Motor Training in Girls with Rett Syndrome

Title Alternative:Wychowanie ruchowe dziewcząt z Zespołem Retta
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Jedinci s Rettovým syndromem vykazují celou řadu složitých problémů ve všech oblastech denního života. Cílem šetření bylo u dívek s tímto typem kombinovaného postižení získat prostřednictvím ankety co nejvíce informací o možnostech pohybové výchovy, pohybových aktivit a fyzioterapie, které dokážou potlačit regres a zlepšit kvalitu života. Z dotazování 14 matek vyplynulo, že s ohledem na zdravotní a psychický stav dívek není běžná pohybová výchova možná. Aplikují se tedy fyzioterapeutické koncepty a metody (Vojtova reflexní lokomoce, Bobath koncept) a jiné doplňující terapie (canisterapie, hippoterapie, muzikoterapie, ergoterapie, plavání aj.), které děvčata navštěvují převážně v rámci školní docházky. Cvičení probíhá pravidelně několikrát denně, a to nejen ve škole či školském zařízení, ale i doma.
Osoby z Zespołem Retta borykają się z całym mnóstwem złożonych problemów we wszystkich sferach życia codziennego. Celem przedstawionego badania, prowadzonego wśród dziewcząt ze wspomnianym typem upośledzenia sprzężonego, było zdobycie w drodze ankiety jak największej ilości informacji na temat możliwości wychowania ruchowego, ćwiczeń ruchowych i fizjoterapii, które mogą zapobiec regresowi i poprawić jakość życia. Z ankiety przeprowadzonej wśród 14 matek wynika, iż zwykłe wychowanie ruchowe nie jest możliwe ze względu na stan zdrowia i stan psychiczny dziewcząt. Dlatego stosowane są koncepcje i metody fizjoterapeutyczne (metoda odruchowej lokomocji wg Vojty, koncepcja NDT-Bobath) i inne terapie uzupełniające (kynoterapia, hipoterapia, muzykoterapia, ergoterapia, pływanie, itd.), w których dziewczęta uczestniczą zazwyczaj w ramach zajęć szkolnych. Ćwiczenia odbywają się regularnie kilka razy dziennie, nie tylko w szkole lub placówce szkolnej, ale również w domu.
The individuals with Rett syndrome display a lot of challenging difficulties in all areas of daily living. The aim of the research among girls with this type of combined disability was to conduct a survey to gain as much information as possible about the possibilities for motor training, movement activities and physiotherapy that can suppress regression and improve quality of life. The questions put to 14 mothers revealed that standard physical exercise is not possible given the girls’ health and mental condition. Consequently, physiotherapeutic concepts and methods (Vojta reflex locomotion, the Bobath concept) and other complementary therapies (canistherapy, hippotheraphy, music therapy, ergotheraphy et al.) are applied, attended by the girls mainly as part of compulsory schooling. The exercise usually takes place several times a day, both in school or an educational facility and at home.
Personen mit Rettsyndrom haben mit einer ganzen Reihe schwieriger Probleme auf allen Gebieten des täglichen Lebens zu kämpfen. Ziel der Untersuchung war es, durch diese Umfrage bei Mädchen mit diesem Typ der Mehrfachbehinderung möglichst viele Informationen über die Möglichkeiten der Bewegungserziehung, Bewegungsaktivitäten und der Physiotherapie zusammenzutragen, durch die sich die Regression unterdrücken und die Lebensqualität verbessern lassen. Aus der Befragung von 14 Müttern ging hervor, dass aufgrund des gesundheitlichen und psychischen Zustands der Mädchen eine normale Bewegungserziehung nicht möglich ist. Deshalb werden physiotherapeutische Konzepte und Methoden (Vojta-Reflexlokomotion, Bobath-Konzept) und andere ergänzende Therapien (Canistherapie, Hippotherapie, Musiktherapie, Ergotherapie, Schwimmen u. a.) angewendet, die die Mädchen überwiegend im Rahmen des Schulunterrichts absolvieren. Die Übungen werden regelmäßig mehrmals täglich nicht nur in der Schule oder der schulischen Einrichtung, sondern auch zu Hause durchgeführt.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN