Spojení kontrastu

Abstract
Tématem diplomové práce je tvorba sochařských objektů vláknovitých tvarů využíváním průmyslových materiálů, nesoucí konkrétní vlastnosti, které mě odjakživa fascinovaly. Mluvíme o měkkých, ohebných, světlo propouštěcích organicky působích materiálů, jako různé druhy gumových hadic, filament do 3D tiskáren a další. Navazující na mou předchozí práci v bakalářském studiu nesoucí název Pavoučí vlákno - Si nhn cadong ho Vu, kde jsem se zabývala kontrastem mezi pevnou geometrickou konstrukcí a měkkým poddajným, avšak částečně tvarovatelným, vláknem. Tvary objektů jsou inspirované asijskou kuchyní, která mne doprovází celý život. Svým chaotickým vzhledem a průzračnou barvou nadlehčuje objem velikosti objektu. Hlavním inspiračním zdrojem z evropské umělecké sféry, která se zabývala zpracováním průmyslových materiálů atypickým způsobem, je pro mě Eva Hesse a Yasuaki Onishi, který se navíc zabývá i negativním prostorem.
The topic of the diploma thesis is the creation of sculptural objects of fibrous shapes using industrial materials, bearing specific properties that have always fascinated me. We are talking about soft, flexible, light-transmitting organically acting materials, such as various types of rubber hoses, filaments for 3D printers and more. Following on from my previous work in my bachelor's degree entitled Spider Fiber - Si nhn cad?ng h V?, where I dealt with the contrast between a solid geometric structure and a soft flexible, but partially shapeable, fiber. The shapes of the objects are inspired by Asian cuisine, which accompanies me all my life. With its chaotic appearance and transparent color, it lightens the volume of the object's size. For me, the main source of inspiration from the European artistic sphere, which dealt with the processing of industrial materials in an atypical way, is Eva Hesse and Yasuaki Onishi, who also deals with negative space.
Description
Subject(s)
Umění, kontrast, materiály, spojení, Art, contrast, material, combining
Citation
ISSN
ISBN