Browsing by Author "Pavlíková, Stanislava"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
- ItemIs our department peopled by digital immigrants or digital natives?(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2012-01-01) Pavlíková, Stanislava; Pekařová, IvanaV příspěvku je popsán výzkum populace digitálních imigrantů a digitálních domorodců na katedře cizích jazyků Ekonomické fakulty Technické univerzity v Liberci v České republice. Autorky nejprve definují hlavní pojmy a posléze přehledně shrnují dosažené výsledky výzkumných projektů provedených v zahraničí a v České republice. Představují svůj výzkum, z jehož výsledků získaných pomocí dotazníkového šetření a vyhodnocení projektové práce studentů v hodinách vyplývá, že dovednosti nově přijímaných studentů a jejich motivace pracovat s informačními a komunikačními technologiemi (ICT) v hodinách jsou překvapivě pozitivní. Tato nová situace je příslibem toho, že se v dalším inovování studijního programu má na čem stavět.
- ItemKolmo kladené textilie ze sekundárních vlákenných surovin(1995-01-01) Pavlíková, Stanislava
- ItemKolmo kladené textilie ze sekundárních vlákenných surovin /(1995-01-01) Pavlíková, Stanislava
- ItemKolmo kladené textilie ze sekundárních vlákenných surovin /(1995-01-01) Pavlíková, Stanislava
- ItemKvalitativní výzkum zaměřený na výuku odborného anglického jazyka na vysoké škole(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2015-01-01) Pavlíková, StanislavaV článku je popsán kvalitativní výzkum zaměřený na využití informačních a komunikačních technologií (Information and Communication Technologies, ICT) ve výuce odborného anglického jazyka na vysokých školách. Byl vytvořen praktický návrh implementace technologií do výuky podporující aktivní roli studentů cizích jazyků se záměrem posílení jejich motivace k učení kooperativní formou práce. Vlastní praktický výzkum byl proveden formou případové studie, jež ověřuje navrhované učební aktivity s podporou webových služeb ve výuce a přináší informace vedoucí k pochopení dějů, ke kterým při této specifické formě učení dochází. Cílem předkládané práce je obohatit e-learning cizích jazyků o využívání současně dostupných nástrojů webu v úlohách simulujících úkoly probíhající v budoucí praxi vysokoškoláků a přispět k rozvoji teoretického poznání v oblasti metodologie a ICT ve výuce.
- ItemMETODA PŘEVRÁCENÉ TŘÍDY VE VÝUCE ODBORNÉ OBCHODNÍ ANGLIČTINY(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2022-01-01) Pavlíková, StanislavaČlánek se zabývá jednou z mnoha možností využití online studijních materiálů v kombinaci s prezenční výukou, kterou je metoda převrácené třídy. Historicky vznikala tato metoda postupně na základě pedagogických principů posílení autonomního učení, aktivizace studentů a efektivního využití času prezenční výuky. K jejímu rozšíření přispěla dostupnost různých typů výukových materiálů v digitální formě a vznik vhodné softwarové podpory. V praktické části článku je popsán konkrétní příklad aplikace metody převrácené třídy ve výuce obchodní angličtiny v bakalářském programu na vysoké škole. Vytvořený výukový materiál byl ověřen ve výuce a vyhodnocen vyučujícím i studenty jako vhodné obohacení výuky.
- ItemOdborná angličtina a webové nástroje(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2013-01-01) Pavlíková, StanislavaCílem článku je předložit popis a pedagogický rozbor vybraných nástrojů informačních a komunikačních technologií, které podporují výuku odborné angličtiny, kooperativní práci studentů a jejich účast na tvorbě elektronických materiálů. Studenti kurzů odborné obchodní angličtiny mohou využívat různé webové aplikace, jež nebyly ve většině případů původně navrženy pro výuku cizích jazyků. Článek také uvádí kritéria pomáhající učitelům jazyků při výběru nejvhodnějších nástrojů z velkého množství možností vyskytujících se na internetu a předkládá několik praktických příkladů úloh podporujících aktivní úlohu studentů cizích jazyků. Při jejich řešení si studenti procvičují cílový jazyk, současně se stávají tvůrci webového obsahu a dochází i k rozvoji informační gramotnosti.
- ItemProfesní rozvoj učitelů angličtiny ve 21. století(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2017-01-01) Pavlíková, StanislavaLifelong learning is an essential part of the professional life of teachers and, in response to social changes, the content, forms, possibilities and importance of continuing professional development are changing. The article deals with the professional development of teachers, especially English teachers working at universities without a specialization in philology. The study analyses the possibilities and forms of lifelong learning engaged in by teachers from the 1980s to the present, focusing on the impact of information technology on changes in this area. The result of the analysis is the definition of the basic categories into which the lifelong learning activities can be included. Furthermore, major changes in activities within the described period are described highlighting the possibilities created by information technology.
- ItemTOEIC LISTENING AND READING JAKO SOUČÁST HODNOCENÍ STUDENTŮ TECHNICKÉ UNIVERZITY V LIBERCI(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2021-01-01) Pavlíková, StanislavaV článku je nejprve uvedena charakteristika testu TOEIC v kontextu testování studentů na Technické univerzitě v Liberci, Katedře cizích jazyků. Dále je popsána analýza výsledků těchto testů získaných v období let 2015 až 2020. Analýza byla zaměřena na porovnání skóre, kterých uchazeči dosáhli v sekcích testu ve čtení a poslechu. Výsledky šetření jsou podnětem k návrhu na úpravy sylabů jazykových kurzů tak, abychom se zaměřili na vyváženost učebních aktivit a podpoření slabších dovedností studentů, kterými jsou problémy ve čtení s porozuměním. Dalším zdrojem informací k aktualizaci učebních plánů jsou názory studentů, kteří test TOEIC i jazykový kurz absolvovali v roce 2019.
- ItemWebquests as a tool for enhancing active engagement, thinking skills and cross-curricular links(Technická univerzita v Liberci, Česká republika, 2011-01-01) Pavlíková, Stanislava; Pekařová, IvanaPříspěvek zkoumá roli webquests v pregraduálním vzdělávání, nastiňuje jejich strukturování a možné problémy. Řešení problému kultivuje různé inteligence: intrapersonální, interpersonální, lingvistickou, matematickou, prostorovou a existenční. Studenti jsou vedeni k propojování znalostí z jednotlivých studijních disciplín. Studenti se aktivně zapojují do spoluvytváření vědomostí. Tento moderní přístup k výuce povzbuzuje studenty k prvním výzkumným pokusům, k zacházení s informacemi a uspořádávání výsledků. Výuková situace je stimulující a lépe zapamatovatelná. Strukturováním a vedením studenta od snazšího problému k složitějšímu učitelé nabízejí smysluplné vzdělávací dobrodružství, které přinese výsledky, jež student ocení a využije ve své budoucí profesi.