Browsing by Author "Kašparová, Petra"
Now showing 1 - 4 of 4
Results Per Page
Sort Options
- ItemEvaluation of application of new decision-making methods in selected companies: the use of business intelligence in practice(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2020) Kašparová, PetraStoupající tlak na rozhodování ve všech sférách lidského života se řadí mezi základní fenomény současné doby. Nejen ve firmách je tento jev způsoben zvyšujícími se nároky kladenými na celou společnost a potažmo na jednotlivé pracovníky. Článek v první části předkládá přehled doposud známých a užívaných nástrojů, které pracovníkům usnadňují jednu ze základních, dnes již nejen manažerských, funkcí – rozhodování. Na základě dostupné literatury dospěje předložená rešerše k představení vlastního návrhu možného rozřazení nejužívanějších rozhodovacích metod. Samotné zmapování jednotlivých nástrojů by však nebylo kompletní, pokud by využití těchto metod nebylo ověřeno v praxi. Hlavním cílem tohoto článku je zanalyzovat aplikaci několika základních metod rozhodování ve vybraných podnicích s důrazem na nově využívané nástroje, jako je datová analýza a principy business intelligence.
- ItemMarketingová komunikace Divadla ArchaKašparová, Petra
- ItemMarketingová komunikace divadla Archa(Technická Univerzita v Liberci, 2010) Kašparová, Petra; Honzáková, IvetaThe theme of this bachelor work is marketing communications in Archa theatre. The aim is to show marketing communications pursuit by Public Relations in Archa theatre. This bachelor work is also trying to show how bad situation for cultural organizations in the Czech Republic is. Archa theatre was founded in 1995 in Prague. It is a non-profit making organization, which doesn{\crq}t have standing repertoire and isn{\crq}t specialized in one genre. Archa theatre cooperates with international artists and companies. The current situation for cultural organizations in the Czech Republic is described at the beginning of this work. The next part is situated on the history and characteristics of Archa theatre. The theory of marketing communications is described in following part. In the next part there is description of marketing communications in practice and marketing tools that are used in Archa theatre. The end of the bachelor work is presented by my own opinions and ideas how to make Archa theatre more popular a known.
- ItemNew Approaches to the Application of Business Intelligence in the Strategic Management Process(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2022) Kašparová, PetraTento článek má za cíl najít optimální vazby a cesty, jak efektivně využít výstupy business intelligence v rámci strategického řízení podniku. Tato integrace napomáhá manažerům implementovat podnikové strategie a snadno je přizpůsobovat změnám prostředí. V rámci literární rešerše bylo vybráno celkem 41 nástrojů podporujících jednotlivé fáze strategického procesu plánování, které byly rozděleny do šesti po sobě jdoucích etap: stanovení mise a vize, analýza prostředí, stanovení dlouhodobých cílů, formulace strategie, její implementace a nakonec monitoring. Následně byla jednotlivým technikám přiřazena míra možného využití business intelligence v rámci jejich aplikace. Výsledný model propojuje získané výsledky z hodnocení se schématem strategického procesu plánování inspirovaného literární rešerší. Nejčastější uplatnění nástrojů BI probíhá ve fázích zabývajících se rozborem situace, ve které se daná společnost nachází, jako jsou analýza prostředí a monitoring strategie. Dle získaných výsledků by zapojení business inteligence výstupů nemělo být přehlíženo ani v etapách věnujících se stanovení cílů a formulaci strategie.