Inkluze žáků s lehkým mentálním postižením z pohledu učitelů základních škol

Abstract
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v současné základní škole. Teoretická část obsahuje základní pojmy týkající se inkluze, legislativu, historický vývoj postojů společnosti k jedincům s mentálním postižením, základní informace o žácích s lehkým mentálním postižením a možnosti jejich vzdělávání v současné době. Praktickou část tvoří výzkumné šetření, jeho metody, průběh a vyhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda mají pedagogové k dané problematice pozitivní či spíše negativní postoj, jaká je jejich informovanost a osobní zkušenosti v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
This bachelor thesis is dealing with the problematics of inclusion and inclusive education of pupils with mild mental disability in the current elementary school. Theoretical part of thesis contains basic terms pertaining to inclusion, legislation, historical evolution of society's attitude towards people with mental disability, basic information about pupils with mild mental disability and their options for education in the current age. Practical part is made of research, it's methods, progress and evaluation. The goal of this thesis is to determine if teachers have positive or negative attitude towards given problematic, how informed they are and their personal experience in the field of education of pupils with mild mental disability.
Description
Subject(s)
inkluze, inkluzivní vzdělávání, mentální postižení, žák s lehkým mentálním postižením, inclusion, inclusive education, mental disability, pupils with mild mental disability
Citation
ISSN
ISBN