TOEIC LISTENING AND READING JAKO SOUČÁST HODNOCENÍ STUDENTŮ TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI

Title Alternative:TOEIC LISTENING AND READING AS PART OF STUDENT’S EVALUATION AT THE TECHNICAL UNIVERSITY OF LIBEREC
Loading...
Thumbnail Image
Date
2021-01-01
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická univerzita v Liberci, Česká republika
Abstract
V článku je nejprve uvedena charakteristika testu TOEIC v kontextu testování studentů na Technické univerzitě v Liberci, Katedře cizích jazyků. Dále je popsána analýza výsledků těchto testů získaných v období let 2015 až 2020. Analýza byla zaměřena na porovnání skóre, kterých uchazeči dosáhli v sekcích testu ve čtení a poslechu. Výsledky šetření jsou podnětem k návrhu na úpravy sylabů jazykových kurzů tak, abychom se zaměřili na vyváženost učebních aktivit a podpoření slabších dovedností studentů, kterými jsou problémy ve čtení s porozuměním. Dalším zdrojem informací k aktualizaci učebních plánů jsou názory studentů, kteří test TOEIC i jazykový kurz absolvovali v roce 2019.
In diesem Artikel geht es als Erstes um die Charakteristik des TOEIC-Tests im Kontext des Testens der Studenten an der Technischen Universität Liberec, Lehrstuhl für Fremdsprachen. Weiter wird die Analyse der in den Jahren 2015 – 2020 erlangten Ergebnisse dieser Teste dargelegt. Die Analyse war auf den Vergleich der Punktzahlen ausgelegt, welche die Bewerber in den Sektionen der Teste, d. h. in den Bereichen Lese- und Hörverstehen erreicht haben. Die Ergebnisse der Untersuchung bilden die Grundlage für den Entwurf für Verbesserungen der Syllabi der Sprachkurse, und zwar dergestalt, dass wir uns auf die Ausgewogenheit der Lehraktivitäten und der Unterstützung der schwächer ausgeformten Fertigkeiten der Studierenden konzentrieren. Schwächen finden wir besonders im Leseverstehen. Eine weitere Quelle der Informationen zur Aktualisierung der Lehrpläne sind die Meinungen der Studenten, welche den TEOIC-Test sowie den Sprachkurs im Jahre 2019 absolviert haben.
The first part of the article presents the characteristics of the TOEIC test in the context of testing students at the Department of Foreign Languages of the Technical University of Liberec. The analysis of the test results obtained in the period from 2015 to 2020 is described in the next part. The analysis was focused on the comparison of the scores that the candidates achieved in the reading and listening sections of the test. The results of the survey are meant to give a stimulus to propose a modification of the syllabi of language courses so that they focus on the balance of learning activities and support of weaker skills of students, i.e., problems in reading comprehension. The opinions of students who took the TOEIC test and the language course in 2019 are another source of information serving to update the syllabi.
W artykule w pierwszej kolejności opisano charakterystykę egzaminu TOEIC w kontekście egzaminowania studentów na Uniwersytecie Technicznym w Libercu, w Katedrze Języków Obcych. Następnie opisano analizę wyników przeprowadzonych egzaminów uzyskanych w okresie 2015-2020. Analiza miała na celu porównanie wyników, jakie zostały osiągnięte w ramach egzaminu oceniającego umiejętność czytania i słuchania. Wyniki badań stanowią bodziec do zaproponowania zmiany sylabusów kursów językowych w taki sposób, by skupiały się one na równowadze elementów dydaktycznych i wspomagały gorsze umiejętności studentów, do których należą problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Kolejnym źródłem informacji dla aktualizacji planów nauczania są opinie studentów, którzy egzamin TOEIC i kurs językowy odbyli w 2019 roku.
Description
Subject(s)
TOEIC, Reading comprehension, Test results, Reading strategies, Reading activities
Citation
ISSN
1803-9782
ISBN