Research on customer satisfaction with the sale of food and its quality in the czech consumer market

Title Alternative:Badanie zadowolenia klientów ze sprzedaży artykułów spożywczych i ich jakości na Czeskim rynku konsumpcyjnym
Loading...
Thumbnail Image
Date
2013
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Článek prezentuje vybrané problémy spokojenosti českých zákazníků s kvalitou potravin na základě sekundárního a primárního výzkumu i stručného nástinu současného stavu poznání zkoumané problematiky. Spokojenost zákazníků souvisí s kvalitou výrobků. Zákazníci mají svá očekávání, která jsou ovlivněna jejich zkušenostmi, radami, informacemi konkurence i finančními možnostmi. Kvalita potravinářských výrobků má specifické aspekty a je v současnosti středem pozornosti dozorových orgánů. Problematika kvality potravin je rozsáhlá a může mít různé úhly pohledu. Realizovaný sekundární výzkum se zaměřuje na vybrané problémy monitorování kvality potravin na českém spotřebitelském trhu. Primární výzkum ověřuje spokojenost zákazníků s potravinami na vybraném vzorku respondentů s ohledem na jejich příjmovou úroveň.
Artykuł przedstawia wybrane zagadnienia związane z zadowoleniem czeskich klientów z jakości artykułów spożywczych, oparte na badaniach pierwotnych i wtórnych oraz krótkiej charakterystyce obecnego stanu wiedzy nt. badanego zagadnienia.. Zadowolenie klientów związane jest z jakością produktów. Klienci mają swoje oczekiwania, na które wpływają ich doświadczenia, porady, informacje konkurencji oraz możliwości finansowe. Jakość artykułów spożywczych ma swoje specyficzne aspekty i jest obecnie w centrum zainteresowania organów nadzoru. Kwestie dotyczące jakości artykułów żywnościowych są obszerne i można je rozpatrywać z różnych punktów widzenia. Podjęte wtórne badania zorientowane są na wybrane problemy monitorowania jakości artykułów spożywczych na czeskim rynku konsumpcyjnym. W ramach badań pierwotnych sprawdzano na wybranej próbce respondentów zadowolenie klientów z artykułów spożywczych przy uwzględnieniu wysokości ich dochodów.
The article presents selected problems of customer satisfaction with the food quality on the basis of secondary and primary research and a brief outline of the current state of knowledge of the issues examined. Customer satisfaction is related to the quality of products. Customers have expectations that are influenced by their experience, advice, competition information and financial capabilities. The quality of food products has specific aspects and is currently in the centre of attention of the inspecting authority. The issue of the quality of food is extensive and may have different points of view. Realized secondary research focuses on selected problems of monitoring food quality on the Czech consumer market. Primary research checks up the customer satisfaction with food products on a selected sample of respondents with regard to their income level.
Der Artikel präsentiert ausgewählte Probleme mit der Zufriedenheit der tschechischen Kunden mit der Lebensmittelqualität aufgrund einer Sekundär- und Primärforschung und eines kurzen Skizzierens des gegenwärtigen Erkenntnisstandes der geforschten Problematik. Die Zufriedenheit der Kunden hängt mit der Qualität der Produkte zusammen. Die Kunden haben ihre Erwartungen, die mit ihren Erfahrungen, Konkurrenzinformationen, Ratschlägen und finanziellen Möglichkeiten zusammenhängen. Die Qualität der Lebensmittelprodukte hat ihre spezifischen Aspekte und steht in der Gegenwart im Mittelpunkt der Aufsichtsorgane. Die Problematik der Lebensmittelqualität ist umfangreich und kann verschiedene Betrachtungsweisen haben. Die umgesetzte Sekundärforschung richtet sich auf ausgewählte Probleme bei der Beobachtung der Qualität auf dem tschechischen Verbrauchermarkt. Die Primärforschung überprüft die Zufriedenheit der Kunden mit den Lebensmitteln auf Grundlage eines ausgewählten Musters der Studienteilnehmer in Bezug auf ihr Gehaltsniveau.
Description
Subject(s)
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN