu jsou důležité jak pro tvůrce vysokoškolské vzdělávací politiky, tak pro řízení vysokých škol, zejména v době, kdy jsou pod tlakem veřejné rozpočty, ze kterých jsou veřejné vysoké školy převážně financovány.
Rosnąca liczba absolwentów uczelni wyższych i trwający popyt na dokształcanie występujący w populacji prowadzi do obaw związanych z rozbieżnością wymogów stawianych osobom ubiegającym się o miejsca pracy a kwalifikacjami siły roboczej, zarówno w sensie przeedukowania, jak również czasami niedoboru wykształcenia. Niniejszy artykuł poświęcony jest przeedukowaniu absolwentów, ponieważ udział absolwentów uczelni wyższych w ostatnich 20–30 latach wzrósł także we wszystkich krajach rozwiniętych (w tym w Republice Czeskiej). Wydaje się, że istnieje konflikt w polityce publicznej, tzn. że liczba studentów zapisanych na publicznych uczelniach, czyli liczba absolwentów wprawdzie rośnie, ale w przyszłości mógłby się pojawić niedobór odpowiednich miejsc pracy. W pierwszej części artykułu omówiono różne metody, które stosowane są do pomiaru wymaganego poziomu wykształcenia, oraz teorie (poszukiwań i połączeń, teoria kapitału ludzkiego, teoria połączeń itd.), które można wykorzystać do interpretowania zjawiska przeedukowania. W ostatniej części opisano empiryczne wyniki wpływu przeedukowania na zarobki.
Growing numbers of higher education graduates and persistent demand for further education in the population lead to concerns about mismatch between jobs requirements and workforce qualifications, both in the sense of overqualification and sometimes also underqualification. This paper deals with the overeducation of graduates because the proportion of graduates in the workforce has risen in almost all developed countries (including the Czech Republic) over the last 20 - 30 years. There seems to be conflict in public policies that while numbers of enrolled students at public universities and consequently numbers of graduates are rising, there could be shortage of graduate level jobs in the future. First parts of the paper deal with various methods that are used to measure required level of education for the job and with the theories (searching and matching, human capital theory, assignment theory etc.) which can be used for interpretation of overeducation. Last chapter deals with empirical results of the impact of overeducation on earnings. Results of this research are important for both higher education policy makers and management of universities especially in time when public budgets from which public universities are mostly financed, are under pressure.
Wachsende Zahlen von Hochschulabsolventen und die ständige Nachfrage nach Weiterbildung in der Bevölkerung führen zu Überlegungen hinsichtlich Diskrepanzen zwischen Arbeitsanforderung und Qualifikation, sowohl im Sinne von Überqualifizierung und manchmal auch von Unterqualifizierung. Dieser Artikel handelt über die Überqualifikation von Hochschulabsolventen; denn die Proportion von Hochschulabsolventen in den Kreisen der Erwerbstätigen ist in allen höher entwickelten Ländern inklusive der Tschechischen Republik während der letzten 20 – 30 Jahren gestiegen. Es scheint einen Konflikt in der Politik zu geben: Während die Zahlen der eingeschriebenen Studenten an öffentlichen Universitäten und folglich auch die Zahlen der Hochschulabsolventen steigen, könnten in Zukunft die Arbeitstellen für Akademiker gekürzt werden. Die ersten Teile des Artikels beschäftigen sich mit verschiedenen Methoden, die zur Messung der benötigten Bildungsniveaus für die betreffenden Arbeitsstellen und mit den Theorien, die zur Interpretation der Überbildung verwendet werden kann. Das letzte Kapitel befasst sich mit den empirischen Ergebnissen der Auswirkung von Überbildung auf die Einkünfte.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN