Rytmická gymnastika a její vliv na motorické schopnosti dítěte

Abstract
Tato bakalářská práce se zaměřuje na zkoumání motoriky předškolních dětí. V teoretické části je rozebrán Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, kde se podrobněji zaobírám úkoly a specifiky předškolního vzdělávání, metodami práce v mateřské škole a biologickou oblastí Dítě a jeho tělo. Dále se zaměřuji na charakteris-tiku dítěte v předškolním věku a testovou baterii MABC-2. V praktické části zkoumám, zda skupina dětí, která chodí do tanečního kroužku v rámci mateřské školy, je moto-ricky zdatnější než skupina, která se pohybu ve svém volném čase nevěnuje. K výzku-mu používám testovou baterii MABC-2.Závěr práce obsahuje vyhodnocení motoriky obou skupin.
This bachelor thesis deals with the testing of the motor skills of preschool chil-dren. The theoretical part describes the Framework Education Programme for Preschool Education, in which the tasks and the specifics of preschool education, the work methods in a kindergarten and the biological aspect of Child and his (her) body. Then I focus on the characteristics of a preschool-age child and the testing battery MABC-2.In the practical part I inspect whether the motor skills of a group of children, attending a dance class which is held by the kindergarten, is more developed than that of a group of children who do not work out in their free time. I use the MABC-2 testing battery for the research. The conclusion includes the evaluation of the motor skills of both groups.
Description
Subject(s)
motorika, předškolní věk, MABC-2, motorické testy, rozvoj, motor skills, preschool age, MABC-2, testing, development
Citation
ISSN
ISBN