Koncertní hala města Ostravy

Abstract
Ambicí návrhu je maximálně využít historickou budovu DKMO (kulturní památka), její přednosti a povědomí, které si za svou historii vybudovala mezi obyvateli Ostravy. Správně, sebevědomě ji doplnit tak, aby nová přístavba budovu respektovala, tvořila ji důstojného partnera a v neposlední řadě pomohla posunout zázemí Janáčkovi filharmonie Ostrava na úroveň schopnou evropské i světové konkurence. Vytvořit prostředí schopné ukotvit těleso filharmonie jako důležitou ostravskou kulturní organizaci a učinit další krok v jejím sebeurčení, stabilitě.Novostavba koncertního sálu pro 1307 návštěvníků je situována na hlavní kompoziční osu staré budovy (vstupní hala-divadelní sál). Nový sál tak nahrazuje málo využitý divadelní sál, který nahrazuje novou kvalitou. Koncertní sál se tak dostává do prioritní pozice v rámci provozních vazeb, ale zároveň nedochází k porušení funkce vstupu a prvotního kontaktu se starou budovou DKMO. Ta tak stále zůstává v hlavní pozici v rámci přestavby a je doplněna o novou kvalitu, nikoliv nahrazena. Přístavba je koncipována jako jednoduchý objem kvádru, do kterého je zasazen objem hlavního sálu (krystal, kamínek, uhlík,...). Dům v domě. Vykukuje ze siluety starého DKMO pouze jen nezbytně nutnou částí, symetricky na hlavní pručelí. Hlavní sál je navržen jako typ vinice, kdy je orchestřiště obkrouženo řadami sedadel v proměných výškách. Návštěvníkům tak umožňuje zažít hudbu z vícero úhlů. V neposlední řadě roztříštěný tvar sálu podporuje jeho akustické vlastnosti. Velký sál je doplněn o komorní scénu pro 500 návštěvníků, která je koncipována jako typ shoe box a je přidružena k foyer velkého sálu.
The ambition of the proposal is to make the most of the historical building of the DKMO (cultural monument), its advantages and the awareness it has built for its history among the inhabitants of Ostrava. Correctly, confidently adding it to the new building, respecting it, forming a dignified partner and, last but not least, helping to move Janáček's Philharmonic Orchestra to a level capable of European and world competition. Create an environment capable of docking the Philharmonic Orchestra as an important Ostrava cultural organization and taking a further step in its self-determination, stability.New building of a concert hall for 1307 visitors is situated on the main compositional axis of the old building (entrance hall-theater hall). The new hall thus replaces the little-used theater hall, which replaces the new quality. The concert hall thus gets into the priority position within the operational links, but it also does not break the entry function and the initial contact with the old DKMO building. So it still remains in the main position as part of the redevelopment and is complemented by a new quality, not replaced.The annex is designed as a simple volume of the block in which the volume of the main hall (crystal, stone, carbon, ...) is set. House in the house. He stares out of the silhouette of the old DKMO with only the essential part, symmetrically on the main gallop. The main hall is designed as a type of vineyard where the orchestra is surrounded by rows of seats in varying heights. This allows visitors to experience music from multiple angles. Last but not least, the fragmented shape of the hall supports its acoustic properties. The big hall is complemented by a chamber scene for 500 visitors, which is designed as a type of shoe box and is affiliated to the foyer of a large hall
Description
Subject(s)
koncertní hala, Ostrava, filharmonie, Dům kultury města Ostrava, architektura, rekonstrukce, concert hall, Ostrava, philharmonic orchestra, Ostrava city hall, architecture, reconstruction
Citation
ISSN
ISBN