Profile of knowledge workers in social service management

Title Alternative:Profil pracowników wiedzy w zarządzaniu usług socjalnych
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Příspěvek reaguje na dosud málo probádanou problematiku znalostních pracovníků a jejich řízení v prostředí sociálních služeb. Postkomunistická doba otevřela prostor pro nové podnikatelské možnosti, ale připravila také nové výzvy a nové požadavky pro lepší plnění požadavků a očekávání zákazníků. Sestavení dobrého profilu manažera v oblasti sociálních služeb a způsob jeho sofistikovaného propracování je předpokladem pro získání kvalitních manažerů pro všechny důležité pozice v organizaci a získání potenciální konkurenční výhody.
Artykul jest odpowiedzią na bieżna, ale niedostatecznie zbadana problematyka pracowników wiedzy emisji i zarządzania w środowisku usług socjalnych.Okres postkomunistyczny otworzył drogę do nowych możliwości biznesowych, ale sa także produkowane nowe wyzwania i wymagania, aby lepiej sprostać wymaganiom i oczekiwaniom klientów. Montaż dobrego profilu menedżera w usługach socjalnych i sposób jego wyrafinowanego rozwoju jest koniecznym warunkiem do uzyskania wysokiej jakości menedżerów na wszystkich ważnych stanowiskach w organizacji i zdobycia potencjalnych przewag konkurencyjnych.
The contribution responds to a problematic of knowledge workers and their management in the environment of social services, which has not been investigated much up to now. Post-communist period has opened room for new business opportunities, but it has also set up new challenges and new requirements in order to perform better form of meeting requirements and expectations of customers. In order to form preconditions for recruiting professional managers to cover all kinds of important positions in the organization and obtaining potential competitive advantages, it is necessary to compile efficient profile of a manger in social services and the manner of its sophisticated elaboration.
Dieser Artikel reagiert auf bislang wenig erforschte Problematik kreativer Fachmitarbeiter und ihr Management im Bereich der Sozialdienstleistungen. Postkommunistisches Zeitalter öffnete den Raum für neue unternehmerische Möglichkeiten, aber sie brachte auch neue Aufforderungen und Rufe mit sich, um Erwartungen der Kunden besser zu erfüllen. Ein neues sophistisches Manager-Profil in Sozialdiensten und die Art und Weise, wie man dieses Profil zusammenstellt, ist eine der Voraussetzungen für Erwerb neuer Manager auf hohem Qualitätsniveau in allen wichtigen Positionen einer Organisation und auch zur Beschaffung eines potentiellen Konkurrenzvorteils.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN