Využití micro:bitu ve výuce matematiky

Title Alternative:Using micro:bits in the Education in Mathematics
Abstract
Diplomová práce je zaměřena na využití mezipředmětových vztahů mezi matematikou a informatikou v podobě řešení vybraných úloh z geometrie, s užitím programování tzv. micro:bitu. Představen je mikrorobot s názvem micro:bit, stručně je pojednáno o programovacích jazycích, pomocí nichž je možné micro:bit programovat, uvedeny jsou základní informace o tématech z geometrie, které mohou být i alespoň částečně procvičovány s využitím micro:bitu. Předloženy jsou pracovní listy se zadáními úloh z geometrie, určené k samostatnému vypracování s užitím programování micro:bitu jak pro žáky 2. stupně základní školy, tak i pro žáky střední školy. Popsáno je praktické ověření řešení úloh z pracovních listů a jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření zjišťujícího zpětnou vazbu od žáků k vytvořeným pracovním listům.
This diploma thesis is focused on the use of relations of subjects math and IT in form of solutions of chosen problems from geometry by programming with help of so called micro:bit. A micro-robot named micro:bit is introduced and the programming languages that can be used to program the micro:bit are briefly discussed. In the thesis basics of the used topics from geometry, which can be partly practiced by use of this micro:bit can be found . There are also presented worksheets with tasks from geometry which are intended for independent development using micro:bit for both pupils of primary school and for pupils of secondary school. The practical verification of solutions to the tasks from the worksheets is described and the results of a questionnaire survey determining feedback from pupils to the created worksheets are summarized.
Description
Subject(s)
Micro:bit, programování, geometrie, mezipředmětové vztahy, Micro:bit, programming, geometry, interdisciplinary relations
Citation
ISSN
ISBN