Logopedická prevence a podnětnost prostředí

Title Alternative:Speech Therapy Prevention and Stimulation of the Background
Loading...
Thumbnail Image
Date
2014
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Technická Univerzita v Liberci
Abstract
Diplomová práce se zabývala vlivem logopedické prevence prováděné v mateřských školách na rozvoj řeči dětí přicházejících do předškolních zařízení z různých rodinných prostředí. Vycházela ze současných poznatků o výchovně vzdělávacích prostředcích, jež jsou aplikovány v mateřských školách a z požadavků, které jsou kladeny na úroveň komunikačních schopností dítěte při vstupu do základní školy. Hlavním cílem diplomové práce a výzkumného projektu bylo analyzovat vliv prostředí na řečové kompetence předškolních dětí. Práci tvořily dvě stěžejní oblasti. Jednalo se o část teoretickou, která pomocí zpracování a prezentace odborných zdrojů popisovala a objasňovala základní charakteristiky předškolního období, přičemž důraz byl kladem hlavně na oblast řeči a faktory, které ji mohou v různé míře a různými způsoby ovlivňovat. Empirická část zjišťovala za pomoci dotazníkové metody, rozhovoru a pozorování úroveň jazykových schopností mezi předškolními dětmi. Výzkumné šetření bylo doplněno poznatky předškolních pedagogů k dané problematice. Za největší přínos práce vzhledem k řešené problematice bylo možné považovat, že výsledky šetření budou zveřejněny v mateřských školách a využity pro další práci v logopedické prevenci s dětmi ze znevýhodněného rodinného prostředí.
Description
105 s., 34 s. příl. :obr., tab., grafy +CD ROM
Subject(s)
speech therapy, preschool children, communication skills, logopedie, děti předškolního věku, komunikační dovednosti
Citation
ISSN
ISBN