New Approaches to the Application of Business Intelligence in the Strategic Management Process

Title Alternative:NOVÉ PŘÍSTUPY K APLIKACI BUSINESS INTELLIGENCE V PROCESU STRATEGICKÉHO ŘÍZENÍ
Loading...
Thumbnail Image
Date
2022
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
Tento článek má za cíl najít optimální vazby a cesty, jak efektivně využít výstupy business intelligence v rámci strategického řízení podniku. Tato integrace napomáhá manažerům implementovat podnikové strategie a snadno je přizpůsobovat změnám prostředí. V rámci literární rešerše bylo vybráno celkem 41 nástrojů podporujících jednotlivé fáze strategického procesu plánování, které byly rozděleny do šesti po sobě jdoucích etap: stanovení mise a vize, analýza prostředí, stanovení dlouhodobých cílů, formulace strategie, její implementace a nakonec monitoring. Následně byla jednotlivým technikám přiřazena míra možného využití business intelligence v rámci jejich aplikace. Výsledný model propojuje získané výsledky z hodnocení se schématem strategického procesu plánování inspirovaného literární rešerší. Nejčastější uplatnění nástrojů BI probíhá ve fázích zabývajících se rozborem situace, ve které se daná společnost nachází, jako jsou analýza prostředí a monitoring strategie. Dle získaných výsledků by zapojení business inteligence výstupů nemělo být přehlíženo ani v etapách věnujících se stanovení cílů a formulaci strategie.
Dieser Artikel zielt darauf ab, die optimalen Verbindungen und Wege zu finden, um die Ergebnisse von Business Intelligence im strategischen Management effektiv zu nutzen. Im Rahmen der Literaturrecherche wurden insgesamt 41 Werkzeuge ausgewählt, die einzelne Phasen des strategischen Planungsprozesses unterstützen. Sie waren in sechs aufeinanderfolgende Phasen unterteilt: Missions und Visionsbestimmung, Umfeldanalyse, Festlegung langfristiger Ziele, Strategieformulierung, Umsetzung und schließlich Überwachung. Anschließend wurde den jeweiligen Werkzeugen der Nutzungsgrad von Business Intelligence innerhalb ihrer Anwendung zugeordnet. Das resultierende Modell verbindet die aus der Evaluation gewonnenen Ergebnisse mit dem Schema des strategischen Planungsprozesses, das von den Literaturrecherchen inspiriert ist. Die häufigste Anwendung von BI Werkzeugen findet in den Phasen statt, in denen es um die Analyse der Unternehmenssituation geht, wie z. B. Umfeldanalyse und Strategieüberwachung. Nach den erzielten Ergebnissen sollte jedoch die Einbeziehung von Business Intelligence-Ergebnissen auch in den Phasen, die der Festlegung langfristiger Ziele und der Formulierung der Strategie gewidmet sind, nicht übersehen werden.
This article aims to find the optimal links and ways to use the outputs of business intelligence in strategic company management effectively. A total of 41 tools supporting individual phases of the strategic decision-making process were selected within the literature search. They were divided into six successive stages: mission and vision determination, environment analysis, setting long-term goals, strategy formulation, implementation, and, finally, monitoring. The particular techniques were subsequently assigned to the utilization rate of business intelligence within their application. The resulting model connects the outcomes obtained from the evaluation with the scheme of the strategic planning process inspired by literary review. The most appropriate application of business intelligence takes place in the phases dealing with analyzing the company situation, such as environmental analysis and strategy monitoring. According to the obtained results, the involvement of business intelligence outputs should not be overlooked even in the stages devoted to setting long-term goals and formulating strategy.
Celem niniejszego artykułu jest znalezienie optymalnych powiązań i sposobów na efektywne wykorzystanie wyników analityki biznesowej w ramach strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem. Połączenie to pomaga menadżerom we wdrażaniu strategii przedsiębiorstwa i ich łatwym dostosowywaniu do zmian otoczenia. W ramach kwerendy literatury wybrano łącznie 41 narzędzi wspomagających poszczególne etapy strategicznego procesu planowania, które podzielono do sześciu po sobie następujących etapów: określenie misji i wizji, analiza otoczenia, określenie celów długoterminowych, sformułowanie strategii, jej wdrożenie i monitoring. Następnie do poszczególnych technik przyporządkowano stopień możliwego wykorzystania analityki biznesowej w procesie ich stosowania. Końcowy model łączy uzyskane wyniki oceny ze schematem strategicznego procesu planowania zainspirowanego kwerendą literatury. Narzędzia analityki biznesowej są najczęściej stosowane na etapie zajmującym się analizą sytuacji, w której znajduje się dane przedsiębiorstwo, czyli analizą otoczenia oraz monitorowaniem strategii. Bazując na uzyskanych wynikach należy stwierdzić, że zastosowanie analityki biznesowej efektów nie powinno być pomijane również na etapie poświęconym określeniu celów i sformułowaniu strategii.
Description
Subject(s)
Business intelligence, Strategic management, Strategy, Strategic planning process
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN