Realizace řídicí jednotky dobíjecí stanice pro elektrovozidla

Abstract
Náplní diplomové práce byl vývoj řídicí jednotky dobíjecí stanice pro elektrovozidla. Nejprve byla dobíjecí stanice sestavena ze silových komponent a nabíjecího modulu, které zajišťují funkci nabíjení. Poté byla navržena nadřazená řídicí jednotka, která komunikuje s nabíjecími moduly přes rozhraní RS485 a pomocí vytvořeného algoritmu umožňuje ovládání stanice, výběr nabíjecího proudu a jeho inteligentní rozdělování mezi více podružných stanic. Konektivitu dobíjecí stanice obstarává GSM/GPRS, Ethernet a RFID čtečka karet. Uživatelské rozhraní zajišťuje klávesnice a LCD displej. Řídicí jednotka byla realizována na DPS a společně se silovými komponentami a nabíjecím modulem byla vestavěna do nástěnné skříňky. Vznikla tak nabíjecí stanice opatřená nadřazenou řídicí jednotkou, která byla úspěšně otestována na elektromobilu.
The content of the master thesis was the development of a control unit for a charging station for electric cars. The charging station was first assembled from power components and a charging module, which provide the charging function. Then a master control unit was designed to communicate with the charging modules via the RS485 interface. Using the created algorithm, it allows control of the station, selection of charging current and its intelligent distribution to several slave stations. The connectivity of the charging station is provided by a GSM/GPRS, Ethernet and~RFID card reader. The user interface is provided by a keyboard and LCD display. The control unit was implemented on a PCB and together with the power components and the charging module was built into the wall box. This created a charging station equipped with a superior control unit, which was successfully tested on an electric car.
Description
Subject(s)
EVSE, Wallbox, dobíjecí stanice, elektromobilita, EVSE, Wallbox, charging station, electro mobility
Citation
ISSN
ISBN